نگرانی مدیر اپیک گیمز برای برنامه های رقابتی مایکروسافت با استیم

نگرانی مدیر اپیک گیمز برای برنامه های رقابتی مایکروسافت با استیم
  • 1395/5/6
  • زهرا معبودی
  • 0

در ماه مارس گذشته یکی از اعضای تیم سویینی (موسسان کمپانی اپیک گیمز) بیان داشت که شرکت مایکروسافت قصد دارد کاری کند تا تمامی رقبای خود در زمینه تولید بازی های ویدئویی را زمین بزند . وی در اظهارات خود بیان داشت مایکروسافت قصد دارد با از بین بردن پلتفرم استیم به تدریج کاربران را به استفاده از ویندوز استور مجبور نماید.وی عنوان داشت که مایکروسافت قصد ندارد به یک باره پلتفرم استیم را زمین گیر نماید بلکه قصد دارد در مدت زمان ۵ سال با ایجاد باگ ها و مشکلات فراوان مصرف کنندگان را به جایی برساند که بهترین جایگزین را برای خود ویندوز استور ببینند.

اپیک گیمز برای برنامه های رقابتی مایکروسافت با استیم

در واقع به نظر سویینی مایکروسافت قصد دارد با خسته کردن مردم از مشکلات پلتفرم استیم راه را برای جایگزین نمودن ویندوز استور هموار نماید و مدل انتشار نرم افزار های خود را به شیوه ای که اپل  آن را ارائه می کند تغییر دهد البته مایکروسافت قصد دارد این کار را به تدریج انجام دهد . همان طور که مشاهده می گردد کمپانی مایکروسافت با ایجاد برنام هایی فراگیر بر روی ویندوز توانسته تمامی وسایل ارتباطی از جمله کامپیوتر های شخصی،موبایل ها،تبلت ها، ایکس باکس وان و حتی هدست های واقعیت افزوده را با خود همراه نماید.

این نکته قابل توجه است که هم اکنون نیز شرکت مایکروسافت در حال ارائه برخی بازی های ویدئویی به صورت انحصاری بر روی ویندوز استور می باشد که از این جمله می توان به بازی های Quantum Break و Gears of War: Ultimate Edition که امکان خرید و تجربه  هیچ کدام از آنها از طریق پلتفرم استیم وجود ندارد اشاره نمود.

در آخر باید به این موضوع توج نمود که اگرچه منطقی است که مایکروسافت بخواهد دست رقبا را از بازار خود کوتاه نماید اما ضربه زدن به پلتفرم ویندوز خود نیز منطقی و صحیح نمی آید و اندکی قابل تامل است که بخواهد گیمر های خود را ترغیب به  استفاده از پلتفرم های رقبای دیگر کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *