کاملترین راهنمای انتخاب دوربین DSLR

کاملترین راهنمای انتخاب دوربین DSLR
  • 1395/7/26
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید اصلی ترین دغدغه برای کسانی که می‌خواهند تازه پا به دنیای عکاسی بگذارند انتخاب یک دوربین مناسب باشد. در این بازار شلوغ و پرتنوع دوربین های عکاسی انتخاب کردن یک دوربین مناسب سخت ترین کار برای یک آماتور است. کدام دوربین DSLR می تواند نیازهای شما را از بابت عکس برداری تا حدود بسیار زیادی رفع کند. دوربینی که هم مقرون بصرفه باشد و هم بتواند جوابگوی نیازهای شما یا فراتر از آن باشد. با گویا آی تی در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی این موضوع مهم بپردازیم.

مطمئنا اولین دوربینی که خریداری می کنید، بهترین دوربین شما نخواهد بود، چرا که باگذشت زمان و با کسب اطلاعات بیشتر راجع به این حرفه، نیاز به دوربین بهتر و گران تری برای کار خود خواهید داشت. شاید از نظر بودجه و توان مالی مشکلی نداشته باشید و به فکر خرید یک دوربین DSLR گران قیمت هستید اما توصیه ما این است که حتی با این شرایط نیز برای خرید دوربین گران قیمت اقدام نکنید. اما چرا ؟

توجه کنید که دوربین های DSLR سطح بالا و گران قیمت دارای پیچیدگی و تنظیمات بسیار زیاد و خاصی هستند که تنها افرادی که تسلط کافی بر آن داشته باشند قادرند از پس این دوربین ها برآیند. از این رو شاید همین مساله باعث شود تا شما از حرفه عکاسی زده شوید و تصور کنید که این حرفه بسیار سخت و مبهم می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که ابتدا با دوربین های سطح پایین تر DSLR شروع به عکاسی کرده تا با دوربین و عکاسی آشنایی لازم را کسب کنید و در صورت تمایل بعداٌ اقدام به خرید دوربین حرفه ای تر نمایید.

در این مقاله قصد داریم تا دوربین هایی که می تواند برای شروع کار شما متناسب باشد. از دو شرکت نیکون و کنون معرفی کنیم. حال شاید بپرسید چرا این دو شرکت؟ دلیل این پیشنهاد حضور نمایندگی رسمی این دو شرکت در ایران و وجود تنوع بالای محصولات آنهاست.

منظور از دوربین DSLR چیست ؟

اصطلاح DSLR خلاصه ای از کلمه digital single lens reflex است و بدین معناست که دوربین نور داخل شده از دهانه لنز را از طریق آینه‌های موجود در بدنه دستگاه و همچنین منشور موجود در آن به سمت منظره‌یاب اپتیکال هدایت خواهد کرد. در واقع دوربین های DSLR از نظر ابعاد بزرگتر از دوربین های point-and-shoot یا معمولی می باشد که این امکان را برای عکاس فراهم می کند تا در شرایط نوری ضعیف نیز بتواند از سوژه مدنظر براحتی تصویربرداری کند. از نظر مهندسی اپتیکی این نوع از دوربین‌ها با دوربین‌های غیر دیجیتالی و قدیمی که پیشتر با نام SLR شناخته می شدند یکسان هستند. حقیقتا بارزترین اختلاف میان ۲ نسل دوربین SLR و DSLR استفاده از سنسور الکترونیکی به جای فیلم است.

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

تصویر بالا بیانگر مکانیزم عبور و هدایت نور در دوربین های DSLR می باشد.

شاید سوالی که در ذهن عکاسان آماتور باشد این است که چه تفاوتی میان دوربین های DSLR با کامپوننت یا دوربین‌های DSLR گران قیمت با همتای ارزان قیمتش می باشد ؟

اگر بخواهیم در یک کلمه به این سوال پاسخ دهیم می توانیم به ” ابعاد حسگر ” اشاره کنیم. درواقع هرچه ابعاد سنسور یا حسگر بزرگتر باشد تصویر با کیفیت بسیار بیشتری به ثبت خواهد رسید. دوربین های DSLR نیز شامل دو نوع حسگر می باشند که APS-C و Full Frame نام دارند.

در واقع سنسور APS-C نمونه‌ی کوچک شده است حسگر Full Frame می باشد که این حسگر نیز از نظر ابعاد در دوربین های کنون و نیکون نیز کمی دارای اختلاف است. حسگر APS-C که در دوربینهای شرکت نیکون به کار گرفته شده با نام DX Format نیز شناخته می شود و از همتای کنونی خود بزرگتر می باشد. از نظر ابعاد نیز این حسگر اندازه ای معادل ۲۳٫۵ × ۱۵٫۶ میلی‌متر می باشد. شرکت نیکون نیز این حسگر را با نام FX Format می شناسد که ابعاد آن برابر ۳۶ × ۲۴ میلی‌متر می باشد که از نظر اندازه مشابه فیلم‌های قطع ۳۵ میلی‌متری قدیمی است که آنها را در دوربین های آنالوگ می دیدم.

این را متذکر می شویم که حسگرهایی که در دوربین های کامپوننت یا ساده استفاده می شود ابعاد معادل ۷٫۴۴ × ۵٫۵۸ دارند که در مقابل  DSLR حرفی برای گفتن ندارند. در واقع دوربینی که دارای حسگر بزرگتری باشد به طبع از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این را بدانید که ارزانترین دوربین DSLR که از حسگر Full Frame بهره می گیرد به همراه کیت لنز مناسب قیمتی معادل شش میلیون تومان در بازار ایران را دارد، درصورتیکه دوربین DSLR که از حسگر APS-C بهره می گیرد از قیمت حدود یک میلیون تومان شروع می شود.

چرا عکاسان به دوربین DSLR نیازمندند ؟

شاید این سوال بسیاری از کسانی باشد که قصد دارند به تازگی پا به عرصه عکاسی بگذارند. به طبع بدلیل اینکه DSLR حسگر بزرگتری در اختیار شما قرار می‌دهد می‌تواند تصاویری با کیفیت بالایی را به ثبت برساند. همچنین شما با خرید یک دوربین DSLR این توانایی را خواهید داشت که به انواع لنزها دسترسی داشته و آن را بر روی دوربین خود نصب کنید. چیزی که ما به هیچ وجه نمی توانیم در دوربین های کامپوننت یا point-and-shoot ببینیم. در واقع DSLR مختص کسانی است که می خواهند عکاسی را به صورت حرفه ای و ویژه دنبال کنند و نه صرفا جهت سرگرمی.

پیشنهاد برای اولین دوربین DSLR :

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی دوربین های DSLR خوش قیمت که از سنسور APS-C بهره گرفته اند بپردازیم. در واقع تمامی دوربین های DSLR متناسب عکس برداری حرفه ای هستند. سیستم فوکوس خودکار بسیار سریع و دقیق، ثبت تصاویر بسیار باکیفیت و فیلم برداری با کیفیت فوق العاده و دقیق، گوشه ای از قابلیت های این دوربین همه فن حریف می باشد. در مجموع تمامی دوربین های DSLR خاص و برای عکاسی بسیار مناسب می باشد.

D3300 نیکون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

این دوربین همانند برادر خود یعنی D3200 از یک حسگر APS-C و با دقت ۲۴ مگاپیکسل بهره می گیرد. البته با این تفاوت که در D3300 فیلتر لوپس به کلی حذف شده است، به همین خاطر تصاویری که با این دوربین به ثبت می‌رسد بسیار شارپ و واضح‌تر گذشته خواهد بود و نویز تصویر بسیار کمتری با خود به همراه دارد. گرچه بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیتهای D3200 همچنان در این دوربین نیز مشاهده می‌شود اما در برخی از موارد نیز ارتقا چشمگیری داشته است.

از نمونه های ارتقا یافته میتوان به کیفیت فیلم برداری Full HD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اشاره کرد یا وزن آن که نسبت به نسخه قبلی کمتر شده است. اما در بخش نمایشگر تفاوت خاصی با نسل قبلی خود در آن دیده نمی شود.

از جمله موارد شاخصی که می توان به آن اشاره کرد، قابلیت عکاسی تایم لپس می باشد که به صورت داخلی و بدون ریموت فرمان می پذیرد و این امکان را برای شما محیا میسازد تا با نرخ ۵ فریم بر ثانیه به طور پیوسته به عکاسی بپردازید. پردازشگر یا اتاق فرمان این دوربین با نام Expeed 4 شناخته میشود که شباهت بسیاری با دوربین D5300 دارد. جنس بدنه این دوربین نیز  از فیبر کربن و کامپوزیت می باشد و توانایی آن را دارد تا با حداکثر سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ ثانیه به عکاسی بپردازد. گفتنی است که میزان حساسیت به نور این دوربین معادل ۲۵۶۰۰ می باشد که در نوع خود عالی است. همچنین ظرفیت بالای این باطری می تواند به راحتی نیازهای عکس برداری شما را برطرف سازد، چراکه با یکبار شارژ و در استفاده معمولی می توانید تا ۷۰۰ عکس را به ثبت برسانید. در آخر نیز گفتنی است که قیمت مناسب این دوربین به همراه امکانات پیشرفته و بسیار آن می تواند نکته قابل توجه آن باشد.

D3200 نیکون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

شرکت نیکون برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ دوربینی تحت عنوان D40 به بازار عرضه نمود که از حسگر APS-C بهره می برد. حسگر موجود در این دوربین به شما این امکان را می دهد تا تصاویری با میزان دقت ۶ مگاپیکسل را به ثبت برسانید، که البته انتظار داشتیم تا این عدد حداقل بالای ۱۰ یا ۱۲ باشد. اما گفتنی است که این دوربین با بهره گیری از حسگر بزرگ خود این توانایی را به عکاسان می دهد تا تصاویری با کیفیت بسیار عالی حتی در نور کم به ثبت برسانند. بحث ما اینجا دوربین D3200 می باشد که نیکون با کوله باری از تجربه به طراحی آن پرداخته است. دوربینی با حسگر APS-C که در سطح مبتدی این شرکت قرار دارد (لازم به ذکر است که شرکت نیکون در سری دوربین‌های APS-C خود دارای سه سطح است).

همانطور که گفته شد D3200 از حسگری با ابعاد APS-C بهره می گیرد که با دقت ۲۴ مگاپیکسل خود را جزو مدعیان این لیست کرده است. D3200 این امکان را برای شما فراهم می کند تا به صورت تایم لپس ۴ فریم در ثانیه به تصویربرداری بپردازید که برای عکاسان سطح آماتور بسیار خوب می باشد. سبک و کوچک بودن این دوربین سهولت در استفاده را برای عکاسان رقم زده است. همچنین قیمت حدود یک میلیون تومانی آن باعث شده تا آماتورها بسیار از این دوربین استقبال به عمل بیآورند.

در کل اگر بدنبال خرید یک دوربین DSLR هستید اکیدا D3200 می تواند پیشنهاد خوبی باشد. شاید قیمت پایین آن شما را دو دل کند اما کیفیت بالای تصویر برداری و همچنین ظرفیت بالای باطری ( با یکبار شارژ، در حالت معمولی می تواند حدود ۵۴۰ عکس بگیرد ) می تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد.

D5300 نیکون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

چرا D5500 نه ؟ شاید اینگونه فکر کنید که چرا دوربین جدید این سری که D5500 می باشد را در این لیست نگنجانده ایم. دلیل واضح ما این است که D5500 با D5300 هیچ گونه تفاوتی در داخل نداشته و تنها تفاوت آن ها را می توان به لمسی بودن صفحه D5500 دانست. D5300 با بهره گیری از دقت ۲۴ مگاپیکسلی در تصویر برداری و با حسگری به ابعاد APS-C می تواند نیازهای یک عکاس آماتور یا حتی فراتر از آن را به راحتی برآورده کند، حتی اگر فاقد فیلتر لوپس باشد. بنابراین ما در تصاویری که این دوربین به ثبت رسانده شاهد آن هستیم که تصاویر بسیار شارپ و واضح است و نویز بسیار کمی در تصویر نهایی مشاهده می شود. سیستم فوکوس خودکار این دوربین نیز می تواند بر روی ۳۹ نقطه فوکوس نماید که ۹ عدد از آنها کراس تایپ می باشد. همچنین حداکثر میزان حساسیت به نور یا ISO در این دوربین برابر ۲۵,۶۰۰، بهره گیری از صفحه نمایشگر ۳٫۲ اینچی با ۱٫۰۴ میلیون نقطه‌ و قابلیت چرخش حول محور خود می تواند جزو مدعیان دوربین های میان رده باشد. ضمنا این دوربین در حالت تایم لپس قادر است با نرخ ۵ فریم بر ثانیه به عکاسی بپردازد. گفتنی است که کیفیت فیلم بر داری این دوربین ۱۰۸۰p و با حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه می باشد. بکارگیری پردازشگر EXPEED 4 در D5300 می تواند براحتی جوابگوی فرامین شما باشد. ظرفیت باطری این دوربین بسیار مناسب بوده و طبق استاندارد CIPA می تواند در حالت معمولی تا ۶۰۰ تصویر را به ثبت برسانید. وجود وای فای داخلی در این دوربین باعث شده تا براحتی بتوانید تصاویر خود را به گوشی موبایل خود منتقل کنید. پس وجود وای فای می تواند شما را از خرید یک ریموت کنترل برای دوربین بی نیاز کند. در کنار وای فای، GPS نیز داخل این دوربین تعبیه شده است که ممکن است گاهی اوقات به آن نیاز پیدا کنید. اما این دوربین همانند سری D3XXX فاقد موتور داخلی است و این بدین معناست که شما نمی توانید از لنزهای قدیمی برای این دوربین استفاده نمایید و یا اگر مجبور به استفاده از آن شدید قابلیت فوکوس خودکار را از دست داده و برای ثبت تصاویر می بایست خود، کار فوکوس را انجام دهید.

D5200 نیکون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

این دوربین نیز با حسگر با ابعاد APS-C و دقت ۲۴ مگاپیکسل می تواند گزینه مناسبی برای آماتورها باشد. اما قسمت نگران کننده در داخل آن تعبیه شده یعنی فیلتر لوپس که ممکن است باعث ایجاد نویز در تصویر نهایی شما شود، هرچند بسیار کم. این دوربین از سیستم خودکار فوکوس در ۳۹ نقطه بهره می گیرد که ۹ عدد از آنها کراس تایپ می باشد. همچنین حداکثر میزان حساسیت به نور در این دوربین یا ISO برابر ۲۵,۶۰۰ می باشد. نمایشگر ۳٫۰ اینچی با ۹۲۱ هزار نقطه که قابلیت چرخش حول محور را داراست بر روی دوربین تعبیه شده است. از نکات گفتنی این دوربین توانایی تصویر برداری با نرخ ۵ فریم در ثانیه می باشد. همچنین کیفیت فیلم برداری آن با دقت ۱۰۸۰p و با نرخ ۳۰ فریم انجام می گرید.

فرامین شما را یک پردازشگر EXPEED 3 پاسخ میدهد که نشان از توانایی بالای آن دارد. همچنین این دوربین با توجه به استاندارد CIPA، می‌تواند در حالت معمولی و با یکبار شارژ کامل تا ۵۰۰ تصویر را ثبت کند.

بدلیل اینکه این دوربین فاقد وای فای داخلی می باشد، می توانید با تهیه یونیت وایرلس WU-1 نیکون براحتی تصاویر خود را از دوربین به گوشی هوشمند خود با بهره گیری از نرم افزار مخصوص منتقل کنید. همچنین نبود GPS در این دستگاه باعث شده تا یونیت GP-1 نیکون بتواند جای خالی آن را براحتی پرنماید.

نبود موتور داخلی در این دوربین باعث شده تا شما فوکوس اتوماتیک را در صورت نصب لنزهای قدیمی از دست بدهید برای برای تصویر برداری از فوکوس دستی کمک بگیرید. البته می توانید این مشکل را با هزینه بیشتر و با خرید کیت لنزهای مناسب حل کنید. در آخر نیز بدلیل معرفی مدل های جدید این سری، قیمت این دوربین در ایران بسیار افت کرده و می توان آن را با بودجه های پایین نیز تهیه کرد.

D7200 نیکون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

دوربین D7200 ساخت شرکت نیکون در حال حاضر جدیدترین دوربین از سری D7XXX محسوب می شود. این دوربین نیز با دارا بودن حسگر ۲۴ مگاپیکسلی با ابعاد APS-C و نداشتن فیلتر لوپس همانند سری جدید دوربین های D5XXX می تواند برگه برنده این رقابت باشد. بدین ترتیب تصاویری نهایی بسیار شارپ و واضح خواهد بود که نویز بسیار بسیار پایینی را درآن مشاهده می کنیم. همچنین سیستم فوکوس این دوربین از تکنولوژی Multi-CAM 3500DX II بهره می کیرد که می تواند در ۵۱ نقطه فوکوس داشته باشد که ۱۵ تا از آنها کراس تایپ می باشد. ایزو یا همان میزان حساسیت به نور در این دوربین برابر ۵۱,۲۰۰ است که در تصویربرداری سیاه و سفید این میزان تا ۱۰۲,۴۰۰ قابل ارتقا می باشد. از طرفی این دوربین دارای یک نمایشگر ۳٫۲ اینچی ۱٫۲ میلیون نقطه‌ای می‌باشد که در جای خود ثابت است. همچنین در حالت تایم لپس دوربین این امکان را برای شما مقدور می سازد تا با نرخ ۶ فریم بر ثانیه به تصویر برداری بپردازید. همچنین در قسمت فیلم برداری نیز این دوربین می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و با نرخ ۶۰ فرم بر ثانیه به فیلم برداری بپردازد. با جایگیری پردازشگر EXPEED 4 در این دوربین تقریبا خیال ما از حل کردن محاسبات الکترونیکی راحت است. نکته خیلی خوب این دوربین در میزان شارژ آن است که با توجه به استاندارد CIPA می تواند با یکبار شارژ کامل تا ۱۱۱۰ تصویر را به ثبت برساند که در نوع خود ستودنی است. همچنین با جایگیری وای فای در این دوربین این امکان به شما داده شده تا علاوه بر بی نیاز شدن خرید ریموت، تصاویر خود را از طریق نرم افزار مربوطه به گوشی خود منتقل کنید. گرچه متاسفانه GPS در درون این دوربین تعبیه نشده اما با جایگیری موتور داخلی در این دوربین این امکان برای شما فراهم شده تا بتوانید به راحتی از لنزهای قدیمی استفاده نموده و از قابلیت فوکوس خودکار بهره بگیرید.

گرچه این سری از دوربین‌های شرکت نیکون با اینکه از نظر ابعاد و دقت حسگر و همچنین نسخه پردازشگر با دوربین‌های DSLR سطح پایین هیچ تفاوتی ندارد اما شاهد قیمت بیشتر آن نسبت به سایرین هستیم، چراکه در برخی موارد امکانات بیشتر و بهتری در آن تعبیه شده است. به عنوان مثال قرارگیری یک نمایشگر مونوکروم در قسمت بالایی دستگاه و تعبیه موتور داخلی دو نمونه از این موارد می باشد. وزن ۷۶۵ گرمی آن بیانگر بهتر شدن کیفیت ساخت بدنه و هسته آن می باشد که به مراتب از نسخه های بالا بهتر شده است. در آخر چنانچه بودجه مناسبی برای خرید دوربین در حساب بانکی خود دارید، D7200 می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

D7100 نیکون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

این دوربین که نسخه پیشین D7200 نیکون محسوب می شود بدلیل عرضه نسخه جدیدتر با افت قیمت چشمگیری مواجه شده است. این دوربین توانایی این را دارد تا افرادی که به تازگی وارد حرفه عکاسی شده اند را براحتی راضی کند. حسگری بادقت ۲۴ مگاپیکسل و با ابعاد APS-C و فقدان فیلتر لوپس گویای همین حرف می باشد. حذف فیلتر لوپس باعث شده تا تصاویر بسیار شارپ و واضحی به ثبت برسانید که در آن میتوانید کمترین نویز را مشاهده کنید. D7100 در سیستم فوکوس تشخیص فاز خود از تکنولوژی Multi-CAM 3500DX کمک می گیرد که می تواند در ۵۱ نقطه فوکوس نماید که ۱۵ عدد از آن ها از نوع کراس تایپ می باشد. در پشت این دوربین یک نمایشگر ۳٫۲ اینچی با ۱٫۲ میلیون نقطه قرار گرفته است که در جای خود ثابت می باشد. همچنین این دوربین توانایی ثبت ۶ فریم در ثانیه را در حالت تایم لپس دارد. D7100 می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و با حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید.

پردازشگر این دوربین نیز از EXPEED 3 کمک می گیرد و همچنین ظرفیت بالای باطری این دوربین می تواند با توجه به استاندارد CIPA تا ۹۲۰ تصویر را با یکبار شارژ کامل به ثبت برساند. نبود وای فای و GPS داخلی نیز چنانچه بسیار از آنها بهره می گیرید می تواند نقطه ضعف این دوربین باشد. البته وجود موتور داخلی در این دوربین باعث شده تا بتوانید به راحتی از لنزهای قدیمی بهره بگیرید و از قابلیت فوکوس خودکار استفاده نمایید. گرچه قیمت این دوربین نسبت به همتایان خود شاید کمی بالاتر باشد اما قرارگیری یک نمایشگر مونوکروم در قسمت فوقانی دستگاه و تعبیه موتور داخلی می تواند توجیه خوبی برای آن باشد. در D7100 شاهد کیفیت بسیار بالای ساخت بدنه هستیم که هسته آن از جنس منیزیوم می باشد. همچنین قرارگیری ۲ شیار در بدنه این دستگاه برای کارت حافظه می تواند به شما در جهت تصویر برداری بهتر کمک شایانی کند. ضمنا این دوربین قادر است تا سطح مشخص شده ای برابر ناملایمات آب و هوایی نیز دوام بیآورد. ابعاد بزرگتر و کیفیت بدنه بالای آن باعث شده تا وزن این دستگاه به ۷۶۵ گرم برسد. همانطور که گفته شد از نمونه های بارز این دوربین تعبیه موتور داخلی می باشد که به شما این امکان را خواهد داد تا با صرف هزینه بسیار پایین تری اقدام به تهیه لنزهای قدیمی نموده و از آنها همانند لنزهای جدید استفاده کنید. در آخر چنانچه بودجه کافی برای خرید دوربین را دارید، D7100 می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

EOS 1300D کنون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

همانطور که در دوربین نیکون دیدیم، کنون نیز در دوربین هایی با حسگر APS-C دارای ۳ سطح مختلف از مبتدی تا حرفه ای دسته بندی می شود. با این تفاوت که از نظر نام گذاری هیچ شباهتی با نیکون نداشته و ممکن است شما را کمی سردرگم کند. از اینرو مدلهای ارزانتر به صورت XXXXD، سطح بالاتر را با XXXD و حرفه ای را با XXD نمایش می دهد. همچنین باید متذکر شویم که حسگرهای APS-C دوبین کنون از نظر ابعاد نسبت به نیکون دارای ابعاد کوچکتری می باشند. جالب است که بدانید دوربین‌های شرکت کنون نسخه‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی خاصی داشته و از این رو یک دوربین ممکن است چندین نام داشته باشد. به عنوان مثال دوربین EOS 1300D (نسخه بین‌المللی) در بازار ایالات متحده آمریکا با نام Rebel T6 و همین دوربین در بازار کشور ژاپن با نام Kiss X80 شناخته می‌شود.

EOS 1300D در درون خود یک حسگر با دقت ۱۸ مگاپیکسل با ابعاد APS-C دارد که در حال حاضر جدیدترین دوربین میان قیمت DSLR از شرکت کنون می باشد. در سیستم فوکوس خودکار نیز این دوربین قابلیت فوکوس بر روی ۹ نقطه را دارد که تنها ۱ عدد از آنها از نوع کراس تایپ می باشد. همچنین میزان حساسیت به نور یا همان ایزو (ISO) در این دوربین برابر ۱۲۸۰۰ میباشد. همچنین یک نمایشگر ۳ اینچی با ۹۲۰ هزار نقطه در پشت این دوربین جای گرفته که قابلت چرخش را ندارد. همچنین این دوربین توانایی ثبت ۳ فریم در ثانیه را در حالت تایم لپس دارد. EOS 1300D می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و با حداکثر نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید.

کنون با بکارگیری پرداشگر (CPU) +Digic 4 در این دوربین قدرت بالای پردازش اطلاعات را تضمین کرده است. همچنین این دوربین با توجه به استاندارد CIPA قادر است با یکبار شارژ کامل تا ۵۰۰ تصویر را به ثبت برساند. همچنین با جایگیری وای فای در این دوربین این امکان به شما داده شده تا علاوه بر بی نیاز شدن خرید ریموت، تصاویر خود را از طریق نرم افزار مربوطه به گوشی خود منتقل کنید. گرچه متاسفانه GPS در درون این دوربین تعبیه نشده است. جنس بدنه این دوربین از فیبر کربن و کامپوزیت می باشد که به هرچه سبک تر بودن این دوربین کمک شایانی کرده است. ضمنا این دوربین میتواند با حداکثر سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ ثانیه به عکاسی بپردازد. همچنین میزان حساسیت به نور یا همان ایزو (ISO) در این دوربین برابر ۱۲۸۰۰ می باشد. در صورت خریداری کیت لنز این دوربین نیز متیوانید از تکنولوژی STM بهره بگیرید که باعث می شود هنگام تصویر برداری صدای فوکوس را تقریبا متوجه نشوید. متاسفانه نکته قابل تامل آن هنگام فیلم برداری کیفیت ضبط صدای بسیار پایین آن می باشد و در صورتیکه از میکروفون خارجی برای فیلم برداری استفاده ننمایید تقریبا هیچ صدایی را نمی توانید در فیلم متوجه شوید، که متاسفانه این مورد در بسیاری از دوربین های نیکون مشهود است. در آخر نیز باید نگاهی به قیمت آن بیاندازیم که باتوجه به امکانات بالای آن از قیمت مناسبی برخوردار بوده و دوربین مقرون به صرفه ای می باشد.

EOS 1200D کنون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

همانطور که در بالا ذکر شد دوربین EOS 1200D (نسخه بین‌المللی) در بازار ایالات متحده آمریکا با نام Rebel T5 و همین دوربین در بازار کشور ژاپن با نام Kiss X70 شناخته می‌شود. دوربین EOS 1200D کنون در درون خود یک حسگر APS-C با دقت ۱۸ مگاپیکسل را جای داده که با توجه به قیمت مناسب آن توانسته در سری دوربین‌های DSLR مقرون به صرفه شرکت کنون قرار گیرد. در سیستم فوکوس خودکار نیز این دوربین قابلیت فوکوس بر روی ۹ نقطه را دارد که تنها ۱ عدد از آنها از نوع کراس تایپ می باشد. گفتنی است که میزان حساسیت به نور یا همان ایزو (ISO) در این دوربین برابر ۶۴۰۰ می باشد. در پشت این دوربین شاهد یک نمایشگر ۳٫۰ اینچی با ۶۴۰۰ هزار نقطه هستیم که در جای خود ثابت می باشد. همچنین EOS 1200D می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و با حداکثر نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید. این دوربین نیز همانند EOS 1300D از پردازشگر Digic 4 بهره گرفته است. ضمنا این دوربین با توجه به استاندارد CIPA، می‌تواند در حالت معمولی و با یکبار شارژ کامل تا ۵۰۰ تصویر را به ثبت برساند. گرچه این دوربین فاقد وای فای داخلی و NFC می باشد اما با خریداری کانکتور E3 می توانید از ریموت کنترل برای آن استفاده نمایید. ۱۲۰۰D این امکان را برای شما فراهم کرده تا عکاسی در حالت پیاپی با سرعت ۳ فریم بر ثانیه را تا ۶۹ عدد عکس با فرمت JPEG در سایز بزرگ انجام دهید. جنس بدنه این دوربین از پلاستیک بوده اما نگران نباشید، چراکه کیفیت آن بسیار بالاست و از اینرو باعث شده تا این دوربین وزن پایینی داشته باشد. ۱۲۰۰D کنون قادراست تا با سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ ثانیه به تصویر برداری بپردازد. همچنین با خرید این دوربین قادر هستید تا از لنزهای سری EF و EF-S موجود در بازار نیز بر روی این دوربین استفاده نمایید. در صورت خریداری کیت لنز این دوربین نیز متیوانید از تکنولوژی STM بهره بگیرید که باعث می شود هنگام تصویر برداری صدای فوکوس را تقریبا متوجه نشوید. متاسفانه نکته قابل تامل آن هنگام فیلم برداری کیفیت ضبط صدای بسیار پایین آن می باشد و در صورتیکه از میکروفون خارجی برای فیلم برداری استفاده ننمایید تقریبا هیچ صدایی را نمیتوانید در فیلم متوجه شوید، که متاسفانه این مورد در بسیاری از دوربین های نیکون مشهود است. در آخر نیز باید نگاهی به قیمت آن بیاندازیم که باتوجه به امکانات بالای آن از قیمت مناسبی برخوردار بوده و دوربین مقرون به صرفه ای می باشد.

EOS 760D کنون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

حال به نسخه پیشرفته و حرفه ای تر سری حسگرهای APS-C کنون یا همان سه رقمی ها می رسیم. هم اینک جدیدترین مدل معرفی شده در این سری و البته حرفه‌ای‌ترین آنها دوربین EOS 760D  (نسخه بین‌المللی) شرکت کنون است که در بازار ایالات متحده با نام Rebel T6s شناخته می‌شود. دوربین ۷۶۰D دارای یک حسگر با ابعاد APS-C و با دقت ۲۴ مگاپیکسل می باشد که جزو دوربین های میان رده از DSLR می باشد. در فوکوس خودکار نیز تشخیص فاز این دوربین ۱۹ نقطه می باشد که تمامی این ۱۹ نقطه از نوع کراس تایپ می باشد. گفتنی است که میزان حساسیت به نور یا همان ایزو (ISO) در این دوربین برابر ۲۵۶۰۰ می باشد. از طرفی این دوربین در پست خود دارای یک نمایشگر ۳٫۲ اینچی لمسی با ۱,۰۴ میلیون نقطه می‌باشد که قابلیت دوران و گردش آزادانه را دارد. همچنین این دوربین توانایی ثبت ۵ فریم در ثانیه را در حالت تایم لپس دارد. EOS 760D می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و با حداکثر نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید. کنون با بکارگیری پرداشگر (CPU) +Digic 6 در این دوربین قدرت بالای پردازش اطلاعات را تضمین کرده است. همچنین این دوربین با توجه به استاندارد CIPA قادر است با یکبار شارژ کامل تا ۴۴۰ تصویر را به ثبت برساند. همچنین با جایگیری وای فای در این دوربین این امکان به شما داده شده تا علاوه بر بی نیاز شدن خرید ریموت، تصاویر خود را از طریق نرم افزار مربوطه به گوشی خود منتقل کنید. گرچه متاسفانه GPS در درون این دوربین تعبیه نشده است. کنون در هنگام معرفی این محصول دوربین دیگری را با نام ۷۵۰D‌ معرفی نمود که از نظر مشخصات فنی بسیار شبیه به ۷۶۰D می باشد. بزرگترین تفاوت ظاهری این دوربین با نسخه ۷۵۰D‌ در برخورداری آن از یک نمایشگر کوچک مونوکروم در بخش فوقانی دستگاه است که کنون برای اولین بار این امکان را بر روی دوربین های سری سه رقمی تعبیه کرده است. ۷۶۰D کنون قادراست تا با سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ ثانیه به تصویر برداری بپردازد. همچنین با خرید این دوربین قادر هستید تا از لنزهای سری EF و EF-S موجود در بازار نیز بر روی این دوربین استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که با خرید این دوربین، کیت لنز SMT نیز به شما تعلق خواهد گرفت. متاسفانه نکته قابل تامل آن هنگام فیلم برداری کیفیت ضبط صدای بسیار پایین آن می باشد و در صورتیکه از میکروفون خارجی برای فیلم برداری استفاده ننمایید تقریبا هیچ صدایی را نمی توانید در فیلم متوجه شوید، که متاسفانه این مورد در بسیاری از دوربین های نیکون مشهود است. در آخر نیز باید نگاهی به قیمت آن بیاندازیم که باتوجه به امکانات بالای آن از قیمت مناسبی برخوردار بوده و دوربین مقرون به صرفه ای می باشد.

EOS 750D کنون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

EOS 750D را می توان جدیدترین دوربین نسخه معمولی با حسگر APS-C شرکت کنون دانست که در ایالت متحده آمریکا با نام Rebel T6i و در ژاپن با نام Kiss X8i شناخته می شود. این دوربین پیشرفته از حسگری بادقت ۲۴ مگاپیکسل و با ابعاد APS-C بهره می برد. EOS 750D کنون در سیستم فوکوس تشخیص فاز خود می تواند در ۱۹ نقطه فوکوس نماید که هر ۱۹ عدد از آن ها از نوع کراس تایپ می باشد. همچنین حداکثر میزان حساسیت سنسور (ISO) این دوربین برابر با ۲۵۶۰۰ واحد می باشد. نمایشگر ۳٫۰ اینچی با ۱٫۰۴ میلیون نقطه که قابلیت چرخش حول محور را داراست بر روی دوربین تعبیه شده است. همچنین این دوربین توانایی ثبت ۵ فریم در ثانیه را در حالت تایم لپس دارد. EOS 750D می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و با حداکثر نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید. کنون با بکارگیری پرداشگر (CPU) +Digic 6 در این دوربین قدرت بالای پردازش اطلاعات را تضمین کرده است. همچنین این دوربین با توجه به استاندارد CIPA قادر است با یکبار شارژ کامل تا ۴۴۰ تصویر را به ثبت برساند. همچنین با جایگیری وای فای در این دوربین این امکان به شما داده شده تا علاوه بر بی نیاز شدن خرید ریموت، تصاویر خود را از طریق نرم افزار مربوطه به گوشی خود منتقل کنید. گرچه متاسفانه GPS در درون این دوربین تعبیه نشده است. کنون در هنگام معرفی این محصول دوربین دیگری را با نام ۷۶۰D‌ معرفی نمود که از نظر مشخصات فنی بسیار شبیه به ۷۵۰D می باشد. بزرگترین تفاوت ظاهری این دوربین با نسخه ۷۶۰D‌ در برخورداری آن از یک نمایشگر کوچک مونوکروم در بخش فوقانی دستگاه است که کنون برای اولین بار این امکان را بر روی دوربین های سری سه رقمی تعبیه کرده است. ۷۵۰D کنون قادراست تا با سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ ثانیه به تصویر برداری بپردازد. همچنین با خرید این دوربین قادر هستید تا از لنزهای سری EF و EF-S موجود در بازار نیز بر روی این دوربین استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که با خرید این دوربین، کیت لنز SMT نیز به شما تعلق خواهد گرفت. متاسفانه نکته قابل تامل آن هنگام فیلم برداری کیفیت ضبط صدای بسیار پایین آن می باشد و در صورتیکه از میکروفون خارجی برای فیلم برداری استفاده ننمایید تقریبا هیچ صدایی را نمیتوانید در فیلم متوجه شوید، که متاسفانه این مورد در بسیاری از دوربین های نیکون مشهود است. در آخر نیز باید نگاهی به قیمت آن بیاندازیم که باتوجه به امکانات بالای آن از قیمت مناسبی برخوردار بوده و دوربین مقرون به صرفه ای می باشد.

EOS 700D کنون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

شرکت کنون خیلی زود و در کنار دوربین ۷۰۰D این شرکت معرفی و روانه بازار شد، درحالی که تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود یعنی ۶۵۰D نداشت. نکته تعجب برانگیز آن است که این دوربین با نسخه قبلی خود در مشخصات فنی هیچ پیشرفتی نکرده و کنون تنها به تغییرات جزئی در طراحی این دوربین بسنده کرده است و تنها در طراحی بعضی کلیدها و همچنین پیچ تنظیم مودها تغییر کرده است. لازم بذکر است که ۷۵۰D و ۷۶۰D از نسخه های جدیدتر این دوربین محسوب می شوند. این دوربین نیز همانند موارد بالا از حسگری با ابعاد APS-C و بادقت ۱۸ مگاپیکسل بهره می برد. همچنین EOS 700D (نسخه بین‌المللی) شرکت کنون که در بازار ایالات متحده با نام Rebel T5i و کشور ژاپن نیز با نام  Kiss X7i به شناخته می شود.

EOS 700D کنون در سیستم فوکوس تشخیص فاز خود می تواند در ۹ نقطه فوکوس نماید که هر ۹ تای آن از نوع کراس تایپ می باشد. همچنین حداکثر میزان حساسیت سنسور (ISO) این دوربین برابر با ۲۵۶۰۰ واحد می باشد. نمایشگر ۳٫۰ اینچی با ۱٫۰۴ میلیون نقطه که قابلیت چرخش حول محور را داراست بر روی دوربین تعبیه شده است. همچنین این دوربین توانایی ثبت ۵ فریم در ثانیه را در حالت تایم لپس دارد. EOS 750D می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و با حداکثر نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید. کنون با بکارگیری پرداشگر (CPU) Digic 5 در این دوربین قدرت بالای پردازش اطلاعات را تضمین کرده است. همچنین این دوربین با توجه به استاندارد CIPA قادر است با یکبار شارژ کامل تا ۴۴۰ تصویر را به ثبت برساند. البته کنون درون این دوربین وای فای و NFC تعبیه نکرده است، بنابراین شما نمی توانید با تکنولوژی بی سیم تصاویر خود را از دوربین به گوشی منتقل کنید. همچنین درون این دوربین GPS نیز تعبیه نشده و شما برای استفاده از آن مجبور به استفاده ابزار دیگری همچون GPE2 هستید. سوال اینجاست که اصلا هدف کنون از معرفی این دوربین چه بود ؟ نسخه قبلی این دوربین یعنی ۶۵۰D به قدری موفق بود که نیازی به معرفی مدل جدیدتری آن هم به این سرعت نبود، باتوجه به اینکه این دوربین هیچ پیشرفتی نسبت به نسخه قبلی خود نداشته است، اما با این حال همین کار باعث شد تا نسخه قدیمی این سری به نام ۶۵۰D با افت قیمت مواجه شود تا خریداران بتوانند با هزینه کمتری نسبت به گذشته آن را پرداخت نماید. ۷۵۰D کنون قادراست تا با سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ ثانیه به تصویر برداری بپردازد. همچنین با خرید این دوربین قادر هستید تا از لنزهای سری EF و EF-S موجود در بازار نیز بر روی این دوربین استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که با خرید این دوربین، کیت لنز SMT نیز به شما تعلق خواهد گرفت. متاسفانه نکته قابل تامل آن هنگام فیلم برداری کیفیت ضبط صدای بسیار پایین آن می باشد و در صورتیکه از میکروفون خارجی برای فیلم برداری استفاده ننمایید تقریبا هیچ صدایی را نمی توانید در فیلم متوجه شوید، که متاسفانه این مورد در بسیاری از دوربین های نیکون مشهود است. در آخر نیز باید نگاهی به قیمت آن بیاندازیم که باتوجه به امکانات بالای آن از قیمت مناسبی برخوردار بوده و دوربین مقرون به صرفه ای می باشد.

EOS 100D کنون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

دوربین ۱۰۰D با سماجت و قابلیت و ویژگی های منحصربفردی که نسبت به سایر دوربین های DSLR دارد ما را مجاب کرد تا آن را در این لیست جای دهیم. از ابعاد آن شروع خواهیم کرد. جایی که ۱۰۰D با ۱۱۷X91X69 میلی‌متر توانسته لقب کوچکترین دوربین DSLR حال حاضر را به خود اختصاص دهد. جنس بدنه منحصربفرد آن که آلیاژ آلومینیوم می باشد در کنار وزن ۴۰۷ گرمی توانسته در عین کوچک بودن بسیار سبک نیز باشد. دوربین ۱۰۰D در کنار دوربین ۷۰۰D شرکت کنون در ماه مارس سال ۲۰۱۳ معرفی و به بازار عرضه شد. البته باید توجه داشت که دو دوربین ۷۵۰D و ۷۶۰D از جمله دوربین های جدید این سری تا این تاریخ می باشند. این دوربین از حسگری با ابعاد APS-C و با دقت ۱۸ مگاپیکسل بهره می برد که EOS 100D نام بین المللی آن و در بازار ایالات متحده با نام Rebel SL1 در بازار کشور ژاپن نیز با نام Kiss X7 به مشهور می باشد. کنون در سیستم فوکوس تشخیص فاز خود می تواند در ۹ نقطه فوکوس نماید که هر ۹ تای آن از نوع کراس تایپ می باشد. همچنین حداکثر میزان حساسیت سنسور (ISO) این دوربین برابر با ۲۵۶۰۰ واحد می باشد. نمایشگر ۳٫۰ اینچی با ۱٫۰۴ میلیون نقطه که قابلیت چرخش حول محور را ندارد. پرداشگر (CPU) Digic 5 در این دوربین قدرت بالای پردازش اطلاعات را تضمین کرده است. همچنین این دوربین با توجه به استاندارد CIPA قادر است با یکبار شارژ کامل تا ۳۸۰ تصویر را به ثبت برساند. البته کنون درون این دوربین وای فای و NFC تعبیه نکرده است، بنابراین شما نمی توانید با تکنولوژی بی سیم تصاویر خود را از دوربین به گوشی منتقل کنید. همچنین درون این دوربین GPS نیز تعبیه نشده و شما برای استفاده از آن مجبور به استفاده ابزار دیگری همچون GPE2 هستید. این دوربین با ابعاد کوچک و وزن پایینی که دارد می تواند کسانی را که از وزن زیاد و ابعاد بزرگ دوربین های DSLR شکایت دارند را راضی کرد. البته این دوربین هیچگاه در بازار ایران نتوانست فروش خوبی داشته باشد و بعید به نظر می رسد که شما بتوانید براحتی این دوربین را در فروشگاه های ایران بیآبید. شاید قیمت بالای این دوربین باعث شد تا نتواند در بازار ایران جایگاه مناسبی برای خود دست و پا کند، گرچه هم اکنون با معرفی دوربین های جدیدتر از این سری قیمت آن با کاهش چشمگیری مواجه شده اما شاید پیدا کردن آن در فروشگاه ها کمی سخت باشد. ۱۰۰۰D کنون قادراست تا با سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ ثانیه به تصویر برداری بپردازد. همچنین با خرید این دوربین قادر هستید تا از لنزهای سری EF و EF-S موجود در بازار نیز بر روی این دوربین استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که با خرید این دوربین، کیت لنز SMT نیز به شما تعلق خواهد گرفت. متاسفانه نکته قابل تامل آن هنگام فیلم برداری کیفیت ضبط صدای بسیار پایین آن می باشد و در صورتیکه از میکروفون خارجی برای فیلم برداری استفاده ننمایید تقریبا هیچ صدایی را نمی توانید در فیلم متوجه شوید، که متاسفانه این مورد در بسیاری از دوربین های نیکون مشهود است. در آخر نیز باید نگاهی به قیمت آن بیاندازیم که باتوجه به امکانات بالای آن از قیمت مناسبی برخوردار بوده و دوربین مقرون به صرفه ای می باشد.

EOS 80D کنون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

حال نوبت به دوربین های سری دو رقمی کنون می رسد. یعنی جایی که انتظار بیشتری از دوربین ها می رود و عملا خواستار دوربین هایی با کیفیت و مشخصات فنی بهتری هستیم. این دوربین از حسگری با ابعاد APS-C و با دقت ۲۴ مگاپیکسل بهره می برد که در این سری در حال حاضر لقب حرفه ای ترین را به خود اختصاص داده است. کنون در سیستم فوکوس تشخیص فاز خود می تواند در ۴۵ نقطه فوکوس نماید که هر ۴۵ تای آن از نوع کراس تایپ می باشد. همچنین حداکثر میزان حساسیت سنسور (ISO) این دوربین برابر با ۲۵۶۰۰ واحد می باشد. نمایشگر ۳٫۰ اینچی با ۱٫۰۴ میلیون نقطه که قابلیت چرخش حول محور را داراست بر روی دوربین تعبیه شده است. همچنین این دوربین توانایی ثبت ۷ فریم در ثانیه را در حالت تایم لپس دارد. EOS 80D می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و با حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید. کنون با بکارگیری پرداشگر (CPU) Digic 6 در این دوربین قدرت بالای پردازش اطلاعات را تضمین کرده است. همچنین این دوربین با توجه به استاندارد CIPA قادر است با یکبار شارژ کامل تا ۹۶۰ تصویر را به ثبت برساند. همچنین با جایگیری وای فای در این دوربین این امکان به شما داده شده تا علاوه بر بی نیاز شدن خرید ریموت، تصاویر خود را از طریق نرم افزار مربوطه به گوشی خود منتقل کنید. گرچه متاسفانه GPS در درون این دوربین تعبیه نشده است. نکته قابل توجه این دوربین اخذ مجوز Weather Sealed می باشد و بدان معانست که ۸۰D در برابر نفوذ ذرات آب و گرد و غبار تقریبا مقاوم می باشد. البته حتما بخاطر بسپارید که این بدان معنا نیست که میتوانید دوربین خود را زیر جریان آب قرار دهید. این موضوع کاملا با گوشی های هوشمند متفاوت است. در این حالت تنها شما قادر خواهید بود تا در شرایط نم نم باران به کار تصویر برداری ادامه دهید. ۸۰D از تکنولوژی فوکوس خودکار دوگانه بهره میگیرد که به همراه لنز STM میتواند شرایط بسیار خوبی جهت فیلمبرداری برای شما محیا کند. وجود پورت هدفون بر روی این دوربین نیز به افزایش کنترل بر روی اصوات در هنگام فیلم برداری کمک شایانی کرده است و به آن چهره ای بسیار حرفه ای تر بخشیده است. ۸۰D کنون قادراست تا با سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ ثانیه به تصویر برداری بپردازد. همچنین با خرید این دوربین قادر هستید تا از لنزهای سری EF و EF-S موجود در بازار نیز بر روی این دوربین استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که با خرید این دوربین، کیت لنز SMT نیز به شما تعلق خواهد گرفت. متاسفانه نکته قابل تامل آن هنگام فیلم برداری کیفیت ضبط صدای بسیار پایین آن می باشد و در صورتیکه از میکروفون خارجی برای فیلم برداری استفاده ننمایید تقریبا هیچ صدایی را نمی توانید در فیلم متوجه شوید. در آخر باید عنوان کرد که این دوربین با قابلیت های بسیار زیاد و پیشرفته ای که در درون خود تعبیه کرده متاسفانه فعلا از قیمت بالایی در بازار ایران برخوردار است و چنانچه بودجه کافی برای خرید آن را ندارید می توانید از گزینه های بهتر یعنی ۷۰۰D و ۷۵۰D‌ و یا ۷۶۰D‌ کمک بگیرید.

EOS 70D کنون

complete-guide-to-choosing-a-dslr-camera

دوربین EOS 70D کنون را می توان یکی از موفق ترین و پرفروشترین دوربین های این شرکت ژاپنی دانست. این دوربین از حسگری با ابعاد APS-C و با دقت ۲۰ مگاپیکسل بهره می برد که در این سری جزوه میان رده از نظری قیمتی محسوب می شود. کنون در سیستم فوکوس تشخیص فاز خود می تواند در ۱۹ نقطه فوکوس نماید که هر ۱۹ تای آن از نوع کراس تایپ می باشد. همچنین حداکثر میزان حساسیت سنسور (ISO) این دوربین برابر با ۲۵۶۰۰ واحد می باشد. نمایشگر ۳٫۰ اینچی با ۱٫۰۴ میلیون نقطه که قابلیت چرخش حول محور را داراست بر روی دوربین تعبیه شده است. متاسفانه این دوربین فاقد قابلیت تصویربرداری به صورت تایم لپس میباشد و شما تنها در زمان اتصال دوربین با استفاده از کابل USB به کامپیوتر می توانید از این قابلیت استفاده نمایید.EOS 80D می تواند با کیفیت ۱۰۸۰p و با حداکثر نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری نماید. کنون با بکارگیری پرداشگر (CPU) +DIGIC 5 در این دوربین قدرت بالای پردازش اطلاعات را تضمین کرده است. همچنین این دوربین با توجه به استاندارد CIPA قادر است با یکبار شارژ کامل تا ۹۲۰ تصویر را به ثبت برساند. همچنین با جایگیری وای فای در این دوربین این امکان به شما داده شده تا علاوه بر بی نیاز شدن خرید ریموت، تصاویر خود را از طریق نرم افزار مربوطه به گوشی خود منتقل کنید. گرچه متاسفانه GPS در درون این دوربین تعبیه نشده است. نکته قابل توجه این دوربین اخذ مجوز Weather Sealed می باشد و بدان معانست که ۸۰D در برابر نفوذ ذرات آب و گرد و غبار تقریبا مقاوم می باشد. البته حتما بخاطر بسپارید که این بدان معنا نیست که می توانید دوربین خود را زیر جریان آب قرار دهید. این موضوع کاملا با گوشی های هوشمند متفاوت است. در این حالت تنها شما قادر خواهید بود تا در شرایط نم نم باران به کار تصویر برداری ادامه دهید. ۸۰D از تکنولوژی فوکوس خودکار دوگانه بهره میگیرد که به همراه لنز STM میتواند شرایط بسیار خوبی جهت فیلمبرداری برای شما محیا کند. وجود پورت هدفون بر روی این دوربین نیز به افزایش کنترل بر روی اصوات در هنگام فیلم برداری کمک شایانی کرده است و به آن چهره ای بسیار حرفه ای تر بخشیده است. ۸۰D کنون قادراست تا با سرعت شاتر ۱/۸۰۰۰ ثانیه به تصویر برداری بپردازد. همچنین با خرید این دوربین قادر هستید تا از لنزهای سری EF و EF-S موجود در بازار نیز بر روی این دوربین استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که با خرید این دوربین، کیت لنز SMT نیز به شما تعلق خواهد گرفت. متاسفانه نکته قابل تامل آن هنگام فیلم برداری کیفیت ضبط صدای بسیار پایین آن می باشد و در صورتیکه از میکروفون خارجی برای فیلم برداری استفاده ننمایید تقریبا هیچ صدایی را نمی توانید در فیلم متوجه شوید. در آخر باید عنوان کرد که این دوربین با قابلیت های بسیار زیاد و پیشرفته ای که در درون خود تعبیه کرده متاسفانه فعلا از قیمت بالایی در بازار ایران برخوردار است و چنانچه بودجه کافی برای خرید آن را ندارید می توانید از گزینه های بهتر یعنی ۷۰۰D و ۷۵۰D‌ و یا ۷۶۰D‌ کمک بگیرید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این راهنمای خرید با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *