IDC: اپل بزرگترین تولید کننده گجت های پوشیدنی پس از fitbit

IDC: اپل بزرگترین تولید کننده گجت های پوشیدنی پس از fitbit
  • 1394/6/8
  • مجید جعفری
  • 0

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط IDC بر روی بازار گجت ها، اپل توانسته است تنها در چند ماه فعالیت در حوزه گجت های پوشیدنی به یکی از سردمداران این دستگاه ها تبدیل شود.۱۴۶۵_L_1_Apple Watch 38mm Silver Aluminum Case with White Sport Band

نتیایج IDC حاکی از آن است که اپل تنها در یک چهارم دوم سال ۳٫۵ میلیون Apple Watch وارد بازار کرده است. اگر چه اپل اطلاعات اقتصادی خود را فاش نمیکند، اما سود هنگفتی از فروش Apple Watch برای اپل توسط IDC تخمین زده شده است. اکنون اپل به عنوان بزرگترین تولید کننده گجت های پوشیدنی پس از fitbit شناخته میشود.

 

 

fitbit که به عنوان بزرگترین رقیب اپل شناخته میشود، در یک چهارم دوم سال چیزی حدود ۴٫۴ میلیون گجت به سرتاسر دنیا صادر کرده است که نسبت به تعداد ۱٫۷ میلیونی سال ۲۰۱۴ پیشرفت خارقالعاده ای بوده است. بر طبق آمار کمتر از ۲۰ درصد بازار گجت های پوشیدنی در دست اپل است. fitbit نیز با پسرفت از ۳۰ به ۲۴٫۳ درصد، سهمی قابل توجهی از بازار را از دست داده است.

 

 

 

 

در جایگاه سوم شرکت چینی Xiaomi با تولید ۳٫۱ میلیون دستگاه و تصاحب ۱۷٫۱ درصد از بازار قرار گرفته است. جایگاه چهارم و پنجم نیز به ترتیب متعلق اند به شرکت Garmin و Samsung با تولید ۰٫۷ و ۰٫۶ میلیون دستگاه که در مجموع ۷٫۲ درصد از بازار را به تصاحب خود در آورده اند.

اگرچه اپل سیاست های بسیار هوشمندانه ای را برای تبدیل شدن به قدرتمندترین تولید کننده گجت های پوشیدنی به کار گرفته اما رقبا نیز مسلما آرام نخواهند نشست. بازار این دسته از گجت ها به سرعت در حال پیشرفت است و سرعت رشد آن نیز ۲۳۲ درصد در هر سال تخمین زده میشود. بنا بر گفته های IDC، مجموع تولیدات گجت های پوشیدنی در یک چهارم دوم سال ۲۰۱۵ حدود ۱۸٫۱ میلیون بوده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال ۲۰۱۴ و تولید حدود ۵٫۱ میلیونی، یک جهش به حساب میرود.

IDC-Apple-is-now-the-second-largest-wearable-maker-Fitbit-holds-throne-for-now

در بین گجت های پوشیدنی، گجت های هوشمند، آن هایی هستند که قابلیت نصب اپلیکیشن دلخواه کاربر را داشته باشند. در این دسته از گجت ها اپل پیشتاز است و از هر سه گجت پوشدنی هوشمند، یکی از آن ها Apple Watch است. این آمار و ارقام برای دستگاه نسل اولی که با قیمت  ۲۹۹ دلار به فروش میرسد، قابل قبول است.

 

 

 

 

 

 

بازار گجت های پوشیدنی بسیار جالب و پرتکاپو است. همگان نیز کنجکاوند تا ببینند آیا اپل جایگاه عنوان بزرگترین تولید کننده را تصاحب خواهد کرد و این که آیا شرکت های قدرتمند دیگر همچون LG، Sony و یا Samsung برای عقب نماندن از اپل دست به کار خواهند شد؟

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *