۸ عامل اساسی برای عدم پذیرش در مصاحبه استخدامی از زبان ۲۰۰۰ گزینش گر

۸ عامل اساسی برای عدم پذیرش در مصاحبه استخدامی از زبان ۲۰۰۰ گزینش گر
  • 1395/7/17
  • زهرا معبودی
  • 0

بدن انسان ها یکی از مهم ترین و اکتیو ترین ابزارهای انتقال و دریافت انرژی است و این موجب شده که علوم مختلفی پیرامون این موضوع شکل بگیرند. این مساله در مورد مصاحبه های شغلی نیز بسیار مد نظر قرار می گیرد اما متاسفانه بسیاری از کارجویان این موضوع را فراموش می کنند.

شما هر چقدر هم که تلاش کنید تا در لیست گزینش های مصاحبه قرار گیرید اگر هم نتوانید مهارت های اتاق مصاحبه را بیاموزید قطعا شکست خواهید خورد.

به محض اینکه یک فرد وارد اتاق مصاحبه استخدامی می شود، پرسشگر می تواند از حالات بدنی و طرز رفتار او، متوجه شود که فرد مورد نظر، چقدر برای این کار مناسب است و از پس آن بر می آید. طی مصاحبه هایی که با گزینشگرها طی پروسه های استخدامی صورت گرفته است، حدود دو هزار نفر از آن ها دارای ۷ اصل مشترک برای پذیرش و یا رد کردن افراد دارند که امروز از طریق گویا آی تی به معرفی این اصول خواهیم پرداخت.

استخدام,مصاحبه,مصاحبه استخدامی,شرکت در مصاحبه,سوالات استخدامی,جلسه مصاحبه,رد شدن در مصاحبه استخدامی

 حدود ۵۰ درصد از گزینش گر ها معترفند که طی ۵ دقیقه اول، از مصاحبه، می توانند ۱۰۰ درصد نظر قاطع خود را برای استخدام یا رد کردن افراد اعلام کنند. آن ها معتقدند که تیپ بدنی افراد، رفتارها و عملکردهایشان، گویای همه چیز است.

 ۷۰ درصد از گزینشگران معتقدند که عدم توانایی افراد در برقراری ارتباط چشمی، موجب می شود که عدم صلاحیت افراد مشخص شود و جای آن ها در لیست پذیرش شدگان، به کسی دیگر سپرده شود. پس سعی کنید اعتماد به نفس داشته باشید و دائما حواستان به زمین، لباس هایتان و یا جزوات نباشد. گاهی لازم است چشم به چشم به سوالات فرد مورد نظر پاسخ دهید تا شانس پیروزی تان بیشتر شود.

استخدام,مصاحبه,مصاحبه استخدامی,شرکت در مصاحبه,سوالات استخدامی,جلسه مصاحبه,رد شدن در مصاحبه استخدامی

۴۴ درصد از افراد معتقدند که خشک رو بودن، موجب می شود که گزینش گر ها نسبت به پذیرش این دسته از افراد تردید داشته باشند. بنابراین توصیه می شود سعی کنید در عین حال که متانت خود را حفظ می کنید، و از شوخی زیاد پرهیز می کنید، بشاش و خوش رو باشید و جلسه مصاحبه را به نرمی شروع و ختم کنید.

۳۵ درصد از گزینش گر ها بر اساس نوع نشستن این افراد، در مورد پذیرش شان تصمیم می گیرند. اگر می خواهید به گونه ای بنشینید که صلاحیت لازم برای پذیرش را داشته باشید باید رسمی باشید و از لم دادن روی میز و دسته های صندلی، جلوگیری کنید همچنین پایتان را روی پای دیگر نیندازید و تسلط کافی بر خود و محیط داشته باشید

۳۵ درصد نیز معتقدند که تنش های روحی و تیک های عصبی افراد مانع از پذیرش آن ها می شود بنابراین توصیه می شود، با دست و ناخن خود بازی نکنید و لب خود را نگزید و با آرامش کامل به سوالات پاسخ دهید.

استخدام,مصاحبه,مصاحبه استخدامی,شرکت در مصاحبه,سوالات استخدامی,جلسه مصاحبه,رد شدن در مصاحبه استخدامی

۲۹ درصد از متصدیان امور گزینش نیز معتقدند که توجه افراد به وسایل روی میز و بازی کردن با آن ها موجب می شود که کارجویان پذیرفته نشوند.

برخی از افراد چنان استرس می گیرند که کنترل لرزش بدن خود مثل دست و چشم هایشان را ندارند. ۲۷ درصد از گزینش گر ها معتقدند که تنها عامل برخی از عدم پذیرش ها لرزش دست افراد بوده است بنابراین توصیه می کنیم که این فرصت را به عنوان آخرین موقعیت شغلی خود نپندارید و آرام باشید و به سوالات پاسخ دهید.

۱۰ درصد از پرسش گر ها نیز معتقدند که حرکات افراطی دست، موجب رد شدن افراد می شود. این کار موجب می شود که شما به عنوان فردی غیر متعادل در نظر گرفته شوید. چنین افرادی صلاحیت مشاغل مهم را ندارند بنابراین به خود مسلط باشید و از این فرصت لذت ببرید.

نظر شما در مورد این آمار چیست؟ حالا شما می دانید که در مصاحبه شغلی بعدی تان نباید مرتکب چه خطاهایی شوید پس به همین میزان شانس موفقیت تان بیشتر خواهد شد. پس این مقاله را چند بار بخوانید تا به موضوع اشراف کامل پیدا کنید. همچنین با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی به هم نوعان خود برای احراز شغل مورد نظرشان کمک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *