موزائیک ها انرژی شهر های آینده را تامین می کنند

موزائیک ها انرژی شهر های آینده را تامین می کنند
  • 1395/7/12
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی Solar Roadways پس از سالها تلاش و تحقیق و توسعه و صرف انرژی بسیار بالاخره از جدید ترین محصول خود رونمایی نمود. محصولی که شاید بتوان گفت می تواند آینده تامین انرژی را رغم بزند. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا این فناوری جدید را با هم بررسی نماییم.

محصول جدید کمپانی Solar Roadways یک نوع کاشی خورشیدی است که قادر است حجم عظیمی از انرژی را تولید نماید. تصویری که مشاهده می کنید پیاده سازی ابعاد کوچکی از این کاشی هاست که به طور آزمایشی در سندپوینت آیداهو نصب شده است.

این کاشی ها قادر هستند علاوه بر تولید نورهای رنگ زیبایی که از خود به نمایش می گذارند، انرژی مورد نیاز آبنماها و رستوران های مستقر در میادین را تامین کنند.

البته این نکته شایان توجه است که المنت های  گرمایشی خاصی نیز برای این کاشی ها در نظر گرفته شده است تا بتواند در سرد ترین روزهای زمستان نیز به فعالیت خود ادامه دهد. قسمت جالب ماجرا آن جاست که این شرکت فعال در حوزه فناوری برای اطمینان دادن به افراد و شهرداری ها از بابت عملکرد صحیح این کاشی ها و در نتیجه تبدیل نمودن آنها به مشتری، تصمیم گرفته که فعالیت شان را به صورت لایو استریم نماید.

البته همانطور که در تصویر قابل مشاهده است این محصول فعلا در ابعاد بسیار کوچک و به طور آزمایشی برای نمایان ساختن قابلیت ها نصب شده است و تا پیاده سازی نهایی آن به عنوان سنگ فرش خیابان ها زمان زیادی باقی مانده است.

اما با اندکی تامل می توان دریافت که اگر این کاشی ها با این ابعاد کم قادر به تامین انرژی میادین باشند پس با حجم بالای  آن به سادگی می توان انرژی مورد نیاز یک شهر را تامین نمود.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار داغ دنیای تکنولوژی آگاه نمایید.

منبع:

engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *