تصویر لو رفته از نکسوس ۵ جدید، سنسور اثر انگشت و…

تصویر لو رفته از نکسوس ۵ جدید، سنسور اثر انگشت و…
  • 1394/5/26
  • پرهام
  • 0

سری نکسوس را می توان خانواده اصلی سیستم عامل اندروید دانست، همچون سری لومیا در ویندوز فون. شرکت گوگل تلفن های نکسوس خود را از سال های قبل با شرکت های مختلفی نظیر ال جی، موتورولا و سامسونگ عرضه کرده است. رسالت این کمپانی در سری نکسوس، ارائه تجربه ناب و کامل از سیستم عامل اندروید خام و همچنین قیمت مناسب بوده است: هر چند آخرین مدل این سری با نام نکسوس ۶ با قیمتی برابر با پرچمداران دیگر رقبا عرضه شد و انتقاد های مختلفی از آت صورت گرفت.

اما یک مدل به عقب تر بر می گردیم: نکسوس ۵٫ این تلفن هوشمند جزء پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات سری نکسوس گوگل به حساب می آید. نکسوس ۵ یک پرچمدار نبود و نیست اما با توجه به امکانات و ویژگی هایش قیمت مناسبی دارد. کاربران این محصول هم اکنون از آخرین نسخه اندروید آب نبات چوبی ( آن هم به صورت خام) بهره می برند و رضایت نسبی از انتخاب خود دارند.

پس از موفقیت نکسوس ۵ و  بر عکس عدم موفقیت نکسوس ۶، شایعات فراوانی پیرامون تولید مدل ۲۰۱۵ از نکسوس ۵ در رسانه ها شکل گرفت، حتی در برخی از این خبر ها از ویژگی های جدید نکسوس ۵ مدل ۲۰۱۵ صحبت شد.

۱

اخیرا نیز تصویری از این تلفن هوشمند لو رفته است که مشخصات و مواردی را از بدنه پشتی محصول را نشان می دهد. جدا از بدنه پلاستیکی و آرم بزرگ نکسوس ( دقیقا مشابه با نکسوس ۵ قبلی) جایگاه لنز دوربین از کناره به وسط کشیده شده است و فلاش دوربین نیز در کنار آن تعبیه گشته است. در بخش پایینی دوربین یک جایگاه گرد مشاهده می شود که به نظر ما می تواند سنسور اثر انگشت تلفن باشد. همچنین امکان قرار گرفتن برند ال جی در پایین نیز دور از انتظار نیست.

دوربینی که در تصویر برای نکسوس ۵ مدل امسال تعبیه شده است احتمالا از سنسور ۱۶ یا ۲۰ مگاپیکسلی بهره می برد. در کنار دوربین نیز می توانیم فلاش دو گانه تلفن را مشاهده کنیم. همچنین گنجانده شدن قابلیت فوکوس خودکار به این بخش نیز دور از انتظار ما نیست.

به نظر می رسد شرکت ال جی نیز همچون گوگل توجه خاصی به نکسوس ۵ جدید کرده است. همچون گذشته، تلفن های سری نکسوس در نیمه دوم ماه اکتبر ( یعنی حدود ۸ هفته دیگر) معرفی می گردد و تا آن موقع مطمئنا اخبار بیشتری پیرامون این محصول و امکانات جدیدش به بیرون درز خواهد کرد.

حال نظر شما پیرامون این محصول چیست؟ اگر یکی از دارندگان نکسوس ۵ قدیمی هستید و یا تجربه کار با آن را داشته اید، آیا تمایلی به ارتقاء تلفن خود به نسخه جدیدتر هستید؟ به نظر شما قیمت نکسوس ۵ مدل ۲۰۱۵ نیز مناسب خواهد بود؟

پاسخ به این سوالات را بر عهده شما می گذاریم تا در بخش نظرات با ما همراه باشید. منتظر اخبار آینده گویا پیرامون نکسوس ۵ مدل ۲۰۱۵ باشید.

منابع مطلب: Phonearena و DroidFeed

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *