تلفن هوشمند Lumia 650 به صورت رسمی رونمایی شد

تلفن هوشمند Lumia 650 به صورت رسمی رونمایی شد
  • 1394/11/26
  • مجتبی
  • 0

مایکروسافت بالاخره از تلفن هوشمند لومیا ۶۵۰ به صورت کاملا رسمی رونمایی کرد.  شایعات مختلفی که در طی چند ماه قبلی در موردش شنیده بودیم بالاخره تمام شد و حالا در نهایت می بینیم که این گوشی به صورت رسمی معرفی شده.

این دستگاه از یک صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p بهره گرفته اما بر خلاف لومیا ۵۵۰ در مدل لومیا ۶۵۰ از پنل AMOLED استفاده شده. مایکروسافت با افتخار کامل اعلام کرده که این صفحه نمایش زیباترین صفحه نمایشی است که تا کنون این شرکت بر روی گوشی های هوشمند در این رده قیمتی سوار کرده.

در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید.

پردازنده اسنپدراگون ۲۱۲ قدرت کافی برای اجرای ویندوز ۱۰ موبایل را داراست و شامل ۴ هسته پردازشی از نوع Cortex-A7 بوده که فرکانس کاری هر هسته آن نیز بر روی ۱/۳ گیگاهترز تنظیم گشته. اگر یادتان باشد در لومیا ۵۵۰ از پردازنده نسل قدیمیتر پردازنده یاد شده یعنی S210 استفاده شده بود. این محصول به یک گیگابایت حافظه رم پردازشی تجهیز گردیده  اما فضای داخلی آن ۱۶ گیگابایت بیشتر نیست ولی می توان آن را با کارت حافظه جانبی میکرو اس دی ارتقا نیز داد. دوربین اصلی گوشی مورد بحث ۸ مگاپیکسلی بوده که دارای سنسوری است با گشادگی f2/2 اینچ بوده و فاصله کانونی آن نیز ۲۸ میلیمتر است. سنسور بکار رفته در این دوربین از نوع ۱/۴ اینچی بوده و در جلو دستگاه هم شاهد حضور یک دوربین با سنسور ۵ مگاپیکسلی است. گشادگی دیافراگم این لنز نیز f2/2 است.

شما در لومیا ۶۵۰ با انواع آپشن های ارتباطی می توانید کار کنید. این محصول از شبکه های ۲g/3g/4g و LTE Cat4 بخوبی پشتیبانی می کند که این یعنی سرعت دانلود تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت در ثانیه. محصول مورد بحث ما به بلوتوث نسخه ۴/۱ تجهیز گردیده و نیز NFC دارد. این گوشی همچنین دارای GPS، A-GPS و GLONASS و ‌BEIDou است. لازم به ذکر است که مدل دو سیمکارته این محصول نیز آماده شده که گیرنده رایدو اف-ام را نیز در بخش راه های ارتباطی نسبت به مدل تک سیمکارته، اضافه دارد.

گوشی هوشمند لومیا ۶۵۰ دارای یک فریم آلومینیومی یکپارچه است که البته قاب پشت آن به نحوی طراحی گردیده که می توان آن را براحتی تعویض هم نمود. در هنگام عرضه این محصول درب های پشتی به رنگ های سفید و مشکی در دسترس خریداران خواهد بود. تلفن هوشمند مورد بحث ۱۲۲ گرم وز دارد و ابعاد آن هم ۱۴۲ در ۷۰/۹ در ۶/۹ میلیمتر است. باتری در نظر گرفته شده برای لومیا ۶۵۰ هم ۲۰۰۰ میلی آمپرساعت ظرفیت دارد که می توان آن را تعویض هم کرد.

تلفن هوشمند Microsoft Lumia 650 در ابتدا در بازارهای اروپایی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت که روز دقیق این رویداد ۱۸ فوریه سال میلادی جاری اعلام شده. قیمت مدل پایه حدود ۱۹۹ دلار است که البته این این قیمت بدون اثر دادن مالیات است. بله بالاخره مطمئنا شما هم متعجب شده اید که مایکروسافت در نهایت یک گوشی شایسته در رده قیمتی اقتصادی را برای بازار اروپا آماده کرده است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *