شارپ از مانیتور IGZO به عنوان اولین نمایشگر ۸K رونمایی کرد

شارپ از مانیتور IGZO به عنوان اولین نمایشگر ۸K رونمایی کرد
  • 1395/7/18
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید یکی از نمایشگاه های بسیار مهم در زمینه تکنولوژی CEATEC است که در ژاپن برگزار می شود. در ضمن برگزاری این نمایشگاه شاهد درخشش ویژه ای از شارپ بودیم. در حال حاضر تکنولوژی های نمایشگر ها حول ۴K می چرخد. تا پیش از اینکه شارپ اقدام به رو نمایی از سیستم فوق العاده خود کند سیستم های مبتنی بر نمایشگر ۴K از جهات مختلفی پرچم دار بازار بوده اند اما با این اقدام شارپ روزگار تکنولوژی نمایشگر ها با رقیب جدیدی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

شارپ در این مراسم ادعا کرد که سیستمی که به تازگی طراحی کرده رزولوشنی به میزان ۴ برابر رزولوشن ۴K را داراست و باعث شده که رقم جدید ۸K را در دنیای تکنولوژی مرسوم کند. این رزولوشن به میزان  ۷٫۶۸۰ در ۴٫۳۲۰ پیکسل ارائه خواهد شد.

اولین نمایشگر 8K

نام فناوری جدید شارپ IGZO است. این عبارت در واقع مخفف مواد مصرف شده در نیمه هادی مانیتور ۸K است که به صورت اینیدیوم، روی، اکسیژن و گالیوم است. از مواد یاد شده می توان در انواع پنل ها نظیر IPS، TN و OLED استفاده کرد. این فناوری دارای قابلیتی است که نرخ فریم در آن بالاتر خواهد بود.

شارپ برای نمایش تکنولوژی خود از یک مانیتور ۲۷ اینچی استفاده کرده که تراکم پیکسلی اش ۳۲۶ پیکسل در اینچ ذکر شده است. اگر در مورد ۴K تحقیق کرده باشید متوجه می شوید که تراکم پیکسلی نمایشگرهای ۴K برای یک نمایشگر ۲۷ اینچی به میزان ۱۵۰ پیکسل در اینچ است.

اولین نمایشگر 8K

هر چند هنوز قیمتی برای این تکنولوژی ارائه نشده اما احتمال می رود که با ورود این سیستم به بازار قیمت های ۴K کاهش پیدا کند اما ۸K از قیمت فوق العاده بالایی برخوردار باشد.

نظر شما در مورد این تکنولوژی چیست؟ به نظر شما آینده ی نمایشگر ها به کجا ختم خواهد شد؟ نظر خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این خبر را روی شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *