آموزش PIN کردن یک اپلیکیشن در بخش Share در اندروید ۷

آموزش PIN کردن یک اپلیکیشن در بخش Share در اندروید ۷
  • 1395/7/13
  • زهرا معبودی
  • 0

اندروید سال هاست که دارای یک منوی گسترده و واقعا کاربردی است که به کابران این اجازه را می دهد که به راحتی با گوشی خود در دنیای مجازی تعامل داشته باشند. برای مثال سال هاست که گزینه share بخشی از اندروید است و جالب تر اینکه از امکان اشتراک گذاری مطالب بین اپلیکیشن های فراوانی پشتیبانی می کند.

اما قابلیتی که در اندروید ۷ وجود دارد که آن را طی یک مثال برای شما کاربران عزیز گویا آی تی آموزش می دهیم.

فرض کنید که شما در حال وبگردی هستید و می خواهید برای چندتا از مخاطبین تان در برنامه واتس اپ لینک هایی ارسال کنید. مسلما وقتی که از امکان اشتراک گذاری استفاده می کنید، شمار زیادی از اپلیکیشن ها بالا می آید که می تواند شما را سر در گم کند. اما اندروید ۷ این امکان را فراهم کرده که یک اپلیکیشن خاص را به منوی اشتراک گذاری به طور ویژه pin کنید و از این طریق به راحتی پیام هایتان را سریعا به اپلیکیشن مورد نظر ارسال کنید. این کار چند مزیت دارد:

اول اینکه لازم نیست هر بار برای اشتراک گذاری پیام به دنبال اپلیکیشن مقصد باشید و در میان شمار زیاد نرم افزارها سر در گم بشوید.

دوم اینکه، وقتی اپلیکیشنی را  pin کردید در بالای بخش اشتراک گذاری، به راحتی می توانید مخاطبین قبلی تان که با آن ها در ارتباط بوده اید را مشاهده کنید و پروسه اشتراک گذاری را سریع تر انجام دهید.

تنظیمات فوق به چه صورت انجام می شود؟

برای این که بهتر متوجه شوید ما این تنظیمات را در قالب یک مثال تهیه کرده ایم. ابتدا باید یک اپلیکیشن را باز کنید که امکان به اشتراک گذاری دیتا ها را فراهم کند. مثلا طبق مثال بالا، ما وارد مرورگر کروم می شویم و از آن جا یک سایت را باز می کنیم. اگر به بخش آپشن ها بروید، گزینه share را مشاهده خواهید کرد.

how-to-pin-an-app-to-the-share-menu-in-android-7-1

 

با زدن این گزینه شما می توانید لیست اپلیکیشن هایی که می توانید با آن ها محتوا را به اشتراک بگذارید مشاهده کنید

how-to-pin-an-app-to-the-share-menu-in-android-7-2

حالا باید در بین این اپلیکیشن ها به دنبال یک اپلیکیشن دلخواه باشید. وقتی اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کردید، روی آن ضربه بزنید و نگه دارید تا یک باکس باز شود:

how-to-pin-an-app-to-the-share-menu-in-android-7-3

ما در این مثال به دنبال اپلیکیشن hangout بودیم و بعد از پیدا کردن آن، روی آن یک ضربه طولانی زدیم تا اینکه کادر مورد نظر باز شد ( در عکس بالا مشاهده کنید )

این باکس دارای دو گزینه است.

اولین گزینه شامل دستوری برای PIN کردن اپلیکیشن به بخش SHARE است و در گزینه دوم می توانید اطلاعاتی در مورد اپلیکیشن مورد نظر مطالعه کنید.

بعد از اینکه اپلیکیشن مورد نظر را سنجاق کردید، می توانید با مخاطبین قبلی تان، پیام ها را به اشتراک بگذارید. این تغییرات و وجود مخاطبین اخیر را در بالای بخش اشتراک گذاری مشاهده می کنید

how-to-pin-an-app-to-the-share-menu-in-android-7-4

حالا شما می توانید به راحتی عملیات اشتراک گذاری را دنبال کنید. اما اگر لازم شد که اپلیکیشن مورد نظر را از حالت سنجاق شده یا PIN شده خارج کنید کافیست که هنگام اشتراک گذاری روی نرم افزار مورد نظر، یک تپ طولانی داشته باشید تا باکس مورد نظر باز شود. بر خلاف باکس اول، که در آن PIN قرار داده شده بود این بار گزینه UNPIN وجود دارد. همین گزینه را لمس کنید تا قابلیت مورد نظر از آن سلب شود.

این یک ترفند فوق العاده کاربردی برای اندروید ۷ بود که گویا آی تی لازم دانست آن را با شما در میان بگذارد. نظر شما در مورد آموزش مورد نظر چیست؟ آیا تا کنون نیاز به چنین ویژگی داشته اید؟ با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی دیگر کاربران اندرویدی را از این قابلیت مطلع کنید. برای این کار کافیست یک کلیک روی دکمه های زیر انجام دهید.

منبع:  addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *