گوگل پهباد باری می سازد

گوگل پهباد باری می سازد
  • 1395/5/16
  • زهرا معبودی
  • 0

دولت آمریکا حدود شش ماه پیش قوانینی را مقرر نموده که به سبب آن شرکت های تجاری می توانند برای اهداف تجاری و مالی خود از پهباد ها استفاده نمایند و این در حالی است که دولت آمریکا تعهد نموده ۳۵ میلیون دلار بودجه برای تحقیق در زمینه پهباد ها تخصیص دهد، همچنین آموزش رایگان خلبانی را ارائه دهد و از همه اینها مهمتر این است که به شرکت گوگل مجوزی اعطا گردیده که بتواند پهبادهای باری خود را در آمریکا آزمایش نماید.

شرکت آلفابت، شرکت مادر گوگل دو سال است که تحت عنوان پروژه وینگ در حال آزمایش هواپیماهای عمود پرواز خود در استرالیا می باشد. اما حالا با مجوز رسمی از طرف دولت آمریکا قادر خواهد بود تا پهباد های خود را در شش نقطه تعیین شده توسط دولت مورد آزمایش قرار دهد.

google

گوگل اولین شرکتی است که توانسته وارد این عرصه مهم شود و تمامی مجوزهای لازم را به طور رسمی از طرف دولت آمریکا دریافت نماید و این در حالی است که شرکت آمازون از سال ۲۰۱۳ و درست زمانی که سرویس پرایم ایر را معرفی نموده در تلاش برای اخذ مجوز و تاییدیه های لازم جهت انجام آزمایش های خود می باشد.

این شرکت حتی در این زمینه پیشرفت هایی اندک نیز داشته است اما هرگز قادر به اخذ تمامی تاییدیه ها نگردیده است. در حال حاضر این شرکت قادر است پهباد های خود را در مکان هایی تعریف شده و تنها تا ارتفاع ۱۲۲ متری به پرواز درآورد و پهباد ها در حین پرواز باید همواره در دیدرس اتاق کنترل پرواز باشند.

اما شرکت گوگل قادر خواهد بود تا آزمایش های خود را به صورت کاملا عملیاتی و با اجازه رسمی از کاخ سفید تجربه نماید. مجوز فوق شامل حمل بار و امکان پرواز پهباد ها به محدوده ی خارج از دید خلبان نیز می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *