ویندوز ۱۰ اکنون روی ۷۵ میلیون رایانه نصب شده است

ویندوز ۱۰ اکنون روی ۷۵ میلیون رایانه نصب شده است
  • 1394/6/5
  • مبين
  • 0

ویندوز ۱۰ در تاریخ ۲۹ جولای برابر با ۷ مرداد در ۱۹۰ کشور منتشر شد حال تقریبا یک ماه از انتشار آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز گذشته است که اکنون روی ۷۵ میلیون دستگاه نصب شده است که به احتمال زیاد این آمار مطعلق به رایانه های شخصی و تبلت ها است. از لحاظ فنی روی هردو دستگاه نصب شده رشد قابل ملاحظه ای داشته است. با توجه به اینکه قرار است ویندوز ۱۰ روی ۱ میلیارد دستگاه نصب شود هنوز راه درازی را در پیش دارد اما برای شروع ماه اول انتشار این رقم فوق العاده است.

این خبر توسط یوسف مهدی در توییتر که معاون ارشد مدیر اصلی مایکروسافت است منتشر شده است. این رقم فوق العاده فراتر از انتظارات گذشته بود هرچند که مایکروسافت اعلام کرده بود که در ۲۴ ساعت اولیه انتشار روی ۱۴ میلیون دستگاه نصب شده است. حال این رقم ۷۵ میلیونی بدون شک شامل دستگاه هایی که سیستم عامل ویندوز ۱۰ از پیش نصب شده می شود.

Microsoft-Windows-101

ویندوز ۱۰ بسیاری از ویژگی های جدید را به ارمغان آورده است که نمی توان لیست گسترده آن را خلاصه کرد اما برای نگاه به مهم ترین عناوین آن می توان به کورتانا و بازگشت منوی استارت با ویژگی پشتیبانی از کاشی های زنده اشاره کرد. علاوه ار این ویژگی جدیدی که در آن وجود دارد می توان به وجود هردو نسخه لمسی و پی سی اشاره کرد که می تواند با رفتن به حالت تبلت از قسمت های مختلف آن با تاچ یا لمسی کردن استفاده کرد.

در آینده ای نه چندان دور نسخه موبایل ویندوز ۱۰ منتشر می شود که تاریخ پیش بینی شده برای آن پاییز سال جاری است و در آن زمان قطعا با افزایش چشم گیر این رقم ۷۵ میلیونی روبه رو خواهیم شد. تصورش را داشته باشید که تمام یاین ویژگی های جدید در موبایل هم اضافه شود و با ادغام شدن پی سی، تبلت و گوشی های هوشمند نگاه تازه ای به ویندوز ۱۰ خواهد شد.

منبع: [technobuffalo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *