اولین فرودگاه بین المللی با سیستم مصرفی کامل خورشیدی

اولین فرودگاه بین المللی با سیستم مصرفی کامل خورشیدی
  • 1394/5/29
  • پرهام
  • 0

فرودگاه بین المللی Cochin در هند ممکن است اولین فرودگاهی که از پنل های خورشیدی استفاده می کند، نباشد؛ اما به زودی به اولین فرودگاه بین المللی که تنها از انرژی خورشیدی استفاده می کند، بدل خواهد شد. فرودگاه کوچین، واقع در Kochi، در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ (تا کنون) بیش از ۶٫۸ میلیون مسافر را جابجا کرده است و به خاطر این تغییر نحوه تهیه سوخت کمک شایانی به کاهش مصرف سوخت های دیگر در جهان خواهد کرد.

این فرودگاه که برای اولین بار در هند از این فناوری نه چندان جدید بهره می برد، برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ از پنل های خورشیدی استفاده کرد و در بخش ترمینال ورودی خود پنل های سقفی نصب نمود. اما حالا مسئولین هند به دنبال برداشتن یک قدم بسیار بزرگ تر هستند و می خواهند تمام نیاز های مصرفی این فرودگاه بین المللی بزرگ را به وسیله خورشید بر طرف نمایند.

در ادامه مطلب همراه گویا آی تی باشد.

۱

به گفته کمپانی سازنده، به کمک پنل ها، مصرف منابعی برابر با کشت بیش از ۳ میلیون درخت یا رانندگی ۷۵۰ میلیون مایل را در سال های آینده کاهش می دهد.

اما هزینه چنین عملیاتی چقدر است؟ به گفته خبرگذاری الجزیره، اعتبار حدودا ۱۰ میلیون دلاری جهت اجرای این طرف نیاز است و فرودگاه می تواند طی پنج سال مصرف خورشیدی، این هزینه را به خرانه خود باز گرداند. همچنین میزان تولید انرژی این پنل ها از نیاز فرودگاه به مراتب بیشتر بوده و تا حدی منابع خارج از فرودگاه را نیز تامین می کند. منتظر اخبار فناوری جدید در گویا آی تی باشید.

نظر شما پیرامون این مطلب و چنین گام هایی چیست؟ آیا با برقراری چنین طرح هایی در فرودگاه مهرآباد یا سایر فرودگاه های بین المللی ایران موافق هستید؟ نظرات خود را در بخش زیر با ما و خوانندگان گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع: Gizmag

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *