کمپانی جگوار در ساخت خودرو های خودران خود از کمک فورد و تسلا بهره می گیرد

کمپانی جگوار در ساخت خودرو های خودران خود از کمک فورد و تسلا بهره می گیرد
  • 1395/8/3
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی جگوار با شرکت در همایش اتودرایو بریتانیا که در محل پارک تکنولوژی Hoiba برگزار شد از جدید ترین تکنولوژی های مرتبط با خودرو های خودرانش رونمایی نمود. خودرو هایی که به نظر می رسد با همکاری فورد ساخته خواهند شد. در ادامه این مطلب با گویا آی تی همراه باشید.

گروه  خودرو سازی جگوار لندرور قرار است در ساخت جدیدترین خودروهای خودران با دو کمپانی بزرگ فورد و تسلا موتورز اروپا  همکاری نماید. این همکاری که در زمینه ساخت تکنولوژی های ارتباط خودرو صورت خواهد گرفت قرار است به خودرو های در حال تردد در خیابان اجازه برقراری ارتباط با یکدیگر را بدهد. به نظر می رسد ایجاد و توسعه سیستم های این چنین در اولین اولویت برای گروه تحقیقاتی جگوار لندور قرار گرفته است و آنها برای تست کردن این سیستم‌های ارتباطی و رانندگی خودکار ناوگانی شامل بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو را تشکیل داده‌اند تا بتوانند در آینده‌ای نزدیک، رانندگی را هوشمند تر و پاک ‌تر از وضعیت کنونی آن کنند.

آقای تونی هاپر که در سمت مدیریت تحقیقاتی کمپانی جگوار لندور قرار دارند در این باره بیان نموده است که:

ما از وجود پتانسیل‌ های قوی برای ایجاد چنین سامانه ‌هایی اطلاع داریم و در آینده در خودروهای خود در سراسر جهان از آن ‌ها بهره خواهیم گرفت. تا این لحظهتمرکز ما بر برقراری ارتباط بین خودروهای جگوار و لندرور بوده است. این رویکرد مشترک سبب خواهد شد تا در آینده مانعی برای استفاده از سامانه ‌های ارتباطی و رانندگی خودکار باقی نماند. هدف ما این است که اطلاعات درست را در زمان درست در اختیار راننده قرار دهیم. در این زمینه همکاری با سایر خودروسازان برای تحقق چنین هدفی و ارائه‌ ی آن به مشتریان ضروری خواهد بود.

jagvar-and-ford-to-work

در این میان تکنولوژی های بیشماری مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته اند که از بهترین و برجسته ترین های آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

Advanced Highway Assist ،Electronic Emergency BrakeLight Assist و Light Optimal Speed Advisory

سیستم Advanced Highway Assist  که به معنی سیستم کمکی بزرگراه می باشد قادر است بدون دخالت راننده اقدام به گرفتن سبقت نماید و این قابلیت را نیز دارد تا در لاین خود باقی بماند و برای انجام چنین کاری به هیچ وجه نیاز به کار کردن راننده با پدال‌ها و فرمان وجود ندارد.

در عملکرد پیش بینی شده برای سیستم Electronic Emergency Brake Light Assist می توان قابلیت آگاه نمودن راننده در صورت ترمز نمودن رانندگان دیگر را مشاهده نمود. این سیستم در شرایط ناگهانی و اضطراری و به خصوص در زمانی که دید کمی وجود داشته باشد، بسیار کارآمد است.

سامانه‌ی Green Light Optimal Speed Advisory نیز که پیش از این در خودروهای فورد مورد استفاده قرار گرفته است قادر است با استفاده از برقراری ارتباط بین خودرو و چراغ ‌های راهنمایی و رانندگی طوری برنامه ‌ریزی کند که همواره با چراغ سبز مواجه شویم. این سیستم همواره سرعتی را به راننده پیشنهاد می‌ کند که در صورت رعایت آن در هنگام رسیدن به چراغ راهنمایی با چراغ سبز مواجه خواهد شد.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب کاربردی و مفید با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و همچنین با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی دیگران را نیز از این اخبار جالب مطلع نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *