حسگرهای حرکتی جدید برای خانه های هوشمند فلیپس

حسگرهای حرکتی جدید برای خانه های هوشمند فلیپس
  • 1395/6/8
  • زهرا معبودی
  • 0

لامپ های هوشمند تکنولوژی است که تغییر دلچسب و لذت بخشی را در زندگی ما پدید می آورد. تصور نمایید که بدون تکان خوردن از جایتان قادر باشید لامپ های مورد نیازتان را روشن یا خاموش نمایید. اگر شما هم از افرادی هستید که همیشه قبل از خواب با مشکل روشن بودن چراغ و تنبلی برای خاموش کردن آن مواجه هستید توصیه می کنم در ادامه با این مطلب گویا آی تی همراه باشید.

philips-hue-motion-sensor-bedroom-2-1

به تازگی حسگرهای حرکتی جدید برای سیستم روشنایی منازل معرفی شده است که Hue  نامیده می شوند این حسگر ها که تولید کمپانی فیلیپس هستند قادر خواهند بود به وسیله شناسایی حرکت در اطراف خود لامپ ها را خاموش یا روشن نمایند.

«تاد مانگلد» رئیس بخش روشنایی کمپانی فلیپس در این رابطه می گوید : در نظر بگیرید که در حال بازگشت از خرید هستید ودستانتان مملو از کیسه های خرید می باشد و یا کلید برق خیلی دور تر از دسترسی فعلی شماست در این حالت این تکنولوژی به سادگی به کار می آید و به محض شناسایی حرکت در اطراف خود لامپ را روشن می کند.

philips-hue-motion-sensor-attaching-to-wall

حسگر Hue با زاویه تشخیص ۱۰۰ درجه (عمودی و افقی) و برد حدود ۵ متر، به راحتی حضور افراد در محیط را تشخیص داده و سرعت عملکرد بسیار خوبی دارد.

به جز اینها این حسگر حرکتی مزایای دیگری نیز دارد مثلا در نیمه شب که برای نوشیدن آب از رختخواب بلند می شوید نیازی نیست با چشمان خواب آلود به دنبال لامپ بگردید بلکه این حسگر با شناسایی حرکت شما لامپ را در با شدت نور کمتر و تم شبانه در مسیر حرکت شما روشن خواهد نمود. در واقع شما قادر خواهید بود حالت شبانه ای را برای این حسگر تعریف نموده وشدت نور آن را نیز به دلخواه تنظیم نمایید.

philips-hue-motion-sensor-attaching-to-wall

بنا بر اطلاعات بدست آمده توسط مجله اینترنتی گویا آی تی به کمک اپلیکیشن مدیریت حسگر Hue شما قادر خواهید بود در قسمت های مختلف منزل با تنظیم محدوده زمانی به حسگر دستور دهید که در صورت شناسایی نشدن فعالیتی در آن محدوده، لامپ پس از مدت زمان خاصی به طور خودکارخاموش شود.

philips-hue-motion-sensor-attaching-to-wall

البته کمپانی فلیپس اولین تولید کننده ای نیست که به فکر افزودن حسگرهای حرکتی به لامپ های خود افتاده است و کمپانی های بسیاری در این زمینه فعالیت دارند اما اضافه شدن این تکنولوژی به سیستم یکپارچه خانه هوشمند فلیپس پیاده سازی آن را بسیار ساده تر خواهد نمود.

نظرات و دیگاه های خود را درباره این تکنولوژی با ما در میان بگذارید و از اشتراک گذاری این مطلب با دوستانتان لذت ببرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *