اکسپریا Z5 پریمیوم پرده برداری شد: اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش ۴K

اکسپریا Z5 پریمیوم پرده برداری شد: اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش ۴K
  • 1394/6/11
  • مبين
  • 0

همانطور که می دانید گوشی هوشمند اکسپریا Z5 توسط سونی در نمایشگاه IFA 2015 برلین معرفی شد و پس از آن شرکت سونی نسخه ای دیگر از این دستگاه را که در واقع نسخه بزرگتر اکسپریا Z5 است با نام اکسپریا Z5 پریمیوم معرفی کرد. این دستگاه داریا صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی بوده و داریا کیفیت ۴K است. در نگاه دیگر این دستگاه اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش ۴K به شمار می اید که یکی از بالاترین رزولوشن های موجود در گوشی های هوشمند را به ارمغان آورده است. باورنکردنی است اما در هر اینچ ۸۰۶ پیکسل وجود دارد.

قدرت اکسپریا Z5 پریمیوم توسط آخرین پردازنده کوالاکام اسنپدراگون ۸۱۰ که در اکسپریا Z5 استفاده شده است تامین می شود. پردازنده داریا مشکلات حرارتی بوده که سونی تاحدودی آن را رفع کرده است و بعد زا همه این ها یک رم ۳ گیگابایتی DDR3 مدیریت وظیفه ها را بر عهده می گیرد.

Xperia-Z5-Premium-Black-1280x2100

از مشخصات دستگاه می توان به وجود سنسور اثر انگشت در آن اشاره کرد و همانند نسخه اولیه دستگاه یعنی اکسپریا Z5 دارای دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی و دوربین سلیف ۵ مگاپیکسلی است. لازم به ذکر است که در برابر آب مقاوم بوده و گواهینامه لازمه را دارد. این دستگاه اندروید ۵٫۱ را اجرا می کند و دارای ریموت بازی PS4 نیز می باشد.

اکسپریا Z5 پریمیوم در رنگ های کروم، مشکی و طلایی در ماه نوامبر یعنی آبان ماه در دسترس خواهد بود که بسیاری حدس می زنند دارای یک قیمت پایین تر از اکسپریا Z5 باشد.

منبع: [technobuffalo]

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *