گشت و گذاری در بین شایعات و حقایق پیرامون ۶s Plus و iPhone 6s

گشت و گذاری در بین شایعات و حقایق پیرامون ۶s Plus و iPhone 6s
  • 1394/6/17
  • مجید جعفری
  • 1

سال ۲۰۱۴ بود که اپل بزرگترین تحول را در سری تلفن های هوشمند خود به وجود آورد و آن تغییر اندازه صفحه نمایش هایی بود که سال ها در اندازه ۴ اینچ وارد بازار میشد. حتی اپل دو اندازه صفحه را در آیفون آزمایش کرد. iPhone 6 با ۴٫۷ اینچ و iPhone 6 plus با ۵٫۵ اینچ صفحه نمایش، اولین قربانیان این آزمایش بودند. ظاهرا تا به امروز یعنی سال ۲۰۱۵، اپل از این تغییر و تحولات خرسند بوده و بازهم سری جدید تلفن های هوشمند خود را با صفحه نمایش غیر ۴ اینچی معرفی خواهد کرد. علاوه بر این ها اپل وبژگی های بسیار خاصی را چه در قسمت نرم افزاری و چه در قسمت سخت افزاری به مدل های جدید iPhone 6 اضافه کرده که باعث شده این دو مدل نسبت به مدل های پیشین بسیار متفاوت تر باشند.

در ادامه این مقاله تخصصی با گویا آی تی همراه باشید

Force Touch

jjاپل در حال توسعه فناوری ای در محصولات خود است تا بتواند به گجت های لمسی امکان درک سطوح مختلف از لمس را مانند میزان فشار دست بر روی صفحه بدهد. نام این فناوری Force Touch است و پیش از این بر روی Apple Watch و پس از آن بر MacBook به کار گرفته شد. اکنون نیز به نظر میرسد دستگاه بعدی که مجهز به این فناوری خواهد شد ۶s Plus و iPhone 6s هستند.

از جمله کابردهای Force Touch که اپل برای ۶s Plus و iPhone 6s در نظر گرفته فعلا استفاده راحت تر و سریع تر از برخی برنامه هاست. برای مثال با لمس محکم تر نقطه ای بر روی نقشه، برنامه مسیر یاب به سرعت مسیر بین مبدا و مقصد را ترسیم میکند. یا با لمس قوی اپلیکیشن موزیک، اپلیکیشن مستقیم به قسمت اضافه موسیقی به لیست پخش میرود. این ها شاید ابتدایی ترین استفاده ها از Force Touch باشند چرا که ایده های بسیار زیادی برای استفاده از این فناوری از جمله بازی ها وجود دارد.

Force-Touch-enabled-display

اپل بسیار در تلاش است تا تمام کاستی های این فناوری را از بین ببرد. همچنین در حال کار بر روی API این فناوری است تا توسعه دهندگان اپلیکیشن بتوانند ایده های خود را پیاده کنند و به توسعه هر چه بهتر این فناوری کمک کنند.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و قابلیت فیلم برداری ۴K

سنت شکنی دیگر اپل در کیفیت دوربین آیفون ها روی داده است. از سال ۲۰۱۱ تا کنون تمام مدل های عرضه شده آیفون مجهز به دوربین ۸ مگاپیکسلی بودند و این در حالی است که رقبای اپل، دوربین تلفن های هوشمند خود را تا ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسل ارتقا دادند.

Apple-iPhone-6-Review-004

بالاخره اپل در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفته است آیفون های خود را به دوربین های پیشرفته تر مجهز کند. بر اساس شایعات قرار است دوربین ۶s Plus و iPhone 6s یک مدل جدید و ۱۲ مگاپیکسلی باشد. از قابلیت های این دوربین باید به فیلم برداری ۴K اشاره کرد. قابلیتی که بسیاری از رقبا مانند سامسونگ و سونی به دنبال آن هستند. شایعات نه چندان قابل باوری نیز مانند فیلم برداری ۲۴۰ فریم بر ثانیه ای در رابطه با این دوربین وجود دارد.

چیپست Apple A9 و سرانجام آیفون با ۲ گیگابایت رم

nmعلی رغم این که یک سال از تولید چیپ A8 تک هسته ای میگذرد، اما به نظر میرسد اپل همچنان به پردازنده های تک هسته ای خود البته این بار با هسته ای بزرگ تر و طراحی متفاوت تر اطمینان دارد. همه منتظراند تا جهش بزرگ اپل در تولید پردازنده ۱۴ یا ۱۶ نانومتری را نظاره گر باشند. این تغییر نه تنها به صرفه جویی انرژی و افزایش عملکرد پردازنده کمک میکند بلکه منطق CPU را نیز بهبود می بخشد. سال گذشته نیز با فناوری های جدید اپل در چیپ A8 بهبود عملکرد ۲۵ درصدی در پردازش و ۵۰ درصدی در پردازش گرافیکی و در عین حال کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی را شاهد بودیم. امسال نیز منتظر آمار و ارقام میمانیم.

یکی از مهم ترین تغییرات این پردازنده تغییر حالت مسطح آن به شکل ۳D FinFET بوده است. این تغییر، فایده خود را زمانی نشان میدهد که پردازنده های مسطح تحت تاثیر نشت نیرو قرار بگیرند، این در حالی است که پردازنده های ۳D FinFET به جای قرار گیری در بالای کانال، دور تا دور آن قرار میگیرند و کنترل الکترواستاتیکی بهتری بر روی کانال خواهند داشت.

بالاخره رم این مدل از آیفون به دو گیگابایت ارتقا پیدا کرد. این رم از نوع پر سرعت LPDDR4 است و به کاربر اجازه میدهد برنامه های بیشتری را درحالت باز قرار دهد.

در رابطه با سخت افزار ارتباطی آیفون باید گفت که آیفون مودم ۴G LTE نسل ۴ خود را که دارای سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه بود به مدل نسل ۶ Qualcomm 9X35 Gobi که از سرعت دو برابری ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه بهره مند است، ارتقا داده است.

آیفون مجهز به آلیاژ آلومینیم سری ۷۰۰۰

یکی از ایراداتی که به جنس آلومینیم iPhone 6 گرفته میشد، خم شدن بدنه آن تحت فشار نه چندان زیاد بود. اپل برای حل این مشکل سعی کرده این بار از آلیاژی به مراتب قوی تر استفاده کند. این آلیاژ از جنس آلومینیم و سری ۷۰۰۰ است که انتظار میرود بتواند مشکل را بر طرف کند.

Images-showing-alleged-housing-for-the-Apple-iPhonen-6sImages-showing-alleged-housing-for-the-Apple-iPhone-6snImages-showing-alleged-housing-for-the-Apple-iPhone-6s.jpg

علاوه بر تغییر در جنس بدنه آیفون، ظاهرا اپل قصد دارد رنگ جدیدی به تنوع رنگی کنونی خود که شامل طلایی، خاکستری و نقره ای است اضافه کند. این رنگ طلایی رزی نام دارد و تقریبا شبیه به رنگ صورتی است.

A-concept-for-a-rose-gold-iPhonej

حافظه ۱۶ گیگابایتی همچنان پا برجا

در حالی رقبای اپل کف حافظه های تلفن های خود را ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته اند اما به نظر میرسد اپل همچنان به حافظه های ۱۶ گیگابایتی علاقه خاصی دارد. در رابطه با خانواده iPhone 6s نیز همین صادق است و این مدل ها نیز با حافظه های ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی که هر کدام ۱۰۰ دلار از دیگری گران تر است، عرضه خواهد شد.

طول عمر باتری iPhone 6s

چنان به نظر میرسد که باتری iPhone 6s یک باتری ۱۸۱۰ میلی آمپری باشد. در رابطه با این باتری انتقادات زیادی شده است چرا که رقبای هم تراز آیفون باتری هایی به مراتب قدرتمند تر دارند. البته به لطف وجود پردازنده ۱۴ نانومتری باید انتظار وجود فضای بیشتری برای باتری داشت و این خود ممکن است باعث ارتقا باتری به سلول بزرگ تر شود.

Apple-iPhone-6-Review-009

تاریخ عرضه و قیمت ۶S Plus و iPhone 6S

ظاهرا قرار است مدل های جدید آیفون ۸ ام سپتامبر معرفی و ۱۰ روز یعنی در تاریخ ۱۸ سپتامبر عرضه شوند. همچنین قیمت پایه ای در نظر گرفته شده برای مدل ۱۶ گیگابایتی ۶S برابر با ۲۰۰ دلار و برای iPhone 6S Plus برابر با ۳۰۰ دلار است.

منبع:Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام ممنون بابت خبر ولی فکر میکنم قیمّت هارو خیلی اشتباه زدید چون الان شما با دلار ٣۵٠٠ که حساب بکنی میشه کف قیمت ٧٠٠هزار تومان!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *