هر آن چه باید در مورد Galaxy S7 بدانیم

هر آن چه باید در مورد Galaxy S7 بدانیم
  • 1394/11/17
  • مجید جعفری
  • 0

همان طور که پیش تر نیز گفتیم سامسونگ قصد دارد پرچمدار بعدی خود یعنی Galaxy S7 را در ۲۱ فوریه، هزمان با برگزاری نمایشگاه MWC 2016 در اسپانیا معرفی کند. در مورد این تلفن شایعات و حرف های بسیار زیادی در دنیای تلفن های هوشمند رد و بدل شده است که البته برخی از آن ها پایه و اساس درستی هم دارند و انتظار داریم تا دو هفته آینده به حقیقت بپیوندند. در این مقاله نیز قصد داریم به برخی از شایعات و خبرهای مهم در مورد مشخصات، طراحی، قابلیت ها و … این تلفن بپردازیم. با گویا آی تی همراه باشید.

مشخصات Galaxy S7

مشخصات لو رفته از شرکت سامسونگ

این بار نیز مشخصات یکی از مهم ترین تلفن های هوشمند به دست یکی از کارکنان شرکت سامسونگ منتشر شد. این خبر را سایت های معتبر GSMArena و VentureBeat نیز تایید کرده اند.

samsung-galaxy-s6-edge-plus-vs-s6-edge-screen-front-w782

بر اساس اطلاعات منتشر شده فریم S7 در تمامی مدل های یک فریم مشکی است و در رنگ های سفید، نقره ای و طلایی تولید خواهد شد. به احتمال زیاد نیز از این پس شاهد دوربین های بزرگ و بیرون زده که بر روی بسیاری از مدل های سامسونگ دیده می شد نخواهیم بود. دو منبع همچنین اعلام کرده اند که S7 ضد آب و ضد گرد و غبار نیز خواهد بود. علاوه بر این S7 از دو سیم کارت پشتیبانی می کند و می توان حافظه آن را تا سقف ۲۰۰ گیگ به کمک کارت microSD افزایش داد. گفته شده باتری این دستگاه نیز نسبت به قبل ارتقا یافته است.

در مورد دوربین باید گفت هر دو منبع تایید کرده اند که مگاپیکسل دوربین S7 از ۱۶ به ۱۲ تنزل پیدا خواهد کرد اما لنز دوربین همچنان دارای دیافراگم f/1.7 است.

صفحه نمایشی که بر روی S7 به کار گرفته شده یک پنل ۵٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۱۴۰p است. چیپ های به کار گرفته شده نیز همان طور که پیش تر گفتیم مدل های Exynos 8890 و Snapdragon 820 خواهند بود که در کنار ۴ گیگ رم سخت افزار قدرتمندی را تشکیل داده اند.

مشخصات منتتشر شده از سوی بنچمارک های AnTuTu و Geekbench

antutu-specs-leak-w782

AnTuTu مشخصاتی را مربوط به SM-G935A منتشر کرده که به احتمال قوی همان مدل Galaxy S7 است. این تلفن دارای ۵٫۱ اینچ صفحه نمایش از نوع QHD، چیپست Snapdragon 820 در کنار Adreno 530 و ۴ گیگ رم بوده است. همچنین از نسخه ی ۶ اندروید و ۶۴ گیگ حافظه داخلی نیز بهره می برد.

s7-geekbench-results-w782

در آن سمت Geekbench نیز مشخصاتی مشابه مربوط به مدل SM-G930W8 منتشر کرده که ساخته شرکت سامسونگ است. تنها تفاوت این مدل با مدلی که AnTuTu تحت بررسی قرار داد استفاده از Exynos 8890 بر روی این تلفن است.

باتری ارتقا یافته

VertuneBeat اعلام کرده که مدل های S7 و همچنین S7 Edge از باتری هایی با ظرفیت بالاتر نست به مدل های سری ۶ بهره مند خواهند شد. بنابراین باید شاهد حضور باتری های ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ میلی آمپری بر روی این تلفن ها باشیم که نسبت به سری ۶ حدود ۴۰۰ و ۱۰۰۰ میلی آمپر ارتقا یافته اند.

احتمال تولید S7 با ۶ گیگ حافظه رم

سپتامبر ۲۰۱۵ بود که سامسونگ نسل جدیدی از DRAM ها را معرفی کرد که به تلفن های هوشمند قابلیت استفاده از حافظه های ۶ گیگابایتی رم را می دهد. این شرکت همجنین اعلام کرد که از این چیپ بر روی نسل بعدی پرچمدارانش استفاده خواهد کرد. این چیپ نسبت به مدل های قبل ۳۰ درصد سریع تر است و ۲۰ درصد نیز در مصرف باتری صرفه جویی می کند. باید گفت اگر S7 یه این چیپ مجهز شود سریع ترین تلفن حال حاضر دنیا خواهد شد.

قابلیت Force Touch در S7

S7-touch-patent-w782

بر اساس پتنتی که سامسونگ در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد مشخص شد این شرکت به شدت در پی ساخت تلفن هایی با قابلیت ۳D Touch مخصوص به خود است. این قابلیت به S7 امکان تایپ بهتری می دهد. بدین شکل که اگر صفحه نمایش را بیش تر از حالت عادی بفشارید حروف بزرگ و در غیر این صورت حروف کوچک تایپ خواهند شد.

کیبورد مجزا

samsung-galaxy-s6-edge-plus-keyboard-w782

برخی از شایعات حاکی از آن است که مدل های S7 و S7 Edge به صفحه کلیدهایی مجزا مجهز خواهند شد. درست مانند چیزی که در تصویر زیر می بینید. بر اساس گفته های SamMobile به احتمال زیاد سامسونگ چنین ابزاری را با نام S View Cover روانه بازار کند.

عرضه مدل S7 Premium

در اواسط نوامبر بود که سایت gforgames.com اعلام کرد S7 در یک مدل Premium نیز تولید و روانه بازار خواهد شد. این مدل Premium دارای یک پردازنده ۱۴ هسته ای گرافیکی از نوع Mali T880 است که نسبت به نمونه ۱۲ هسته ای Exynos 8890 که در S7 به کار گرفته شده بسیار بهبود یافته است. در کنار این گفته می شود این مدل به یک صفحه نمایش ۴K تولید خواهد شد.

منبع: AndroidPit

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *