فروشگاه مجازی Google Play در دسترس کاربران کروم بوک قرار گرفت

فروشگاه مجازی Google Play در دسترس کاربران کروم بوک قرار گرفت
  • 1395/7/3
  • زهرا معبودی
  • 0

پس از مدت ها انتظار بالاخره کمپانی گوگل فروشگاه مجازی گوگل پلی را برای سیستم عامل کروم عرضه نمود و کاربران کروم بوک قادرند به وسیله آن به اپلیکیشن‌ های اندوریدی، بازی‌ها و محتویات مدیا و سایر محتواها و امکانات جذاب آن دسترسی یابند. کاربران بایستی برای این منظور از آخرین بروز رسانی عرضه شده توسط گوگل استفاده نمایند. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

بر اساس اخبار منتشر شده کمپانی گوگل در آخرین بروز رسان عرضه شده برای سیستم عامل کروم، فروشگاه مجازی گوگل پلی را نیز گنجانده است و کاربران کروم بوک از این پس قادرند به وسیله دیوایس های خود به این امکان دسترسی داشته باشند هرچند به نظر می رسد این بروز رسان هنوز برای تمامی دیوایس ها عرضه نشده است.

بر اساس گزارش یکی از سخنگوهای گوگل در گفتگو با سایت ونچربیت، گوگل قصد دارد حتی روی کانال نسخه پایدار نیز به صورت تدریجی این بروزرسانی را عرضه کند. همانطور که می‌دانید سه کانال مجزا برای بروزرسانی در سیستم‌عامل کروم وجود دارد که عبارتند از توسعه دهندگان، بتا و پایدار که اصولا نسخه‌های عرضه شده در کانال پایدار از بالاترین امنیت برخوردار هستند.

از جمله کروم بوک هایی که در حال حاضر قادرند این بروز رسان را دریافت نمایند می توان به کروم بوک ایسر R11 و ایسوس فلیپ اشاره نمود که کاربران آنها می توانند با کمک صفحه تنظیمات به نسخه بتای فروشگاه گوگل پلی دسترسی یابند. البته بر اساس اعلام رسمی گوگل به زودی کروم بوک پیکسل ۲۰۱۵ نیز قادر به دریافت این نسخه بتا خواهد بود.

سخنگوی گوگل در گفتگو با وب سایت Venturbeat  اعلام نمود:

تیم مهندسی به شدت در حال کار است تا بتواند قبل از عرضه نسخه پایدار روی این کروم بوک‌‌ها، تجربه استفاده از فروشگاه گوگل پلی را تا حد ممکن فوق العاده و بی‌نقص سازد.

درحال حاضر کروم بوک های مورد اشاره امکان استفاده از پلی ستور را به صورت پیش فرض به عنوان یک آیتم غیر فعال بر روی دیوایس های خود دارند که بایستی پس از بروز رسانی به نسخه ۵۳٫۰٫۲۷۸۵٫۱۲۹ امکان دسترسی به این فروشگاه را از صفحه تنظیمات فعال نمایند.

google-play-chroom-book

همانطور که پیش تر اشاره شد سیستم عامل کروم دارای سه کانال رسمی برای دریافت بروز رسانی هاست که کانال اول مختص توسعه دهندگان بوده و نسخه های ناپایدار را منتشر می نماید. این نسخه ها دارای باگ های بسیار زیادی هستند. در کانال دوم نسخه بهینه تر محصول عرضه می شود که البته بازهم حاوی باگ هایی خواهد بود و آخرین کانال که مختص کاربران می باشد نسخه هایی پایدار و کامل را عرضه می نماید.

گوگل در رویداد I/O 2016 امسال اعلام کرد که قصد دارد فروشگاه گوگل پلی را به سیستم‌عامل کروم بیاورد. در ماه ژوئن این قابلیت در کانال توسعه دهندگان عرضه شد و بعد از برطرف شدن باگ‌ها و ایراداتش، در ماه آگوست از طریق کانال بتا در اختیار عموم قرار گرفت. حال مهندسان گوگل بعد از بررسی کامل باگ‌های گزارش شده و برطرف کردن آنها، نسخه پایدار گوگل پلی را برای سیستم عامل کروم منتشر کرده‌اند. در ادامه می‌توانید مشاهده کنید که بعد از فعال کردن این قابلیت چه رخ خواهد داد:

google-play-chroom-book

در ابتدا لازم است شرایط استفاده از خدمات گوگل پلی را در کروم بوک تایید نمایید.

google-play-chroom-book

حالا باید با حساب کاربری که در کروم بوک از آن استفاده می‌کنید وارد شوید البته می‌توانید این حساب را بعد از ورود تغییر دهید.

google-play-chroom-book

پس از آن بایستی شرایط استفاده از خدمات گوگل پلی را که معمولا در دستگاه های اندرویدی با آن مواجه می شوید تایید نمایید.

google-play-chroom-book

در انتها شما وارد گوگل پلی می شوید و می توانید از امکانات جذاب آن استفاده نمایید.

هرچند در حال حاضر تجربه استفاده از اپلیکیشن ها و بازی های عرضه شده به مراتب بهتر ، پایدار تر و بهینه تر از نسخه توسعه دهندگان است اما تیم متخصصان گوگل با تلاش و پشتکار فراوان قصد دارند این تجربه را بیش از پیش بهبود ببخشند.

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

 

 منبع VENTUREBEAT
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *