نگاه کلی به تبلت فوق باریک Galaxy Tab S2

نگاه کلی به تبلت فوق باریک Galaxy Tab S2
  • 1394/6/5
  • مجید جعفری
  • 0

چند سال پیش بود که نسل جدیدی از گجت های همراه به نام تبلت طراحی شدند. تبلت ها به سرعت طرفداران مخصوص به خود را پیدا کردند. شاید دلیل اصلی محبوبیت تبلت صفحه نمایش عریض تر آن ها بود که بسیاری از نیازهای کاربران مانند وبگردی، بازی، تماشای فیلم و … را تسهیل و لذت بخش تر کرد. رقابت در بین سرمایه گذاران برای ربودن گوی سبقت در این بازار پر درآمد نیز شدت گرفت و باعث پیشرفت سریع تبلت ها شد. اکنون نیز خبر تولید باریک ترین تبلت دنیا در صدر اخبار جهان تکنولوژی قرار گرفته است. امروز قصد داریم شاهکار دنیای تبلت با عنوان Galaxy Tab S2 را بررسی کنیم. 

در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

طراحی 

طراحی جنس بدنه S2 مانند شیشه و فلز همیشگی سامسونگ نیست. بدین معنی که قاب کناری از فلز و قاب پشتی از پلاستیک ساخته شده است. سطح بدنه صاف است و حس خوبی را به دستان کاربر القا میکند. اما واضح است که به پای بدنه S6 و Note5 نمیرسد. کاملا مشخص است که طراحی شکل بدنه S2 از Note 4 الهام گرفته است و این در طراحی لبه های گرد آن نمایان است.

Samsung-Galaxy-Tab-S2-2

ویژگی منحصر به فرد و حیرت انگیز این تبلت، وزن بسیار کم آن است. همان گونه که پیش تر نیز اعلام کردیم وزن مدل ۹٫۷ اینچی آن نزدیک به ۳۹۰ گرم است. نکته دیگر طراحی تبلت به صورت Portrait است. بدین معنی که در کنار حالت افقی تبلت، استفاده از آن به شکل عمودی نیز ساده تر شده و دارای مقیاس ۴:۳ است.

samsung-galaxy-tab-s2-is-the-worlds-thinnest-tablet

در مجموع طراحی این تبلت بسیار خوب ارزیابی شده است و دکمه ها، دوربین و … در جای بسیار مناسبی قرار گرفته اند.

صفحه نمایش

علی رغم این که هیچ نقصی در تصاویر نمایش داده شده وجود ندارد و تصاویر بسیار زیبا، درخشان و شارپ هستند اما وضوح تصویر صفحه نمایش  Super AMOLED آن با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ نسبت به تبلت سال پیش سامسونگ کمتر شده است. اگرچه این یک نقطه ضعف برای S2 به شمار میرود اما میتوان از آن در کنار ویژگی های دیگر این صفحه نمایش مانند زاویه دید وسیع، رنگ های بسیار خالص و پس زمینه کاملا سیاه چشم پوشی کرد.

Galaxy_Tab_S2_8inch_0025

نرم افزار

رابط کاربری Tab S2 مسلما جدیدترین نسخه TouchWiz است. این همان رابط کاربری استفاده شد در Note5 و +S6 edge است. اما رابط کاربری S2 بیشتر به S6 و S6 edge شباهت دارد و این از حالت مربعی شکل آیکون ها نتیجه میشود.

همه چیز تحت نسخه ۵٫۰٫۲ اندروید آبنبات چوبی اجرا میشود. از آن جایی که S2 مهارت بی نظیری در کنترل برنامه های در حال اجرا دارد، تجربه استفاده مولتی مدیاای لذت بخشی را به کاربر القا میکند.

SAMSUNG CSC

پردازنده و حافظه ها 

در کمال تعجب S2 همان چیپست استفاده شده در Note 4 را در خود جای داده است. باور همگان بر این بود که در جدیدترین مدل تبلت سامسونگ، جدیدترین مدل Exynos به کار خواهد رفت. اما متاسفانه Galaxy Tab S2 از پردازنده ۸ هسته ای Exynos 5433 SoC در کنار ۳ گیگابایت رم بهره میگیرد. پس از بررسی نرم افزاری تبلت نتیجه گیری دیگری به دست آمد. S2 بدون کمترین وقفه و تاخیر سنگین ترین برنامه ها را به صورت Multi-tasking اجرا کرد و کاملا رضایت بخش بود.

در رابطه با حافظه داخلی باید گفت که حداقل حافظه ۳۲ گیگ خواهد بود که در کنار درگاه microSD مشکلی برای کمبود حافظه وجود نخواهد داشت.

دوربین

دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۲٫۱ مگاپیکسلی، زوج عکسبرداری موفقی را تشکیل داده اند. از آن جایی که دوربین عقب تبلت ها اهمیت چندانی برای کاربران ندارد، پیرامون آن بحث نمیکنیم و فقط اشاره سریعی به نقاط ضعف و قوت آن میکنیم. دوربین Tab S2 فاقد فلاش است و به دلیل کمبود مگاپیکسل دوربین تصاویر جزئیات زیادی ندارند. فوکوس دوربین نیز نیازمند صبر و حوصله کاربر است. اما نقطه قوت دوربین، اپلیکیشن برنامه است که بسیار سریع و دارای امکانات زیادی است.

Galaxy_Tab_S2_9_1

دیدگاه نویسنده

با توجه به ویژگی هایی که در این بررسی ذکر شد، قیمت ۵۰۰ دلار برای نسخه ۹٫۷ اینچی آن منطقی و قابل قبول است. انتخاب این دستگاه کاملا به سلیقه ی کاربران بستگی دارد چرا که به جز طراحی بی نظیر و ضخامت و وزن بسیار کم آن دیگر مشخصات S2، آن چنان متمایز از دیگر تبلت های موجود در بازار نیستند. سامسونگ تنها به بهبود برخی ویژگی ها اکتفا کرده و حتی در شماری از آن ها مانند صفحه نمایش و چیپست به عقب برگشته است. این بر عهده شماست تا قضاوت کنید این تبلت ارزش خرید دارد یا خیر.

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *