۱۰ تا از بهترین محصولات مایکروسافت که در تکنولوژی تغییر ایجاد کردند

۱۰ تا از بهترین محصولات مایکروسافت که در تکنولوژی تغییر ایجاد کردند
  • 1394/2/7
  • مبين
  • 0

مایکروسافت شرکت وسیعی است که توسط بیل گتس تاسیس شده است و تا کنون خدمات و محصولات بسیاری را در زمینه تکنولوژی و کامپیوتر ارائه داده است که از هر نظری مورد استقبال قرار گرفته اند. امروز در گویا آی تی می خواهیم نگاهی کوتاه به ۱۰ تا از بهترین محصولات این شرکت داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

۱٫ویندوز ایکس پی

Win_XP_Home_Pro_v_2002_OLD_original_coverbox

ویندوز ایکس پی یکی از محبوب ترین سیستم عامل های جهان است پس از خاتمه دادن ویندوز اییکس پی هنوز هم توسط برخی کاربران استفاده می شود. ویندوز ایکس پی تحقق بخشیدن رویا بود چراکه کاربران را از محیطی یکنواخت و کلاسیک به محیط زیبا، گرافیکی و مدرن آورد.

۲٫ آفیس

۱۴۲۸۵۷۰۵۱۳VpOsvZzB_big

آفیس یکی از ساده ترین و مفید ترین ابزار توسعه یافته مایکروسافت است که در طول سال تکامل یافته و به یکی از بهترین مجموعه ها در بازار امروز بتبدیل شده است. سال گذشته مایکروسافت آفیس را برای آی پاد منتشر کرد و اکنون ورد، اکسل و پاور پوینت آن به عنوان بهترین برنامه استفاده می شود. این ابزار در طی یک سال بیش از ۱۲ میلیون بار دانلود شده است.

۳٫ مایکروسافت داس

۱۴۲۸۵۷۰۵۶۳CYHcq4EU_big

 

DOS مخفف «Disk Operating System» بوده و سیستم عامل کامپیوترهای سازگار با آی بی ام است که محبوب ترین نسخه آن یعنی MS-DOS در سال ۱۹۸۰ منتشر شد. پس از آن رایانه ها مبتنی بر سیستم عامل داس ساخته شدند.

۴٫ ایکس باکس

۱۴۲۸۵۷۰۵۷۹ZxKhO5mi_big

 

مایکروسافت به عنوان یکی از مشهور ترین و بهترین شرکت های نرم افزاری شناخته می شود اما می توان گفت که یکی از اصلی ترین حرکت های آن که بر محبوبیت این شرکت افزوده است ساخت و راه اندازی ایکس باکس است. ایکس باکس یک کنسول بازی بوده که برای گیمر ها عرضه شد اکنون آخرین مدل این دستگاه ایکس باکس وان است و به عنوان نسل هشتم کنسول های بازی در ماه می ۲۰۱۳ معرفی شد.

۵٫ MSN messenger

msn-messenger-7-0-voor-windows-xp-09-700x472
مسنجر MSN به عنوان محبوب ترین مسنجر فوری جهان شناخته شد که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ عرضه شد. اما مایکروسافت با ارئه اسکایپ آن را منسوخ اعلام کرد و دیگر همه به اسکایپ روی آوردند.

۶٫ هاتمیل – Hotmail

۱۴۲۸۵۷۰۶۳۳dDsOPhvx_big

 

سرویس هاتمیل در سال ۱۹۹۷ راه اندازی شد و مایکروسافت آن را حدود ۴۰۰ مییلیون دلار خریداری کرد. راه اندازی آن با نام ام اس ان هاتمیل آغاز شد که دومین سرویس ایمیل رایگان پس از یاهو محسوب می شود. هاتمیل در سال ۲۰۱۱ نیز حدود ۳۶۰ میلیون کاربر فعال داشت و در اکتبر همان سال آخرین نسخه آن عرضه شد و پس از آن مایکروسافت سرویس Outlook را برای جایگزینی آن طراحی کرد.

۷٫ Outlook

۱۴۲۸۵۷۰۶۵۵sLg5bdFt_bigاین سرویس به عنوان مدیریت اطلاعات ایمیل راه اندازی شد که همراه با مجموعه آفیس منتشر شد که البته شامل یک سرویس رایگان ایمیل هم می شود.

۸٫ ویندوز ۱۰

۱۴۲۸۵۷۰۶۸۷ah7JpF7v_big

 

ویندوز ۱۰ آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز است که پس از ویندوز ۸٫۱ معرفی شد. ویندوز ۱۰ برای اولین بار در یک رویداد در تاریخ ۸ مهر ۱۳۹۳ پرده برداری شد. این ویندوز ارتقا از ۷ و ۸ را ممکن می سازد. سیستم عامل ویندوز ۱۰ برای رایانه های شخصی، موبایل تبلت به کار می رود که قابلیت یکپارچه سازی را نیز دارد. اکنون نسخه پیش نمایش این سیستم عامل به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد و نسخه اصلی آن به زودی در بازار دیده خواهدشد.

۹٫ کورتانا

۱۴۲۸۵۷۰۷۷۱aeGW1uvw_big

 

کورتانا نام دستیار شخصی هوشمند در ویندوز فون ۸٫۱، مایکروسافت و ویندوز ۱۰ است. نام این اپلیکیشن برگرفته شده از شخصیت کورتانا می باشد که این شخصیت دارای هوش مصنوعی در مجموعه هیلو است.عملکرد این اپلیکیشن همانند سیری در سیستم عامل iOS اپل است. این دستیار صوتی می تواند صدای کاربر را تشخیص دهد و همچنین کارهای روزمره را به آن یادآوری کند. البته کورتانا ویژگی های فراتری را به ارمغان می آورد.

۱۰٫ DirectX

۱۴۲۸۵۷۰۷۹۶wwsd0E0l_big

 

DirectX مجموعه ای از فن آوری های چند رسانه ای است که برای بازی های رایانه ای در ویندوز منتشر شد و از زمان توسعه دهنده گان ویندوز ۹۵ نیز وجود دارد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *