هرآنچه پیرامون گلکسی نوت ۵ می دانیم

هرآنچه پیرامون گلکسی نوت ۵ می دانیم
  • 1394/4/30
  • پرهام
  • 0

برای تلفن های هوشمند شرکت سامسونگ هر سال به جای چهار فصل، دو فصل معنی دارد؛ گلکسی S و البته گلکسی نوت. ماه ها در حال سپری شدن هستند و کم کم از فصل گلکسی اس۶ فاصله می گیریم و به سمت گلکسی نوت ۵ می رویم. بی شک سری نوت شرکت سامسونگ بزرگ ترین دستاورد این شرکت در طی سال های گذشته محسوب می شود؛ بخصوص که گلکسی نوت ۴ توانست افتخارات زیادی را کسب نماید.

هرچه به زمان معرفی گلکسی نوت ۵ نزدیک تر می شویم، شایعات و اخبار بیشتری پیرامون آن درز می کند که در این مقاله به بررسی محتمل ترین شایعات و هرآنچه از این فبلت می دانیم، خواهیم پرداخت.

در ادامه با گویا آی تی همراه شوید.

Samsung-Galaxy-Note-5-alleged-renders

طراحی

گفته می شود پروژه نوبل (Project Noble) مربوط به گلکسی نوت ۵ شرکت سامسونگ می شود. اگر به خاطر داشته باشید، گلکسی اس ۶ نیز با کد «پروژه صفر» شناخته می شد.

تصاویر لو رفته از نوت ۵ که مشاهده می کنید، خبر از یک فبلت هوشمند ۵.۷ اینچی می دهد. همچنین به نظر می رسد طراحی این محصول در واقع ترکیبی از گلکسی اس ۶ و سری های قدیمی گلکسی نوت باشد. همچنین به نظر می رسد درگاه قرار گیری قلم استایلوس نیز درخور تغییراتی شده باشد؛‌بدین صورت که با فشار دادن یک دکمه قلم از جایگاه خود خارج می شد. البته ممکن است این خارج شدن توسط یک فرمان صوتی یا دستی نیز اعمال شود.

Samsung-Galaxy-Note-5-alleged-renders (2)

Samsung-Galaxy-Note-5-alleged-renders (1)

شایعات و تصاویر لو رفته از گلکسی نوت ۵ اینبار ابعاد دقیقی از این محصول را نیز برایمان مشخص ساخته اند: ابعاد ۱۵۳٫۳ در ۷۶٫۱ در ۷٫۹ میلی متر. همچنین شایعات مبنی بر پشتیبانی نوت ۵ از چیپست Exynus 7422، رم ۴ گیگابایتی، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هستند.

همچنین خبر جالب دیگری که در مورد این محصول منتشر شده است، از تعبیه شدن باتری قدرتمند ۴۱۰۰ میلی آمپری در این فبلت خبر می دهد. شارژ توسط یک کابل معمولی میکرو صورت می گیرد و خبری از فناوری جدید USB Type-C نیست.

۲K یا ۴k؛ مسئله این است!

Humster3D-Samsung-Galaxy-Note-5-renders

یکی از مهمترین و داغترین شایعات پیرامون این محصول، اولین تلفن هوشمند اولترا-های رزولوشن (۴K) بودن آن است. با این حال ، از آنجایی که سامسونگ حتی هنوز از تعویض صفحات ۱۰۸۰p به Quad-HD هراسان است بعید به نظر می رسد چنین تغییر بزرگی را بر روی پرچمدار آینده خود اعمال نماید.

با این حال شایعات پیرامون صفحه نمایش نوت ۴ اینجا به اتمام نمی رسد. برخی از گزارشات حاکی از Super AMOLED بودن پنل ها و همچنین رزولوشن ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسلی آن ها هستند. همچنین در برخی از گزارشات، اندازه صفحه نمایش این فبلت ۵٫۹ اینچ و نسخه ادج آن ۵٫۷۸ اینچ ذکر شده است. اگر این ارقام دقیق و قابل اعتماد باشند، برای نوت ۵ و نسخه اج آن می توان تراکم پیکسلی به ترتیب ۷۴۸ و ۷۶۲ پی.پی.آی را در نظر گرفت.

Humster3D-Samsung-Galaxy-Note-5-renders (2)

به هر حال در زمینه صفحه نمایش خود سازندگان نیز هنوز به تصمیم نهایی نرسیده اند و گفته می شود طراحی صفحه ۴K AMOLED برای نوت ۵ در دست بررسی و تست کارشناسان است.

پردازنده

گفته می شود گلکسی نوت ۵ در حال تست شدن با چیپست Exynos 7422 است؛ یکی از نکات مثبت این موضوع یکی شدن تمام بخش ها در یک چیپست خواهد بود. سامسونگ تاکتون در طراحی رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت در محفظه فبلت موفق بوده است.

exynos

اگر این شرکت در فراهم سازی فضای کافی جهت تعبیه امکانات بیشتر در این فبلت موفق باشد می توانید امکاناتی نظیر باتری غول پیکر ۴۱۰۰ میلی آمپری و امکان شارژ وایرلس را از این تلفن انتظار داشته باشیم. در واقع این چیپست Exynos 7422 است که CPU, GPU, DRAM، حافظه و مودم را در یک پکیج فشرده قرار می دهد؛ شاید به همین دلیل شرکت اپل جهت طراحی SoC ساعت خود تنها سامسونگ را انتخاب کرد، نه شرکت دیگری!

لازم به ذکر است امکان پشتیبانی فبلت جدید سامسونگ از رم ۴ گیگابایتی نیز وجود دارد؛ به هر حال محصولاتی در این زمینه موفق بوده اند و شرکت سامسونگ می توانید از ریسک را نیز مدنظر قرار دهد.

دوربین

گلکسی نوت ۵ ممکن است با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و قابلیت پایدارسازی اپتیکال، به همراه دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی همراه شود. در واقع شایعات اخیر حاکی از یکی بودن دوربین جلوی گلکسی اس ۶ و نوت ۵ بوده اند. به نظر می رسد این اطلاعات پیرامون دوربین نوت ۵ دقیق و واقعی باشند، با این حال امکان دارد چیزی خلاف از انتظار را در این بخش نیز شاهد باشیم.

تاریخ عرضه

هیچ شایعه و اطلاعیه ای پیرامون عرضه زودتر از موعد نوت ۵ منتشر نشده است. رئیس بخش موبایل سامسونگ ، J.K Shin، شایعه پیرامون عرضه این فبلت در ماه جولای را نادرست اعلام کرد؛ با این حال احتمال عرضه این محصول قبل از مراسم IFA برلین را رد نکرد. این رویداد در ماه سپتامبر برگذار می شود. این نمایشگاه مدت هاست محل رسمی معرفی سری نوت سامسونگ است.

با این حال، گزارش هایی از دو منبع مستقل حاکی از معرفی گلکسی اس ۶ پلاس و نوت ۵ در روز دوازدهم آگوست ۲۰۱۵ است. امیدواریم این اطلاعات مورد نظر شما قرار گرفته باشد. حال به نظر شما امکانات یاد شده درخور نسخه پنجم از سری نوت سامسونگ هستند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: فون آرنا

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *