مایکروسافت می خواهد که گوشی های هوشمند شما را تبدیل به اسکنر سه بعدی بکند

مایکروسافت می خواهد که گوشی های هوشمند شما را تبدیل به اسکنر سه بعدی بکند
  • 1394/6/3
  • مبين
  • 0

گزارشات جدید اعلام می دارد که شرکت مایکروسافت در حال تحقیق  و کار بر روی یک پروژه جدید است که امکان ساخت تصاویر سه بعدی با کیفیت در همان لحظه واقعی را ارائه می دهد. حال اگر این خبر واقعی باشد دیگر شما نیاز به گجت های گران قیمت برای این کار ندارید. این پروژه برای ساخت در گوشی های هوشمند استارت خورده است و هدف اصلی این است که کاربران با گوشی های هوشمند خود بتوانند از طریق فیلم برداری یا عکاسی یک تصویر سه بعدی از پرتره مورد نظر خود بسازند.

این سیستم موثر کاربران را قادر می سازد که از جسم سه بعدی مورد نظر خود یک تصویر واقعی بسازند. Peter Ondruska که دکتر نامز تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد در این پروژه است تحقیقات اولیه را به صورت کارآموزی شروع کرده است.

محققان این پروژه را MobileFusion نامیده اند و به گفته آن ها این روش همانند روش های دیگر نیست و به یک سخت افزار خاص نیز نیاز دارد و حتی نیاز به اتصال اینترنت نیز وجود نخواهد داشت.

mobilefusion-microsoft

 

اسکن های گرفته شده MobileFusion کیفیت بالا و لازمه را خواهد داشت که برای تحقیق بازی های واقعیت و همچنین چاپ سه بعدی نیز استفاده می شود. محققان با الگوریتم طراحی شده به طور منظم یک اسکنر سه بعدی را خواهند ساخت که با یک تکنیک متفاوت از چشم انسان کار میکند. محققان پروژه پس از رسیدن به نتیجه این پروژه را در ماه امتبر سال جاری رونمایی می کنند و در نهایت با انتشار آن را در دسترس عموم قرار خواهند داد.

منبع: [ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *