معرفی و بررسی اپلیکیشن کسی نبینه؛ حریم شخصی اندروید را آسان مدیریت کنید

معرفی و بررسی اپلیکیشن کسی نبینه؛ حریم شخصی اندروید را آسان مدیریت کنید
  • 1394/1/31
  • مجتبی
  • 0

حریم شخصی در اصل به این معناست که یک فرد یا گروه بتواند خود و یا اطلاعات مربوط به خود را مجزا کند و در نتیجه بتواند خود و یا اطلاعاتش را با انتخاب خویش در برابر دیگران آشکار کند.

حریم شخصی عبارتی است که با روی کار آمدن گوشی های هوشمند و اتصال به سیل عظیم شبکه های اجتماعی و هزاران اپلیکیشن ارتباطی، این روزها زیاد بگوش می خورد. همیشه حفظ حریم خصوصی یکی از مهمترین دغدغه های افرادی بوده که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند.

اما به واقع این عبارت به چه معناست و سیستم عامل های موبایلی تا چه حد می توانند مدافع حقوق خصوصی کاربرانی باشند که از آنها استفاده می کنند؟ قطعا هر یک از کسانی که از چنین دستگاه هایی استفاده می کنند، محتواهایی خاص دارند که به هیچ وجه علاقمند نیستند سایرین آنها را ببینید.

تصاویر و ویدئوها خصوصی دو مورد از مهمترین محتواهایی هستند که هر فرد در تلفن هوشمند خود دارد. با وجود گوشی هایی که فضاهای ذخیره سازی داخلی زیاد دارند و با وجود صدها اپلیکیشنی که می توان با آنها اقدام به ثبت لحظات شخصی نمود، نیاز به حفظ امنیت این گونه فایل ها بشدت احساس می شود. در اکوسیستم اندروید که امروزه میلیون ها کاربر دارد راه کار های مختلفی برای این منظور وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از اپلیکیشن های مخفی ساز است. اما این راهکار همیشه نمی تواند تضمینی بر حفظ ۱۰۰ درصدی محتوای شخصی شما در گوشی‌تان باشد. اپلیکیشن های خارجی و نیز ایرانی زیادی وجود دارند که هر یک امکانات خاص خود را دارند اما ویژگی مشترک همه آنها مخفی کردن تصاویر و یا ویدئوهای مورد نظر افراد است تا از دید عموم خارج شوند.

امروز قصد داریم به معرفی یکی از اپلیکیشن های وطنی که دقیقا برای حفظ حریم شخصی تصاویر و ویدئوهای کاربران اندرویدی ساخته شده بپردازیم. در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید.

«کسی نبینه» نام اپلیکیشنی ایرانی است که به گفته سازنده می تواند از محتوای خصوصی شما بخوبی محافظت کند. ما این اپلیکیشن را در گویا آی تی مورد بررسی کامل و دقیق قرار دادیم و می خواهیم شما را با امکانات و ویژگی های آن آشنا سازیم.

همانند تمامی اپلیکیشن های مشابه، کار اصلی اپلیکیشن کسی نبینه مخفی کردن تصاویر و ویدئوهای شماست. بررسی اپلیکیشن فوق را با رابط کاربری ان آغاز خواهیم کرد. پس از دانلود و اجرای این برنامه شما با محیطی ساده اما کاربردی رو به رو خواهید شد. تصویر زیر محیط این اپلیکیشن را نمایش می دهد که دارای ۶ بخش اصلی است آیکن اول برای ارتقاء به نسخه کامل به کار می رود و شما می توانید با پرداخت درون برنامه ای این عمل را انجام دهید. لازم به ذکر است که پرداخت درون برنامه ای به کمک مارکت بازار انجام می شود.

۱

در زیر بخش ارتقاء به نسخه کامل شما سه آیکن را مشاهده خواهید کرد که ظاهر آن ها بیانگر عمل آن ها نیز می باشد. این سه آیکن به ترتیب از راست به چپ برای تعیین یا تغییر رمزعبور، ورود به تنظیمات مربوط به تکان دادن (شیک) گوشی و ورود به بخش تنظیمات ویجت بکار می روند.

در زیر سه دکمه اشاره شده دو دکمه عریض دیگر وجود دارند که اولی برای افزودن محتوا به لیست خصوصی و دومی برای خارج کردن محتواهای اضافه شده قبل از حالت خصوصی بکار می روند.

حال پس از معرفی بخش های اصلی به سراغ تک تک آنها می رویم. همانطور که گفته شد بخش سبز رنگ برای ارتقا به نسخه کامل بکار می رود و شما برای اینکه به قابلیت تعیین پین کد دسترسی داشته باشید نیاز خواهید داشت تا ارتقابه نسخه کامل را انجام دهید. عملکرد این بخش با تصویر زیر بسیار گویاست و برای انتخاب رمز عبور دلخواه می توانید از دکمه “تغییر رمز عبور” استفاده نمایید.

۵

حال اگر ارتقا به نسخه کامل را انجام نداده باشید با پیامی مواجه  مبنی بر اینکه این امکان در حالت رایگان در دسترس نیست مواجه می شوید. این کد برای زمانی که قصد تعیین حالت خصوصی یا عمومی محتوای مورد نظر را داشته باشید بکار می رود. به این صورت تا زمانی که کسی کد را نداشته باشد، قادر به نمایش درآوردن تصاویر و یا ویدئو های خصوصی نخواهد بود.

۳

پس از انتخاب رمز عبور در زمان ورود به اپلیکیشن شما باید رمز عبور را برای دسترسی به تنظیمات وارد کنید. حال ممکن است که رمز عبور انتخاب شده به هر دلیلی فراموش شود اپلیکیشن کسی نبینه این مشکل را حل کرده است. پس از انتخاب رمز عبور صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در آن ۹ تصویر وجود دارد و شما باید ۲ تصویر را انتخاب کنید تا در زمان فراموشی رمز عبور با انتخاب آن ها به اپلیکیشن دسترسی پیدا کنید.

۴

دکمه دیگر این اپلیکیشن مربوط به تنظیمات تکان دادن گوشی یا حالت شیک است. با فشردن آن وارد صفحه ای جدید خواهید شد که می توانید از طریق آن امکان فعال یا غیر فعال کردن برنامه را با تکان دادن گوشی تنظیم کنید. نکته مثبت در این بخش امکان تنظیم حساسیت و شدت تکان دادن است که پیشنهاد می شود حساسیت را تا سقف افزایش ندهید چرا که ممکن است ناخواسته باعث اعمال تنظیمات انجام شده با تکان دادن اتفاقی گوشی هوشمند خود شوید.

Screenshot_۲۰۱۵-۰۴-۱۹-۱۱-۲۹-۵۵

دکمه دیگری که در صفحه اصلی برنامه وجود دارد شما را به صفحه ای هدایت خواهد کرد که می توانید در آن اقدام به فعال کردن یا غیر فعال کردن ویجت نمایید. با فعال کردن ویجت اپلیکیشن کسی نبینه، آیکنی در صفحه اصلی گوشی شما ظاهر خواهد شد که به شکل یک باتری است و عملکرد آن به این شیوه است که با لمس کردن آن می توانید حالت خصوصی یا عمومی را برای محتوای مورد نظر تغییر دهید. لازم به ذکر است که برای این که محتوای مورد نظر را از حالت خصوصی به مخفی تغییر دهید باید رمزعبور انتخاب شده در تنظیمات دستگاه را مجددا وارد نمایید.

۶

Screenshot_۲۰۱۵-۰۴-۱۹-۱۱-۳۴-۰۱

اساس و اصولی که این اپلیکیشن را از دیگر اپلیکیشن ها بسیار متفاوت کرده است حالت “شیک” آن یا همان تکان دادن بوده که کاربران می توانند با تکان دادن گوشی خود بسیار سریع از حالت خصوصی به عمومی و بالعکس تغییر وضعیت دهند. اما در این مقاله معرفی به صورت مجزا و قابل توجه در مورد آن بحث نشده است در حالی که ایده جذاب و کاربری این اپلیکیشن حالت شیک آن نیز می باشد.

این حالت در خصوص ویجت هم که در بالا به آن شاره کردیم همینطور می باشد. ویجت راهکاری است برای گوشی های بزرگ و تبلت ها که ممکن است شیک آنها دشوار باشد، کاربران می توانند از ویجت با لمس کردن آن بسیار سریع وارد حالت خصوصی یا عمومی شوند. نکته جالب این ویجت این بوده که به هیچ عنوان از لحاظ ظاهری به اپلیکیشنی که جهت مخفی سازی استفاده می شود اشاره ای نمی شود و این از نکات مثبت طراحی آن است.

اما برویم به سراغ مهمترین بخش برنامه. با فشردن دکمه افزودن به لیست خصوصی شما وارد صفحه ای خواهید شد که شامل دو تب مجزا است. در تب سمت راست تصاویر و در تب سمت چپ ویدئوهای موجود در گالری دستگاه اندرویدی خود را می توانید مشاهده کنید. تمامی تصاویر و ویدئو ها به صورتی هستند که یک نمای بند انگشتی از هر فایل را می توانید مشاهده کنید که این مورد برای انتخاب فایل های مورد نظر بسیار کاربردی است و به راحتی می توان موارد مورد نظر را با تپ کردن و نگه داشتن بر روی هر مورد انتخاب کرد. پس از انتخاب موارد دلخواه، دو دکمه در زیر اپلیکیشن نمایان خواهند شد که یکی برای انصراف و دیگری برای تایید موارد انتخابی بکار می رود. با فشردن دکمه تایید، تصاویر و یا ویدئو هایی که انتخاب کرده اید به لیست خصوصی اپلیکیشن اضافه خواهند شد.

۲

اما برای خارج کردن تصاویر و ویدئوهایی که به لیست خصوصی اضافه شده اند، در صفحه اصلی برنامه می توانید بر روی دکمه حذف از لیست خصوصی تپ نمایید. با ورود به این بخش هم مانند بخش قبلی با دو تب مواجه می شوید که در تب سمت راست تصاویر و در تب سمت چپ ویدئوهای خصوصی خود را خواهید دید. با انتخاب موارد دلخواه و فشردن دکمه تایید می توانید موارد دلخواه را از لیست خصوصی خارج کرده و به حالت عادی برگردانید تا دوباره به صورت عمومی در گالری گوشی‌تان قابل مشاهده باشند. درست همانند کاری که برای افزودن محتوا به لیست خصوصی انجام دادید، برای خارج کردن محتوا از لیست خصوصی به حالت عمومی هم، همان کار را باید انجام دهید ولی با این تفاوت که باید وارد بخش حذف از لیست خصوصی شوید.

شما می توانید هم اکنون این برنامه را به صورت رایگان از کافه بازار دانلود نمایید.

[button color=”green2″ link=”http://cafebazaar.ir/app/co.karans.nobodysees/?l=fa” align=”center” target=”_blank”]دانلود از کافه بازار[/button]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *