بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Watch

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Watch
  • 1394/7/6
  • مجید جعفری
  • 0

Huawei-Watch-image-003مدتی است که بازار گجت های پوشیدنی اندرویدی از رونق افتاده و محصول قابل توجهی در این مدت عرضه نشده است. اکنون Huawei آمده است تا ساعت هوشمند خود را به عنوان اولین گجت پوشیدنی اندرویدی در فصل پاییز روانه بازار بکند تا اوضاع نابسامان حال حاضر را کمی تغییر دهد. در این مقاله قصد داریم تا ویژگی ها و نوآوری های Huawei Watch را بررسی کنیم.

با گویا آی تی همراه باشید.

پیش از همه چیز باید گفت جعبه محتوی تلفن شامل اجزای زیر میباشد:

Huawei Watch

شارژر مغناطیسی و شارژر معمولی

دفترچه راهنما

اطلاعات امنیتی

طراحی

بدون شک طراحی Huawei Watch شما را به یاد ساعت های کلاسیک و قدیمی می Huawei-Watch-Review-09اندازد که البته اکنون فراتر از یک ساعت است. جنس بدنه این ساعت از آلیاژ ۳۱۶L استیل است. Huawei Watch شکل و شمایل دایره ای دارد و شعاع آن نیز در حدود ۴۲ میلیمتر است. همچنین بندهای این ساعت از جنس چرم هستند. اگر به دنبال ساعتی شیک و مجلسی میگردید بدون شک طراحی این ساعت شما را مجذوب خود خواهد کرد.

شعاع ۴۲ میلی متری بر روی مچ دست اندازه ی متناسبی به نظر میرسد و بیش از حد مسطح نیست. بندهای چرمی آن نیز ساعت را به خوبی بر روی مچ دست ثابت نگه میدارد و مچ دست را اذیت نمیکند. همچنین طراحی بندهای ساعت نیز بسیار زیبا و خوش رنگ است. اگرچه میتوانید مدل سیاه یا طلایی رزی(متمایل به صورتی) آن را نیز تهیه کنید.

Huawei-Watch-Review-01 - Copy

مانند بسیاری از ساعت های هوشمند دیگر، عملکردهای خاموش و روشن کردن یا رفتن به صفحه Home توسط دکمه کوچکی در سمت راست ساعت کنترل میشود. اگر کف دست خود را بر روی ساعت قرار دهید میتوانید صفحه نمایش را خاموش یا عملکرد دستگاه را متوقف کنید. در آن طرف ساعت سنسور ضربان قلب قرار گرفته است.

علاوه بر ویژگی های ذکر شده، این ساعت دارای گواهی نامه IP67 میباشد و میتواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱۰ متری آب دوام بیاورد.

صفحه نمایش

به نظر میرسد Huawei از طراحی ساعت های کاملا دایره ای Motorola راضی بوده و Huawei-Watch-Review-13بنابراین ساعت خود را نیز کاملا گرد و دایره ای طراحی کرده است. این طراحی دایره ای به معانی واقعی دایره ایست! چرا که ساعت Gear S2 سامسونگ نیز با قسمت بریده ی پایین صفحه نمایش نیز دوار نامیده میشود. صفحه نمایش Huawei Watch یک پنل AMOLED 1.4 اینچی با وضوح ۴۰۰ در ۴۰۰ است که توسط یک لایه کریستالی محافظت میشود. همان طور که در تصاویر میبینید تراکم ۴۰۴ پیکسلی صفحه نمایش، جلوه کاملا واقعی به این تلفن داده است.

Huawei-Watch-Review-TI

متاسفانه هیچ سنسور حساسیت نوری در این ساعت تعبیه نشده و ناچارید هر بار که به محیط های مختلف نوری میروید صفحه نمایش را با شرایط تطبیق دهید. در مجموع میزان نور ۳ در تنظیمات این تلفن ایده آل به نظر می رسد. در ساعت های هوشمند حالتی به نام Suspend یا توقف عملکرد وجود دارد که عملکرد هوشمند دستگاه را غیرفعال میکند و صفحه نمایش تنها ساعت را نشان میدهد. درست مانند یک ساعت معمولی. کنتراست صفحه نمایش در این حالت بسیار قابل قبول است و برای خواندن ساعت لازم نیست به چشم ها فشار زیادی بیاورید. همچنین صفحه نمایش به گونه ای طراحی شده حالت تورفتگی نسبت به بدنه ساعت دارد بنابراین از برخورد با سطوح دیگر جلوگیری میشود.

عملکرد و رابط کاربری

Huawei WatchUI-of-the-Huawei-Watch نسبت به دیگر ساعت های هوشمند بازار ویژگی خاصی در رابط کاربری یا عملکرد ندارد و اما تمام قابلیت های معمول مورد نیاز یک ساعت هوشمند را دارا میباشد. ارتباط با سیستم عامل و برنامه علاوه بر فرمان های صوتی از طریق حرکات مختلف انگشت یا به اصطلاح Gesture ها بر روی صفحه نمایش نیز ممکن است. از قابلیت های دیگر این ساعت باید به اعلام تماس های ورودی، بررسی ترافیک مسیر شما تا منزل، پیش بینی آب و هوا برای آخر هفته و بسیاری دیگر اشاره کرد. همچنین با عرضه آپدیت جدید Android Wear باید شاهد اضافه شدن قابلیت های جدید دیگر نیز باشیم.

سخت افزار

این ساعت مجهز به پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتزی Snapdragon 400 و ۵۱۲ مگابایت حافظه رم است. این سخت افزار تضمین کننده عملکرد سریع و روان این ساعت است و در بررسی این ساعت مشکلی در این قسمت دیده نشد. حافظه داخلی ۴ گیگ این امکان را به شما میدهد تا علاوه بر ذخیره برنامه های برنامه های مختلف بتوانید موسیقی های مورد علاقه تان را نیز ذخیره کنید.

ارتباطات

بلوتوث نسخه ۴٫۱ و پشتیبانی از Wifi به لطف وجود نسخه Android Wear جدید، مهمترین ابزارهای ارتباطی این ساعت هستند و با چنین قابلیت های ارتباطی دیگر نیازی به استفاده از Data نیست. به هر حال ساعت هوآوی از ارتباطات بیسیم و مخابرات نیز پشتیبانی میکند.

باتری

در درون Huawei Watch یک باتری ۴۰۰ میلی آمپری تعبیه شده که میتواند این ساعت را ۲ روز سر پا نگه دارد. این میزان شارژدهی برای باتری به دلیل مصرف بسیار بهینه صفحه نمایش AMOLED در حالت suspend از انرژی الکتریکی است.

verge-06DSC09231.0

نتیجه گیری

همان طور که در بررسی نیز دیدیم این ساعت دارای طراحی شیک، صفحه نمایش بسیار زیبا، سخت افزار قدتمند و … است اما چیزی که از همه این فاکتورها برای خرید مهمتر است و تمام قابلیت زیر سایه آن قرار میگیرند، قیمت است.

پیش بینی شده قیمت پایه ای این تلفن با قاب استیل و بندهای چرمی مشکی، چیزی در حدود ۳۵۰ دلار باشد که این قیمت ۵۰ دلار از Moto 360 گرانتر است. اگر از طرح مدل پایه ای این تلفن نیز ناراضی باشید میتوانید با پرداخت ۴۴۹ مدل تمام استیل و اگر ۳۵۰ دلار دیگر هزینه کنید مدل طلایی رزی آن را تهیه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *