چگونه فایل های دانلود شده را به تناسب نوع آن ها در پوشه خاص ذخیره کنیم؟

چگونه فایل های دانلود شده را به تناسب نوع آن ها در پوشه خاص ذخیره کنیم؟
  • 1395/6/21
  • زهرا معبودی
  • 0

شما با هر ویندوزی که کار کنید مطمئنا هر چیزی را که دانلود می کنید، در پوشه ای به نام دانلود یا یک پوشه دلخواه قرار می دهید اما دانلود محتوا برای یک روز یا دو روز یا یک فایل و ده فایل نیست. برای مثال زمانی که بعد از مدتی قصد داشتم ویندوزم را عوض کنم، ناچار شدم که فایل های موجود در بخش دانلود را به یک فولدر دیگر در درایوی غیر از درایو c منتقل کنم. این کار حدود ۴۵ دقیقه طول کشید چرا که شمار فایل های دانلودی من به ۳ هزار مورد می رسید. حالا به این فکر کنید که پیدا کردن یک فایل که در این پوشه دانلود شده است چقدر می تواند زمانبر و سخت باشد. حتی اگر از بخش مرتب سازی هم استفاده کنیم بازهم به مشکل بر می خوریم.

اما به تازگی برنامه نویس ها کاری کرده اند که شما بتوانید به راحتی مسیر ذخیره محتواهای مختلف را از پیش تعیین کنید و نظم بیشتری به کار بدهید. یک اسکریپت پایتون وجود دارد که این کار را برایتان می کند که البته توسط برخی برنامه نویس ها این کد توسعه داده شده و گویا آی تی قصد دارد این کد و روش استفاده از آن را به شما آموزش دهد.

این آموزش به شما کمک می کند که فولدر دانلود خود را که پر از داده ها از انواع مختلف عکس و فیلم  و موسیقی و اسناد است را در فولدرهای مشخص و مجزا که با هدف مشخص تقسیم بندی شده اند خالی کنید.

برای شروع به تنظیمات ابتدا لازم است که script مورد نظر را دانلود کنید ( لینک دانلود در انتهای همین مقاله قرار دارد ) . بعد از دانلود کافیست آن را نوت پد خود باز کنید و برخی چیزها را تغییر دهید.

در اولین گام بعد از نصب، باید مسیر ذخیره سازی اولیه فایل ها را را مشخص کنید که اغلب فولدر دانلود است:

C:UsersYour User NameDownloads

move_from = "C:UsersYour User NameDownloads"

 move-files-from-downloads-to-a-different-location-based-on-file-type

این مسیری است که در قطعه کد مورد نظر قرار داده ایم.بعد از این کار شما می توانید فولدرها و پوشه هایی را برای فایل های خود در نظر بگیرید و آن ها را در قطعه کد زیر قرار دهید همچنین در مرحله بعد لازم است که نوع فایلی را که می خواهید در این فولدر قرار دهید، مشخص کنید و در مکان مناسب با توجه به قطعه کد زیر بنویسید.

move_files += [ [ "png" , "C:UsersFatima WahabPicturesSaved Pictures" ] ]

دستورالعمل این قطعه نیز مثل قطعه کد اولی است. برای مثال ما در قطعه کد بالا به سیستم چنین فهمانده ایم که موقع دانلود، هر فایل png را در مسیر C:UsersFatima WahabPicturesSaved Pictures دانلود کند.

شما حتی می توانید مسیر ذخیره سازی را در دسکتاپ قرار دهید. تنها نکته ای که مهم است این است که مسیر ها از یک درایو شروع شده و به یک فولدر ختم می شوند.

بهتر است که مسیر را در درایوی غیر از درایو سی ( یا درایوی که ویندوز در آن نصب است ) قرار دهید تا بتوانید با خیال راحت نسبت به پاک شدن دیتاها از آن ها نگهداری کنید. البته این کر جلوی کند شدن سرعت سیستم را نیز می گیرد.

شما می توانید هر نوع فایلی اعم از موسیقی، فیلم، pdf و دیگر انواع را برای این ذخیره سازی برنامه ریزی کنید.

در نهایت باید به پایین صفحه بروید و مقدار  ‘Testing = True’  را به ‘Testing=False’ تبدیل کنید. در آخرین قدم نیز باید script را اجرا یا اصطلاحا run کنید تا تمام فولدر دانلودی شما پاک شود.

 برای دانلود Script  کلیک کنید

این آموزش برای شما چقدر مهم و حیاتی است؟ آیا از آن استفاده می کنید؟ نتیجه کار خود را با ما در میان بگذارید و با اشتراک گذاری آن در فیس بوک و توییتر، به دیگران نیز بگویید که می توانند از این ترفند برای نظم دهی بیشتر به دانلود های خود استفاده کنند.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *