چگونه گیم پلی بازی‌های کامپیوتر را در ویندوز ۱۰ ضبط کنیم؟

چگونه گیم پلی بازی‌های کامپیوتر را در ویندوز ۱۰ ضبط کنیم؟
  • 1395/8/8
  • زهرا معبودی
  • 0

ویندوز ۱۰ یک ابزار داخلی برای ضبط ویدیو از بازی‌های کامپیوتری دارد. شما می‌توانید ویدیوهایی که تهیه می‌کنید را در یوتیوب یا هر سایت اشتراک گذاری دیگری آپلود کنید، یا این که ویدیوها را فقط در کامپیوترتان نگه دارید و آن را به دوستانتان بدهید.

این کار به وسیله‌ی Game Bar که بخشی از قابلیت Game DVR اپلیکیشن Xbox می‌باشد قابل انجام است. با استفاده از ویندوز ۱۰ حتی می‌توانید میانبرهایی برای کیبورد تعریف کنید تا به کمک آن‌ها به شکل ساده‌تری بتوانید از بازی‌های خود فیلم و عکس بگیرید.

ضبط بازی در ویندوز 10

Game Bar را باز کنید

برای باز کردن Game Bar در حین بازی کلیدهای Win + G را فشار دهید. با این کار پنجره‌ای بر روی بازی شما باز می‌شود. اگر ویندوز شک داشته باشد که داخل بازی هستید، از شما می‌پرسد که آیا واقعاً می‌خواهید Game Bar را باز کنید یا نه.

برای مشاهده‌ی Game Bar در حین بازی، شاید نیاز باشد تا بازی را به صورت پنجره‌ای (Windowed) و نه تمام صفحه، اجرا کنید. برای انجام این کار باید در تنظیمات مربوط به بازی به دنبال گزینه‌ی مربوط به آن بگردید.

Game Bar گزینه‌هایی برای اجرای سریع اپلیکیشن Xbox، کنترل ضبط پس‌زمینه، گرفتن عکس، ضبط ویدیو از گیم پلی بازی و دسترسی به تنظیمات هم دارد.

ضبط ویدیو از گیم پلی بازی

برای ضبط ویدیو از بازی، کلیدهای Win + G را فشار دهید تا Game Bar اجرا شود، سپس بر روی دکمه‌ی قرمز ضبط کلیک کنید. با این کار یک تایمر در گوشه‌ی بالای سمت راست صفحه ظاهر شده و مدت زمان ضبط شما را نشان می‌دهد.

برای متوقف کردن ضبط دوباره Game Bar را باز کرده و بر روی همان دکمه‌ی قرمز کلیک کنید.

علاوه بر این با استفاده از کلیدهای ترکیبی Win + Alt + R هم می‌توانید ضبط را شروع و متوقف کنید. اگر خواستید تایمر را مخفی یا نمایان کنید هم همین کلیدها را فشار دهید. این کلیدهای ترکیبی به صورت پیشفرض تعریف شده‌اند، اما شما از طریق اپلیکیشن Xbox می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.

ضبط بازی در ویندوز 10

گرفتن عکس از بازی

با استفاده از دکمه‌ای که در وسط Game Bar وجود دارد می‌توانید سریعاً از بازی خود عکس بگیرید. این کار با فشردن کلیدهای ترکیبی Win + Alt + Print Screen هم قابل انجام است.

ضبط بازی در ویندوز 10

ویدیوها و اسکرینشاتهای خود را پیدا کنید

ویندوز همه‌ی تصاویر و ویدیوهایی که تهیه می‌کنید را در پوشه‌ی Videos/Captures هر حساب کاربری ذخیره می‌کند. ویدیوها با فرمت mp4 و تصاویر هم با فرمت png ذخیره می‌شوند. هر فایل هم با نام بازی و تاریخ و زمان ثبت شدن آن برچسب گذاری می‌گردد.

ضبط بازی در ویندوز 10

این فایل‌ها از طریق اپلیکیشن Xbox هم قابل دستیابی هستند. اپلیکیشن مذکور را از منوی استارت باز کرده و بر روی آیکن Game DVR که در سمت چپ برنامه وجود دارد کلیک کنید تا به بخش Game DVR دسترسی پیدا کنید. در این بخش و از قسمت On this PC یک لیست مرتب از همه‌ی تصاویر و ویدیوهای تهیه شده توسط شما وجود دارد. از طریق همین اپلیکیشن می‌توانید محتواهای ضبط شده را مشاهده کنید.

ضبط بازی در ویندوز 10

پیکربندی تنظیمات Game DVR

تنظیمات Game Bar و Game DVR از طریق همان اپلیکیشن Xbox کنترل می‌شوند. برای دسترسی به آن‌ها برنامه‌ی Xbox را باز کرده، بر روی آیکن Settings کلیک کنید و سپس Game DVR را انتخاب و آن را پیکربندی نمایید.

شما می‌توانید Game DVR را به طور کامل از همین بخش غیرفعال کنید، یا میانبرهای دیگری برای باز کردن Game Bar، ضبط ویدیو، گرفتن عکس، مخفی کردن تایمر و استفاده از ویژگی Record that تعریف کنید.

همچنین می‌توانید محل ذخیره سازی ویدیوها و عکس‌ها را عوض کرده و حتی کیفیت و رزولوشن ویدیوها را هم تغییر دهید. مثلاً در هنگام ضبط ویدیو صدا هم به طور پیشفرض ضبط می‌شود، شما می‌توانید Game Bar را طوری تنظیم کنید تا صدا را ضبط نکند یا با یک کیفیت دیگر آن را ضبط نماید.

ضبط بازی در ویندوز 10

استفاده از ضبط پسزمینه

Xbox One و پلی استیشن ۴ به طور خودکار در پس‌زمینه بازی شما را ضبط می‌کنند تا در صورت تمایل بلافاصله پس از بازی بتوانید آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

در ویندوز ۱۰ هم Game DVR می‌تواند عملکرد مشابهی داشته باشد. برای استفاده از این ویژگی باید از بخش تنظیمات Game DVR در اپلیکیشن Xbox گزینه‌ی Record in the background while I’m playing a game را فعال کنید. همان طور که اپلیکیشن Xbox هم با عبارت this may affect game performance به شما گفته می‌شود، استفاده از این ویژگی باعث می‌شود تا منابع سیستم شما به طور مداوم برای ضبط بازی‌ها مصرف شود، پس اگر سیستم قوی‌ای ندارید و یا آنچنان به ضبط بازی نیازی ندارید، بهتر است این قابلیت را فعال نکنید.

این ویژگی به طور پیشفرض همیشه در حال ضبط است و ویدیوی ۳۰ ثانیه‌ی اخیر را نگه می‌دارد. برای ذخیره کردن ۳۰ ثانیه‌ی اخیر می‌توانید وارد اپلیکیشن Game Bar شده و دومین آیکن را از منوی سمت چپ انتخاب کنید، یا کلیدهای ترکیبی Win + Alt + G را فشار دهید. این همان ویژگی Record that است که به طور خودکار آخرین تکه از گیم پلی شما را ذخیره می‌کند. این ویژگی مشابه قابلیتی است که در Xbox One هم وجود دارد.

روش ضبط بازی در ویندوز 10

به نظر می‌رسد که در حال حاضر قابلیت Game DVR فقط برای ضبط ویدیو و اشتراک گذاری آن طراحی شده است. بنابراین برای مشاهده‌ی زنده‌ی بازی‌ها از سرویس‌هایی مثل Twitch.tv، به ابزارهای شخص ثالث نیاز خواهید داشت.

ضبط بازی در ویندوز 10

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *