MWC 2016:معرفی سه عضو از خانواده X سونی

MWC 2016:معرفی سه عضو از خانواده X سونی
  • 1394/12/5
  • مجید جعفری
  • 0

سونی ظاهرا دست پر به نمایشگاه MWC 2016 آمده و به جای رونمایی از یک تلفن هوشمند یک خانواده از جدیدترین اسمارت فون های خود را معرفی کرده است. خانواده X خانواده ایست که سونی شب گذشته در اسپانیا معرفی کرد و متشکل از ۳ مدل X Performance، XA و Xperia X است. به نظر می رسد ورود این سری از اسمارت فون های سونی به بازار پایانی بر تولید تلفن های سری Z باشد. در ادامه به بررسی کلی هر سه مدل خواهیم پرداخت.

Sony Xperia X

سونی هر سه مدل را با صفحه نمایش ۵ اینچی معرفی کرده و در کنار آن نیز هیچ مدل mini و یا تبلتی نیز دیده نمی شود. بدنه ی این ۳ تلفن به جای شیشه که استفاده از آن بر روی سری Z بسیار متداول بود از جنس فلز است. تنوع رنگی Xperia X نیز بسیار رضایت بخش است و در رنگ های سیاه گرافیتی، سفید و طلایی لیمویی و یا طلایی رز تولید می شود.

۷

به لطف فناوری های جدیدی که سونی در تولید دوربین Xperia X به کار گرفته این لنز ۲۳ مگاپیکسلی می تواند تنها در عرض ۰٫۶ ثانیه وارد اپلیکیشن دوربین شود و پس از فوکوس بر روی سوژه عکس برداری کند. دوربین سلفی این مدل نیز یک لنز قدرتمند ۱۳ مگاپیکسلی است. دیگر مشخصات Xperia X شامل بلندگوهای بسیار قدرتمند و با کیفیت Hi-Res Audio و باتری ۲٫۶۲۰ میلی آمپری است که می تواند با هر بار شارژ دو روز شارژ دهی داشته باشد.

مشخصات سخت افزاری Xperia X نشان می دهد که چیپست استفاده شده بر روی این تلفن مدل Snapdragon 650 در کنار ۳ گیگ رم و ۳۲ گیگ حافظه داخلی و البته قابل ارتقا است. اندروید ۶ نیز تکمیل کننده قابلیت های این تلفن است.

Sony Xperia X Performance

اگر مشخصات سخت افزاری Xperia X آن چیزی نیست که در بین تلفن های سونی به دنبال آن می گردید بدون شک X Performance انتخاب بهتری برای شماست. این مدل مشخصات سخت افزاری مشابهی نسبت به مدل X دارد اما استفاده از چیپست Snapdragon 820 آن را بسیار قدرتمند تر از دیگر مدل های کرده است. برتری دیگر X Performance نسبت به X فیلم برداری ۴K دوربین عقب آن است و می تواند ISO را تا ۱۲٫۸۰۰ افزایش دهد. در کنار این ها تنوع رنگی این مدل کمتر از مدل قبلی است و شامل رنگ های سیاه گرافیتی و سفید می شود.

۴

Sony Xperia XA

در بین مدل هایی که بررسی کردیم XA یک تلفن میان رده محسوب می شود و مشخصاتی به نسبت پایین تر از آن ها دارد. صفحه ی ۵ اینچی XA دارای وضوح ۷۲۰p است. این درحالی است که مدل های قبلی کیفیت ۱۰۸۰p را ارائه می دهند. دوربین های XA نیز به ترتیب دو لنز ۱۳ و ۸ مگاپیکسلی در عقب و جلو هستند. چیپست به کار گرفته شده بر روی XA نیز به طور کل از یک کمپانی دیگر و مدل MediaTek MT6755 با ۲ گیگ رم و ۱۶ گیگ حافظه داخلی است.

gsmarena_010

منبع: GSMArena

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *