بررسی پرچمداران ویندوزی Lumia 950 XL و Lumia 950 و تلفن میان رده Lumia 550

بررسی پرچمداران ویندوزی Lumia 950 XL و Lumia 950 و تلفن میان رده Lumia 550
  • 1394/7/15
  • مجید جعفری
  • 0

Microsoft-Lumia-950-XL-vs.-iPhone-6S-Plusامروز روز برپاری برای گجت های ویندوزی بود و مایکروسافت علاوه بر معرفی تبلت های Surface در کنفرانس خبری خود، سه مدل جدید از تلفن های هوشمند ویندوزی را نیز به دنیا معرفی کرد. Lumia 950، Lumia 950 XL و Lumia 550 سه مدل تلفن ویندوزی بودند که به همراه Windows phone 10 معرفی شدند. در این مقاله به بررسی ویژگی های کلی این سه مدل خواهیم پرداخت.

Lumia 950 XL و Microsoft Lumia 950

از امروز به بعد Lumia 950 XL و Lumia 950 پرچمداران تلفن های هوشمند مایکروسافت شناخته می شوند. باید گفت قابلیت ها و ویژگی های این دو مدل بر روی کاغذ بسیار امیدوار کننده است.

microsoft-lumia-950-5-840x600

۹۵۰ مجهز به پنل ۵٫۲ اینچی WQHD در کنار ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگ حافظه داخلی به همراه اسلات microSD است. این مدل از چیپست ۶ هسته ای Snapdragon 808 بهره میگیرد. در آن طرف داستان XL با ویژگی های مشابه ۹۵۰ اما صفحه بزرگ تر ۵٫۷ اینچی و QHD و چیپست Snapdragon 810 قرار دارد.

هردو مدل Lumia مجهز به دوربین ۲۰ مگاپیکسلی با OIS، پورت USB نوع C به همراه فناوری جدید Qualcomm برای شارژ سریع تر و هم چنین سنسور های معمول بر روی اکثر تلفن های هوشنمد هستند. مایکروسافت اعلام کرده که این دو پرچمدار از فناوری خنک سازی به کمک مایع بهره میبرند.

علاوه بر این ها هر دو مدل ۹۵۰ و Lumia 950 XL از Windows Hello پشتیبانی میکنند. این قابلیت امکان تشخیص چهره را به گجت های ویندوزی میدهد. شاید این قابلیت برای تلفن های اندرویدی بسیار قدیمی به نظر برسد اما برای ویندوز این اولین بار است که چنین قابلیتی را ارائه میدهد.

microsoft-lumia-950-xl-5-840x600

از زوایای دید زیادی Lumia 950 و Lumia 950 XL بسیار شبیه به تلفن های معمولی اندرویدی هستند. اما مهمترین نکته در مورد این دو مدل وجود سیستم عامل Windows بر روی آن هاست که از ۸ به ۱۰ ارتقا یافته است. این نسخه از ویندوز فون بیشتر نواقص نسخه ۸ را برطرف کرده و رابط کاربری نیز روان تر و کاربردی تر شده است.

بدون شک یکی از جالب ترین برنامه های ویندوز فون ۱۰ برنامه Continuum است. این برنامه به شما اجازه میدهد هر آن چه در ویندوز خود تجربه کرده اید را در ویندوز فون نیز تجربه کنید. بدین معنی که میتوانید در هنگام اتصال به نمایشگر بزرگ تر منوی استارت و صفحه دسکتاپ داشته باشید. البته گفته شده که تمام برنامه ها در این حالت عمل نمی کنند اما اکثر برنامه های اصلی ویندوز مانند بسته Office به راحتی قابل استفاده هستند.

اما چه طور باید تلفن خود را به صفحه نمایش بزرگتر متصل کنید؟ دو راه برای این کار وجود دارد که باید یا تلفن خود را به کمک Wifi به یک صفحه بزرگتر متصل کنید یا از Display Dock استفاده کنید. این داک به تلفن شما متصل میشود و دارای ۳ پورت متفاوت است که یکی از آن ها پورت HDMI برای خروجی گرفتن نمایشگر های بزرگ تر است.

Microsoft Lumia 550

این مدل از تلفن های معرفی شده مایکروسافت دارای صفحه نمایش کوچکتر ۵ اینچی و مجهز به پردازنده Snapdragon 210 در کنار حافظه داخلی ۸ گیگابایتی است. دوربین عقب این دستگاه یک دوربین ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی است. باتری این تلفن یک باتری ۱۹۵۰ میلی آمپری در نظر گرفته شده است.

microsoft-lumia-550-2-840x600

Lumia 550 در حدود ۱۳۹ دلار قیمت گذاری شده و احتمالا در دسامبر عرضه خواهد شد.

منبع: Androidauthority

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *