کنفرانس F8 و استریم های کاملا زنده در عینک واقعیت مجازی فیس بوک

کنفرانس F8 و استریم های کاملا زنده در عینک واقعیت مجازی فیس بوک
  • 1395/1/26
  • زهرا معبودی
  • 0

 در روز های اخیر، شاهد برگزاری رویداد توسعه دهندگان فیس بوک بودیم که طی چند روز به بیان و تفسیر مسائل گذشته، چیستی فیس بوک و امکانات آن پرداخته شد و در ادامه دست اندر کاران به بیان ومعرفی جزییات آینده ی فیس بوک نیز پرداختند. در این کنفرانس که عموما به نام F8 شناخته می شود چشم انداز ۱۰ ساله ی فیس بوک به تصویر کشیده شد.

F8 (2)

گفته ها حاکی از این بود که فیس بوک به سمت استریم زنده در حال حرکت کردن است. مارک در این باره گفت که تمام زیر ساخت ها برای این کار آماده است . همچنین او از عینک واقعیت مجازی فیس بوک نیز صحبت هایی به میان آورد که البته نباید منتظر قریب و الوقوع آن باشیم. در این مراسم و در روز دوم، Mike Schroepfer که به عنوان مدیر ارشد تکنولوژی فیس بوک شناخته می شود، ورژن پیش نمایشی ۲ نرم افزار واقعیت مجازی دو نفری، را با یکی از همکاران در شرکت که در محل واقعی شرکت حضور داشت، را به نمایش گذاشت. آواتارهای غیر واقعی که به صورت آواتار های مجازی شناخته می شوند قادرند تغییر مکان دهند و حتی سلفی نیز بگیرند.

در این میان، مارک زاکربرگ نیز طی صحبت هایش ادامه داد که برای پروژه های مذکور بسیار زمان صرف کرده است، و شاهد هدست های واقعیت مجازی فیس بوک بود که با نام های آکیلس ریفت و گیر وی‌آر به بازار ارائه شده بود و در این مراسم در دست علاقمندان و هواداران این شبکه اجتماعی بی نظیر بود. مارک اعلام کرد که برای درک مجازی بودن فیس بوک قرار است فراتر از این ها گام بردارد و هدفی بسیار بزرگتر دارد.

F8 (1)

 در ادامه ی کنفرانس مذکور، دو ویدیو از بازی هایی که فیس بوک روی ان ها سرمایه گذاری کرده است توسط مارک زوکربرگ به نمایش گذاشته شد. هر چند در این فیلم ها چیزی از خود بازی ها به نمایش گذاشته نشده بود، اما مدیر عامل فیس بوک طی نطق هایش، بارها به این اشاره کرد که کتاب های فیزیکی کودکانه برای او الهام بخش بوده اند و فرزندش هم ممکن است همین گام را طی کند و دستاوردهای عالی داشته باشد.

 به راستی آیا فیس بوک برای اینکه بتواند محبوبیت و تازگی و شهرت خود را همیشه حفظ کند، لزومی دارد وارد عرصه واقعیت مجازی شود؟ آیا این کار واقعا به فیس بوک امتیاز مثبت می دهد و یا ممکن است یک امتیاز منفی نیز در کارنامه فیس بوک ثبت کند؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *