آیکیآ(IKEA) آشپزخانه های آینده را برای ما به تصویر می کشد

آیکیآ(IKEA) آشپزخانه های آینده را برای ما به تصویر می کشد
  • 1394/2/2
  • علیرضا اصغری
  • 0

همان طور که در گویا آی تی قبلا نیز خبرش را اعلام کرده بودیم، شرکت آیکیآ، با تولید مبلمان های مجهز به تکنولوژی شارژ بی سیم، توانسته است خود را با زمان،‌ جلو برده و محصولاتش را به روز نگه دارد ولی حالا به نظر می رسد که این شرکت سوئدی نگاه خود را به سمت آشپزخانه های آینده معطوف کرده است و قصد دارد در آن به شما نشان دهد که چگونه با استفاده از انواع فناوری می توان،‌ به پخت و پز غذا پرداخت.

در حال حاضر،‌ اگر شما بخواهید یک دستورغذایی را برای تهیه غذا دنبال کنید، یا باید کتاب آشپزیتان در دسترس بوده و آنرا جلویتان قرار دهید و یا نهایتا چنانچه اهل فناوری روز باشید،‌ با یک تبلت و فیلم آموزشی دستور تهیه غذایتان را پیگیری نمایید.

اگر چه با ارائه تصویرِ آشپزخانه آینده توسط آیکیآ، میز پیشخوان آشپزخانه خود یک بخش بزرگی از این فناوری خواهد بود. این میز به لطف داشتن یک پروژکتور مجهز به دوربین، توانایی تشخیص هر آنچه بر رویش گذاشته می شود را داراست که از جمله می توان به مواد اولیه غذایی اشاره کرد. بنابراین با تشخیص این مواد، ‌می تواند دستور تهیه انواع غذاهای ممکن با مواد اولیه موجود را به کاربر دهد.

SKARP

یک اجاق تو کار و پنهانی نیز در این میز تعبیه شده است که به شیوه مغناطیس القایی کار می کند و با وجود آن دیگر نیاز نیست تا فرد برای درست کردن غذای خود، ‌مدام بین میز و اجاق گاز در حال دویدن باشد و در نهایت نیز گاهی کمی دمای آن بیش از حد بالا رفته و منجر به سوختن غذا شود. از دیگر موارد مفهومی که توسط آیکیآ‌ برای ما رویا پردازی شده است می توان به یک قفسه مجهز به یک سیستم خنک کننده القایی جهت نگه داری بهتر و طولانی تر مواد غذایی اشاره کرد. یک سیستم دفع زباله نیز برای این آشپزخانه در نظر گرفته شده است که قابلیت تفکیک خودکار زباله ها و سپس بسته بندی آنها را داراست.

اگر چه همه موارد گفته شده در حال حاضر فقط یک طرح است و هیچ صحبتی از اینکه قرار است این تجهیزات توسط آیکیآ‌ در فروشگاه هایش عرضه شود،‌ نیست ولی همین ایده و طرح ها نیز بسیار خوب و جالب و در براگیرنده امکانات تحسین برانگیزی می باشد. حال نظر شما در این باره چیست؟ ‌فکر می کنید این می تواند آشپزخانه مطلوب شما در آینده باشد؟

منبع: [ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *