چگونه گوشی های خیس شده را تعمیر کنیم؟

چگونه گوشی های خیس شده را تعمیر کنیم؟
  • 1395/8/8
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید بدترین بلایی که می شود سر گوشیتان بیآید، این است که آن را در اثر حواس پرتی داخل آب بیاندازید. در این حالت خیلی ها به خیال این که گوشی دیگر کاربردی ندارد اقدام به خرید یک گوشی جدید می کنند غافل  از اینکه روش هایی وجود دارد که می تواند در سرپا شدن مجدد گوشی شما تاثیر به سزایی داشته باشند.

اولین کاری که باید سریعا انجام دهید، خارج کردن گوشی از آب است تا نتواند بیش از این در گوشی نفوذ پیدا کند.

توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی گوشی را روشن نکنید یا اینکه دکمه ای را فشار ندهید که باعث نفوذ بیشتر آن شود. به گوشی ضربه نزنید یا آن را تکان ندهید، چراکه با این کار ممکن است شاخص آسیب مایعات (LDI) فعال شود که باعث باطل شدن گارانتی می شود. همچنین حواستان باشد که گوشی را فوت نکنید و در جای خیلی گرم یا خیلی سرد نگذارید.

تعمیر گوشی خیس

۵ گامی موثر در تعمیر گوشی هایی که در آب سقوط می کنند:

قدم اول : شما باید در گام اول گوشی را خاموش نمایید و سپس آن را از قاب و محافظ خارج نموده و اگر از کارت حافظه مجزا نیز استفاده می کنید، آن را خارج نمایید.

قدم دوم : سپس باید گوشی را با استفاده از یک پارچه یا کاغذ خشک نمایید، البته حواستان باشد که آب را در حین انجام کار پخش نکنید.

قدم سوم : برای خشک کردن گوشی می توانید از یک جاروبرقی کمک بگیرید، البته اگر مقدار آبی که در گوشی نفوذ کرده زیاد است باید آن را به مدت ۲ یا ۳ روز در کیسه برنج قرار دهید تا آب و رطوبت آن کشیده شود، البته برای این کار می توانید از بسته های ژل سلیکا که در جعبه های کفش یافت می شود کمک بگیرید.

قدم چهارم : پس از آنکه چند مرحله از خشک کردن گوشی گذشت باید سیم کارت و کارت حافظه را داخل آن قرار داده و گوشی را روشن نمایید، البته ممکن است که گوشی روشن نشود که در این حالت باید گوشی را به شارژ متصل نموده تا کاملا پر شود. اگر همچنان مشکل پابرجا بود باید باطری را تعویض کنید.

قدم پنجم : اگر با انجام دقیق مراحل بالا باز هم مشکل برطرف نشد متاسفانه آسیب بیش از حد بوده و باید آن را به یک مرکز تعمیر موبایل ببرید.

تعمیر گوشی خیس

هر مرحله ای از مراحل یاد شده را که انجام ندهید حداقل گوشی خود را در یک ظرف مملو از برنج خشک، قرار دهید تا رطوبت آن کاسته شود و جذب برنج شود. از این روش برای رفع رطوبت بسیاری از چیزها استفاده می شود که تاثیر مثبتی نیز بر جای خواهد گذاشت.

استفاده از قاب ضد آب

بهتر است زمانی که به دریا یا استخر می روید تمهیداتی را اجرا کنید که اگر هم گوشی شما داخل آب افتاد هیچ مشکلی برای آن پیش نیاید. برای مثال استفاده از قاب های ضد آب Griffin Survivor می تواند مقاوت گوشی را در برابر آب تا حد زیادی افزایش دهد.

گوشی شما واقعا چقدر در برابر آب مقاوم است ؟

در اینترنت و شبکه های اشتراک گذاری فیلم مانند یوتوب می توانید به وفور فیلم هایی را مشاهده کنید که مقاومت گوشی های مختلف را در برابر آب سنجیده و آن را به اشتراک گذاشته اند. حتما این گونه فیلم ها را مشاهده کنید تا میزان مقاوت گوشی خود را قبل از پرت شدن در آب بسنجید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *