افزایش بهره وری “تعطیلات کاری” با این ۵ راهکار

افزایش بهره وری “تعطیلات کاری” با این ۵ راهکار
  • 1394/4/30
  • پرهام
  • 0

مهمترین زمان برای داشتن بیشترین بهره وری در یک اداره یا شرکت صرفا در محیط و ساعت کاری نیست. مطمئنا جلسات و دور هم نشینی های خارج از محیط کاری می تواند به خلاقیت افراد و تولید ایده های جدید کمک کند.

به همین خاطر است که افراد در کمپانی ZenPayroll هر ساله به “تعطیلات کاری” یا اصطلاحا Workation می روند. تعطیلات کاری – Workation- به معنی استراحت مطلق و یا پیش بردن کارهای اداره نیست؛ درواقع کارکنان برای افزایش خلاقیت و بهره وری خود به یک محیط و حتی افراد جدید روی می آورند.

در ادامه به راهکارهای ما توجه نمایید.

از چرخه “امروز، فردا و همیشه کار” دوری ورزید

مکانی کاملا متفاوت با محیط کاری پیدا کنید؛ جایی که کارمندان خود را در فضایی کاملا جدید و با انتظارات متفاوت بیابند. بیشتر مدیران در این بخش به طبیعت و آرامش آن پناه می برند.

البته در صورت وجود بودجه، می توان به مسافرت های بین شهری و یا حتی خارج از کشور نیز فکر کرد. به هر حال کارمندان در خارج از کشور دید وسیع تری از دنیای حرفه ای و کاری کسب می نمایند.

اهداف و تمایلات را به اشتراک بگذارید

۰۲-ways-to-go-above-and-beyond-the-average-work-retreat

مهم نیست این عقب نشینی کاری شما صرفا مربوط به کار یا سرگرمی و بازی (و یا هر دو) می شود، در هر صورت باید اهداف کوتاه و بلند مدت شرکت را برای آنان شرح دهید. هر چقدر این محیط صمیمی و دوستانه تر باشد، کارکنان خود را به شما نزدیک تر و نقش خود را پر رنگ تر از قبل می یابند.

میزبان دورهم نشینی های کاری باشید

همانطور که گفتیم، خاصیت “تعطیلات کاری” افزایش بهره وری و خلاقیت کارکنان است؛ در این روزها آن ها با ایده های کاری جدیدی مواجه می شوند.

اینجاست که دور همی های چند روزه می تواند به شما کمک کند. باید در این روزها جلساتی را میزبانی کنید که این ایده ها مطرح و به کمک کل گروه پردازش شوند. در نهایت می توان ایده های منتخب و کاربردی را به مراحل اجرایی رساند.

افراد را برای وعده های غذایی دور هم جمع نمایید

۰۴-ways-to-go-above-and-beyond-the-average-work-retreat

هیچگاه قدرت انگیزشی غذای خوب را دست کم نگیرید. مطمئنا بحث هایی که در میز غذا بین افراد گروه و مدیر مطرح می شود می تواند ارزشی فراتر از حد تصور داشته باشد.

بیرون بروید و فعال باشید

یک طبیعت هست و آرامش خاصش؛ از طرفی ورزش و فواید جسمی و روحی آن را نمی توان دست کم گرفت. این کار به صمیمیت بیشتر اعضای گروه با یکدیگر و حتی مدیر کمک بسیاری می نماید.

اما چرا صمیمیت؟ مطمئن باشید اعضا همیشه با ایده های بی نظیری مواجه می شوند که ارائه و مطرح کردن آن ها به همین دوستی و نزدیکی بر میگردد.

منبع: Entrepreneur

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *