بررسی مشخصات فنی گوشی ردمی ۴

بررسی مشخصات فنی گوشی ردمی ۴
  • 1395/6/14
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی شیائومی هفته گذشته رسما گوشی هوشمند ردمی نوت۴ خود را در دو مدل اقتصادی معرفی و روانه بازار نمود گرچه انتظار می رفت گوشی هوشمند ردمی ۴ که ماه گذشته مشخصات فنی آن را از بنچمارک GeekBench برایتان بیان نموده بودیم نیز در این رویداد معرفی شود اما در این رویداد خبری از گوشی فوق نبود. حالا به نظر می رسد این گوشی به تازگی توانسته است تاییدیه ی TENAA را در یافت نماید از این رو اطلاعات بیشتری از آن در دسترس عموم قرار گرفته است. با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا به بررسی دقیق تر این محصول کمپانی شیائومی بپردازیم.

xiaomi-logo

بر اساس اطلاعات بدست آمده از بنچمارگ گیک بنچ گوشی ردمی ۴ از پردازده‌ی اسنپدراگون ۶۲۵ بهره خواهد برد و حافظه رم آن نیز ۳ گیگابایت خواهد بود. این گوشی که به تارگی تاییدیه ی رگولاتوری چین( TENAA ) را نیز دریافت نموده است به نظر می رسد از چیپ پردازشی ساخت شرکت مدیاتک بهره مند خواهد بود.

همانطور که در خبر های قبلی نیز اشاره نمودیم گوشی ردمی۴ از نظر ظاهر مشابه ردمی نوت ۴ بوده و مکان قرار گیری دوربین و خطوط آنتن نیز با ردمی نوت ۴ یکسان است. این گوشی دارای شماره مدل ۲۰۱۶۰۶ بوده و قرار است در رنگ طلایی و نقره‌ای عرضه شود.

گوشی ردمی نوت ۴ از نمایشگر ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ دی بهره مند خواهد بود که با توجه به ارائه رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل در نسل های قبل می توان گفت این تغییر به روز رسانی قابل توجهی بوده است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد چیپ پردازشی این گوشی Heilo P10 مدیاتک خواهد بود ولی اخبار رسیده به gooyait.com حکایت از آن دارد که ممکن است این گوشی در نسخه ای دیگر با  پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ نیز ارائه شود.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می توان به ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، دوربین جلو و پشت ۱۳ مگاپیکسلی ، باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت، دارا بودن اشعه مادون قرمز، سنسور اثر انگشت و همچنین بهره مندی از سیستم عامل اندروید ۶٫۰ مارشمالو اشاره نمود.

با توجه به دریافت تاییدیه TENAA توسط ردمی ۴ انتظار می رود به زودی این گوشی با قیمت اعلام شده برای آن که حدود ۱۰۵ دلار خواهد بود رونمایی و روانه بازار شود.

نظرات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان گذاشته و این مطلب را برای دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *