بررسی نوآوری های Sony Xperia Z5

بررسی نوآوری های Sony Xperia Z5
  • 1394/6/11
  • مجید جعفری
  • 1

phptkhotb

بالاخره انتظارها به سر رسید و سونی نیز در نمایشگاه IFA برلین پرچمداران خود را معرفی کرد. یکی از این سه سردمدار سونی Xperia Z5 است که در نگاه اول تلفنی مستطیل شکل با گوشه های صاف و پشت شیشه ای به چشم می آید. چنان به نظر میرسد که Z5 ابتکار قابل توجهی در طراحی ندارد. در رابطه با مشخصات ظاهری باید گفت که Z5 دارای ابعاد ۱۴۶ در ۷۲ در ۷٫۳ است که در کنار وزن ۱۵۴ گرمی آن، به گجتی خوش دست بدل شده است. همچنین این تلفن در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است.

Xperia-Z5-Header

پیش از این نیز مشخصات Z5 را ذکر کردیم اما نگاه کلی دوباره خالی از لطف نیست. از طراحی مهمتر منابع سخت افزاری هر دستگاه هوشمندیست که آن را از رقبا پیش می اندازد. در رابطه با صفحه نمایش باید به پنل ۵٫۲  اینچی IPS با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل با تراکم  ۴۲۴ اشاره کرد. دوربین ۲۳ مگاپیکسلی Z5، یکی از قویترین ها در بین تلفن های هوشمند موجود در دنیا است که قابلیت فیلم برداری با وضوح ۴K با وضوح ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ یکی از جدیدترین فناوری های به کار رفته در کنار ویژگی هایی همچون تشخیص چهره، تشخیص خنده، زوم دیجیتال و … است. در مقالات بعدی این مدل از دوربین را بیشتر بررسی خواهیم کرد. چیپست Z5 نیز Qualcomm Snapdragon 810 است و اینجا جایی است که پرچمداران دو کمپانی به هم پیوند خورده اند. این هشت هسته پردازنده فرکانسی برابر با ۱٫۹ گیگاهرتز تولید میکنند. پردازنده گرافیکی Adreno 430، حافظه رم ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ گیگ در نظر گرفته شده است. قابلیت پشتیبانی از microSD و باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری از دیگر ویژگی هاست.

اگر عادلانه قضاوت کنیم Z5 سه ویژگی خاص و نوآورانه داشت. اولین ویژگی وجود سنسور اثر انگشت است. طراحی این سنسور بسیار خاص، به گونه ای است که دکمه پاور در سمت راست تلفن با سنسور اثر انگشت ترکیب شده است و کار هر دو را یک دکمه انجام خواهد داد.

Fingerprint-scanner

دوربین قدرتمند Z5 که توضیحاتی در مورد آن ذکر کردیم، بدون اغراق دوبینی بی نظیر است. این چشم ۲۳ مگاپیکسلی به لطف وجود نرم افزار قدرتمند، قابلیت هایی همچون فوکوس در ۰٫۰۳ ثانیه، کمترین افت کیفیت در زوم ۵ برابر دیجیتالی و تثبیت دیجیتالی عکس به آن اضافه شده است. در مورد کمبود روشنایی تصاویر نیز وعده داده شده در اولین فرصت آپدیت نرم افزاری ارائه خواهد شد.

All-new-camera-sensor

سومین ویژگی در جنس بدنه تلفن دیده میشود. به نظر میرسد سونی علاقه خاصی به استفاده از شیشه دارد و این بار نیز در طراحی تلفن های خود از شیشه استفاده کرده است. شیشه ی به کار رفته شیشه ای مات است و به گونه ای ساخته شده که از لغزش تلفن جلوگیری میشود.

Frosted-glass-finishمنتظر ادامه اخبار IFA در گویا آی تی باشید.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *