اندروید M به صورت رسمی معرفی شد

اندروید M به صورت رسمی معرفی شد
  • 1394/3/8
  • مبين
  • 1

همانطور که می دانید در حال حاضر کنفرانس توسعه دهدنگان گوگل در حال برگزاری است و اکنون به نظر می رسد که شایعات از قبل منتشر شده در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. گوگل امشب در ادامه کنفرانس خود اندروید M را به صورت رسمی معرفی کرد و همچنین جزئیات آن را که شامل ویژگی های جدید و تغییرات آن است به اشتراک گذاشته است که در ادامه نگاهی کوتاه به آن ها خواهیم انداخت.

مجوز اپلیکیشن ها

android-m-permissions-640x469

نسخه جدید اندروید با مجوز از اپلیکیشن ها آغاز می شود به نظر می رسد که گوگل راهکاری همانند اپل را به ارمغان آورده است و برای عملکرد برخی از برنامه های موجود از شما اجازه می خواهد برای مثال اگر شما از اپلیکیشن واتس اپ برای چت استفاده کنید و بخواهید پیام صوتی را ضبط و یا تصویری را ارسال کنید صفحه ای برای شما باز خواهد شد که از شما اجازه دسترسی به دوربین یا میکروفون را برای واتس اپ می خواهد.

بهبود مرورگر موبایل

android-m-custom-tabs-640x506

همچنین به نظر می رسد که گوگل بهبود مرورگر در دستگاه های تلفن همراه را فراموش نکرده است. یکی از ویژگی های جدید تب سفارشی سازی کروم است. این تب بخشی از تنظیمات اصلی کروم را به همراه می آورد که شامل یادآوری کلمه عبور، تکمیل خودکار و تنظیمات دیگر می شود.

Android Pay

android-m-android-pay-640x380

قبلا چیزهایی درباره ویژگی Android Pay گوگل شنیده بودیم این شرکت امشب این ویژگی را به صورت رسمی معرفی کرد که شبیه به دیگر سیستم های پرداخت شرکت های رقیب است. سیستم پرداخت اندروید با NFC کار می کند و به گفته گوگل قرار است که به زودی راه اندازی شود و در زمان راه اندازی ۷۰۰٫۰۰۰ فروشگاه در سراسر ایالات متحده آمریکا از آن پشتیبانی خواهند کرد.

استاندارد اثر انگشت تایید API

android-m-fingerprint-640x413

پشتیبانی اثر انگشت یکی از تغییرات جدید گوگل در ساخت اندروید M است که شامل استانداردهای API نیز می شود. پشتیبانی از اثر انگشت به کاربران اجازه خواهد داد که در هنگام خرید از گوگل پلی، نشانه گذاری در گوگل و تصدیق در سیستم پرداخت اندروید استفاده کنند.

بهبود عملکرد باتری

android-m-doze-640x377

شرکت گوگل در اندروید M عمر باتری را بهبود داده است و ویژگی جدیدی را با نام Doze یا چرت زدن برای آن به ارمغان آورده است که زمان غیرفعال بودن دستگاه را به صورت طولانی تشخیص می دهد و می تواند به آن استراحت موقت دهد که این ویژگی در Alarm کاربرد فراوانی خواهد داشت. به گفته گوگل نکسوس ۹ این آزمایشات را پشت سر رسانده است و اندروید M روی آن تست شده است که عمر باتری با اندروید M در نکسوس ۹ دو برابر بوده است.

البته این ویژگی ها تمامی جزئیات نسخه جدید سیستم عامل اندروید نیستند و به زودی اخبار بیش تر همراه با ویژگی های جدید تر درباره آن منتشر خواهد شد. نظر شما درباره این خبر چیست؟

منبع: [ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *