چگونه سیم کارت معمولی را به نانو سیم یا میکرو سیم تبدیل کنیم؟

چگونه سیم کارت معمولی را به نانو سیم یا میکرو سیم تبدیل کنیم؟
  • 1395/7/19
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید سیم کارت ها به صورت معمولی، در محفظه ای ارائه می شوند که تا یک بند انگشت، مساحت دارند و این به این خاطر است که بتوان آن ها را روی گوشی های قدیمی تر هم استفاده کرد اما اگر از گوشی و تبلت های جدید بخواهید استفاده کنید لاجرم باید سیم کارت خود را به سایز کوچکتر تبدیل کنید.

سیم کارت های جدید ایرانسل این امکان را دارند که به راحتی، به سه نوع سیم کارت تبدیل شوند. در واقع در سیم کارت های ایرانسل این امکان خود بخود وجود دارد تنها چیزی که باید دقت کنید این است که سیم کارت نانو، در سیم کارت میکرو و سیم کارت میکرو در سیم کارت اصلی قفل شده اند.

nano-SIM to micro SIM

حالا اگر شما یک سیم کارت قدیمی تر دارید و یا اینکه دسترسی به دستگاه پانچ سیم کارت ندارید می توانید با الگویی که در زیر ارائه شده سیم کارت خود را به انواع سیم کارت ها تبدیل کنید:

روش تبدیل سیم کارت به میکرو سیم یا نانو سیم

ابتدا باید به مشخصات گوشی خود نگاه کنید تا متوجه شوید که سیم کارت مورد نظر در چه قالبی در خواست شده است.

nano-SIM to micro SIM

در تصویر بالا ، برای ابعاد هر نوع سیم کارت اندازه ای ارائه شده است که می توانید به وسیله خط کش و با استفاده از الگوی زیر، این اندازه ها را ایجاد و برش دهید.

حتما قبل از برش مطمئن باشید که قیچی مناسبی در اختیار دارید. قبل از اینکه کاملا دست به کار شوید، حتما با ماژیک خطوط برش را مشخص کنید و بعد این کار را انجام دهید.

ممکن است نتوانید سیم کارت خود را به خوبی دستگاه پانچ کوچک کنید، اما به نظر می رسد که این روش مطمئن ترین روش برای زمانی است که دسترسی به دستگاه پانچ ندارید.

nano-SIM to micro SIM

توجه کنید که هرگز نباید بخش های طلایی رنگ سیم کارت را برش دهید چرا که این بخش ها از سخت افزارهای مهم برای اتصالات مخابراتی به حساب می آید. بنابراین دقت لازم را داشته باشید. البته در برخی سیم کارت ها، اگر مقدار بسیار کمی از این سطوح طلایی رنگ بریده شوند، در سیگنال ها مشکلی بوجود نمی آید اما اگر میزان برش زیاد باشد، سیم کارت بلااستفاده خواهد شد.

نظر خود را با گویا آی تی در این باره و روش های پیشنهادی برای پانچ دستی سیم کارت ارائه کنید. همچنین می توانید با انتشار این خبر روی شبکه های اجتماعی، به دیگران نیز این ترفند را بیاموزید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *