آیا چیپست های A12، فصل مشترک شراکت اپل و اینتل خواهد بود؟

آیا چیپست های A12، فصل مشترک شراکت اپل و اینتل خواهد بود؟
  • 1395/6/7
  • زهرا معبودی
  • 0

 در روزهای اخیر شاهد کنفرانس مهمی از اینتل بودیم که طی این رویداد، متوجه شدیم که این شرکت استراتژی هایش را به طور کلی قرار است تغییر دهد. در میان صحبت های ارائه شده در این کنفرانس گویا آی تی به این مهم دست یافت که، اینتل قرار است از طراحی های بهینه سازی شده ی ARM برای ساختن پردازنده ها برای اینترنت اشیا استفاده کند. با این حساب، منتقدان و کارشناسان با یک حساب و کتاب چند دقیقه ای اعلام داشتند که همکاری اینتل و ARM  می تواند منجر به ورود اینتل به دنیای اپل شود به طوری که به طور مستقیم در پروژه های ساخت چیپست های مجتمع آن، وارد عمل شود. در واقع با  توافق اینتل و ARM برای ساخت تراشه ۱۰ نانومتری موجب شده که اینتل بتواند راه نفوذ به اپل را بیابد و زیرکانه آن را دنبال کند.

همکاری اینتل و اپل

این گمانه زنی ها بر این پایه استوار است که به احتمال بسیار زیاد قرار است طی دو سال آینده اینتل و اپل وارد برنامه های شراکتی بشوند که حاضل آن ساخت چیپست های سری A برای دستگاه های آیفون و آی پد اپل است.

البته امسال و سال آینده قرار است چیپست های سری A10 و A11 توسط TSMC ساخته شود که پروژه های سال ۲۰۱۶ با این شرکت با موفقیت به پایان رسیده است اما در سال ۲۰۱۸ این پروسه توسط اینتل مدیریت خواهد شد و چیپست های A12 اپل به این شرکت سپرده خواهد شد البته به شرط آن که شرکت کنونی همکار با اپل اقدامات واقعا متفاوتی از سر گیرد که بتواند به رقابت با اینتل بپردازد. اما این اتفاق مگر افتادنی است؟

همکاری اینتل و اپل

به گزارش گویا آی تی «ساموئل وانگ»، یک تحلیل گر برجسته در زمینه نیمه هاید از موسسه  «گارتنر»  است که در این باره می گوید: «در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ شرکت TSMC با چالش های ویژه ای رو به رو خواهد شد چرا که همکاری اینتل و اپل بیشتر شده و سهم عمده ای از تولید به اینتل خواهد رسید.»

 نظر شما در مورد این رخداد چیست؟ آیا همکاری اپل و اینتل واقعا شدنی است؟ نظرات خود را در این بخش با ما در میان بگذارید و این مقاله را با دوستانتان به اشتراک گذارید.

همکاری اینتل و اپل

منبع:  MacRumors

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *