انفجار یک نوت ۷ دیگر این بار از نوع امن: سامسونگ قصد داشت موضوع را مخفی کند

انفجار یک نوت ۷ دیگر این بار از نوع امن: سامسونگ قصد داشت موضوع را مخفی کند
  • 1395/7/7
  • زهرا معبودی
  • 1

همانطور که می دانید کمپانی سامسونگ ماه گذشته در پی انفجار حدود ۳۵ واحد از فبلت های کهکشانی خود بیانیه ای به منظور جمع آوری این گوشی ها از سطح بازار صادر نمود و در متن این بیانیه بارها از کاربران خواسته بود تا فبلت های خطرناک نوت ۷ خود را به این کمپانی تحویل داده و یک نسخه امن از آن را دریافت نمایند. در پی انتشار رسمی این بیانیه برخی از مالکان نوت ۷ اقدام به بازگردانی فبلت خود نمودند و برخی نیز همچنان به استفاده از آن ادامه دادند تا آنجا که آمار این انفجار ها به حدود ۹۰ دستگاه تنها در آمریکا رسید و در برخی موارد خسارات مالی و جانی نیز گزارش شده است.

note-7-and-packaging-w600

با پیگیری های کمپانی سامسونگ بالاخره مالکان ۵۰۰ هزار فبلت از ۲٫۵ میلیون دستگاه فبلت فروخته شده در بازار گوشی های خود را به این کمپانی بازگرداندند و هفته گذشته نیز این کمپانی نسخه های به اصطلاح امن این فبلت ها (جزئیات این خبر در سامسونگ: نوت ۷ های امن از فردا به دست مالکان خواهد رسید”) را در اختیار کاربران خود قرار داد.

به ادعای کمپانی سامسونگ نقص فبلت های خطرناک مربوط به باتری معیوب آنها بود که این کمپانی با تعویض باتری و اصلاح این فبلت ها، آنها را به مشتریان بازگردانده است و در کنار آن تغییراتی جزئی نیز بر روی بسته بندی و رابط کاربری انواع امن انجام داده که کاربران بتوانند به سادگی از امن بودن آن اطمینان حاصل نمایند. تغییرات انجام شده شامل تغییر رنگ آیکون باتری این گوشی در رابط کاربری از سفید به سبز است و همچنین بر روی بسته بندی آن نیز یک مربع توپر مشکی رنگ نوید سلامتی باتری محصول را می دهد.(جزئیات این مطلب در ” چگونه نوت ۷ های سالم را از معیوب تشخیص دهید؟“)

mark-of-safety-w600

در حالی که با توزیع نسخه های امن این فبلت خبر ساز انتظار داشتیم سامسونگ پس از یک ماه هیاهو و تلاش ‏ بالاخره ‏ روی آرامش را ببیند، دیروز گزارش انفجار جدیدی اعلام شد که جو را بیشتر از پیش متشنج نموده است.

این فبلت تازه منفجر شده که از نوع امن آن بوده است روز گذشته در کشور چین در حالی که به شارژ بوده، دچار آتش سوزی شده است. مالک این فبلت ادعا می کند که یکی از مسئولان کمپانی سامسونگ به سراغش آمده و از او خواسته گوشی را تحویل داده و یک نسخه سالم آن را تحویل بگیرد اما Hui Renjie زیر بار نرفته و گفته موضوع را رسانه ای خواهد کرد زیرا اطمینان ندارد که این کمپانی دلیل انفجار این فبلت را چه چیزی اعلام خواهد کرد.

بر اساس گزارش CNN دو انگشت این فرد به همراه مک بوک وی در این حادثه آسیب دیده اند. همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید بر روی جعبه این گوشی یک مربع مشکی توپر وجود دارد که نشان از سالم بودن این فبلت دارد. حال منتظر هستیم تا ببینیم کمپانی سامسونگ درباره این حادثه چه خواهد گفت.

note-7-and-macbook-w600

در این میان خبرگزاری «بلومبرگ» با سامسونگ تماس گرفته و از طریق ایمیل، این پاسخ را دریافت کرده است: «با این مشتری تماس حاصل کرده ایم و زمانی که دستگاه را از او دریافت کنیم، آزمایش هایی برای یافتن علت روی دادن این مشکل انجام خواهیم داد.»

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگرکاربران مجله اینترنتی گویا آی تی درمیان بگذارید، همچنین با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران رانیز از آخرین اخبار دنیای تکنولوژی های نو آگاه نمایید.

منبع: CNN ,Phone Arena ,Bloomberg

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. انسان همیشه وقتی به اوج موفقیت میرسه و فکر میکنه دیگه هیچ سدی بین راهش نیست یه مشکلات عجیب و غریبی پیش میاد که حتی به فکر جن هم نمیرسه.این قضیه سامسونگ هم دقیقاً همینه بدبخت ها خودشون هم هنوز نفهمیدن مشکل از چیه باتری هم عوض کردن درست نشده 🙂

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *