بررسی قابلیت های احتمالی iPhone 7

بررسی قابلیت های احتمالی iPhone 7
  • 1394/9/28
  • مجید جعفری
  • 0

خانواده ۶s یکی از منحصر به فردترین خانواده های آیفون بود که فناوری های و قابلیت های خاصی را برای آن به ارمغان آورد. صفحه نمایش بزرگ تر، فناوری ۳D Touch، دوربین ۴K و بسیاری دیگر از امکاناتی که بدون شک با بیشتر آن ها آشنایی دارید از جمله قابلیت های جدید در سری ۶s آیفون بودند. باید گفت دنیای تلفن های هوشمند همیشه شاهد مبارزه سخت میان پرچمداران شرکت های بزرگ این صنعت بوده و هست. رفته رفته آیفون ۶s نیز از دور رقابت خارج می شود و باید جای خود را به آیفون های قدرتمند بعدی بدهد. شایعات مربوط به سری ۷ آیفون آن قدر پا گرفته که به نظر می رسد زمان زیادی تا ورود این خانواده به بازار نمانده است. در این مقاله قصد داریم مهم ترین اخبار و اطلاعات مربوط به آیفون ۷ را بررسی کنیم. با گویا آی تی همراه باشید.
طراحی متفاوت آیفون ۷

Fan-made-Apple-iPhone-7-concepts-and-rendersnهمان طور که میدانید اپل مدتی است آیفون های خود را در دو مدل معمولی و Plus روانه بازار می کند. بنابراین به احتمال بسیار قوی آیفون ۷ نیز در دو مدل متفاوت تولید شود.
اگرچه تمام اطلاعاتی که اکنون در دسترس تنها در حد شایعه است اما گفته می شود مدل های جدید آیفون دارای لبه های تیز به جای لبه های گرد هستند. این در حالی است که اکثر کمپانی های بزرگ تولید کننده تلفن هوشمند در حال تولید تلفن هایی با طراحی لبه های گرد هستند.
یکی دیگر از شایعات مربوط به طراحی بدنه آیفون، جنس این مدل است. گفته می شود سری جدید آیفون ها مانند بسیاری از مدل های دیگر از مقاوم ترین آلیاژ آلومینیوم موجود یا همان آلومینیوم سری ۷۰۰۰ بهره مند شوند.

nn
آیفون هایی بدون دکمه Home
jkاکثر شرکت های مطرح دنیا در حال حرکت به سمتی هستند که تا حد ممکن دکمه های فیزیکی را از طراحی تلفن های هوشمند خود خارج کنند. تلفن هایی با دکمه های مجازی از این دست تلفن ها هستند. در حال حاضر اپل نیز تلفن های هوشمندی با یک دکمه فیزیکی که همان دکمه Home است تولید می کند. اما آیا واقعا به این دکمه نیاز است؟ گفته می شود اپل قصد دارد تا به کمک فناوری ۳D Touch این دکمه را از نسل بعدی آیفون حذف میکند.

آیفون هایی ضد آب

اگرچه اپل چیزی در مورد میزان مقاومت سری ۶s آیفون در برابر آب ذکر نکرد اما بر اساس آزمایشاتی که بر روی مقاومت این مدل ها در برابر آب انجام شد به نتایج قابل قبولی رسیده شد. اما به نظر می رسد این نتایج نتوانسته اپل را راضی کند. بنابر شایعات منتشر شده این شرکت در حال کار بر روی طراحی است که به نسل جدید آیفون ها قابلیت دوام بسیار بالایی در برابر آب و یا هر مایع دیگری را می دهد.

استفاده از USB C

گفته می شود اپل از پنج نمونه اولیه مختلف از آیفون ۷ در آزمایشات خود استفاده کرده که یکی از آن ها به پورت USB نوع C مجهز بوده است. البته باید گفت احتمال این که اپل آیفونی با این نوع پورت تولید کند بسیار کم است چرا که در حال حاضر اپل از پورت های انحصاری خود یعنی Lightning بر روی دستگاه های خود استفاده می کند و عملکرد آن ها نیز کاملا رضایت بخش است.

باریک ترین آیفون

یکی از مهم ترین شایعاتی که پیرامون آیفون ۷ منتشر شده ضخامت ۶ میلی متری این مدل است. این در حالی است که آیفون ۶ ۶٫۹ میلی متر و آیفون ۶s به دلیل وجود صفحه نمایش ۳D Touch حدود ۷٫۱ میلی متر ضخامت داشت. در حقیقت آیفون ۷ ضخامت ۶ میلی متری خود را مدیون طراحی جدید بدنه اپل بدون استفاده از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون است. به احتمال قوی اپل از پورت دیگری شبیه به Lightning به جای جک ۳٫۵ میلی متری استفاده خواهد کرد.

b

شارژ بی سیم

پس از Apple Watch این بار نوبت به آیفون رسیده تا از شارژ بی سیم بهره مند شود. منبع موثقی اعلام کرده که نسل هفتم آیفون ها مانند بسیاری از پرچمداران دیگر به شارژ بی سیم مجهز شود. اما سوال این جاست که چرا اپل پیش از این اقدام به استفاده از این فناوری در تلفن های هوشمند خود نکرده است؟ پاسخ کاملا منطقی است چرا که تا اواسط سال ۲۰۱۵ میلادی فناوری مناسبی برای عبور امواج الکترومغناطیسی از بدنه ی فلزی وجود نداشت. اکنون به لطف فناوری جدید Qualcomm با نام WiPower می توان شاهد حضور آیفون های آلمینیومی با قابلیت شارژ بی سیم بود.

یک دوربین دیگر در عقب!

شاید تا به حال طراحی بدنه عقب HTC One M8 را دیده باشید. این تلفن و بسیاری از تلفن های دیگر علاوه بر دوربین اصلی خود به یک دوربین دیگر برای اندازه گیری عمق تصویر مجهز هستند. شایعه شده که iPhone 7 نیز از چنین دوربین هایی بهره مند خواهد شد.

در جدول زیر امکانات و قابلیت های iPhone 7 بر اساس میزان صحت آورده شده اند.

Rumor Probability
۱) Liquidmetal or custom aluminum alloy build likely
۲) Touch ID embedded in the display likely
۳) Waterproof (self-sealing ports, nano-coating) likely
۴) thinnest iPhone ever likely
۵) Sapphire display likely
۶) Inductive wireless charging likely
۷) No 3.5mm audio jack on board unlikely
۸) Flexible wrap-around display unlikely
۹) USB-Type C port unlikely
۱۰) Duo camera setup unlikely
۱۱) No home button unlikely
۱۲) AMOLED display unlikely

منبع:Phonearena

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *