بررسی خودروی Audi R8 V10 Plus مدل ۲۰۱۷

بررسی خودروی Audi R8 V10 Plus مدل ۲۰۱۷
  • 1395/8/12
  • زهرا معبودی
  • 0

R8 V10 Plus  یکی از خودرو هایی است که برای سال ۲۰۱۷ ساخته شده و انتظار می رود که حسابی نظر علاقمندان به خودرو و تکنولوژی های جدید خودروسازی را به خود جلب کند. امروز بررسی مختصری در مورد این خودرو توسط گویا آی تی تهیه شده که می تواند حس و حال کل روز شما را به سمت مثبت تغییر دهد. با ما همراه باشید.

مزایای R8 V10 Plus مدل ۲۰۱۷

R8 2017 ظاهری با طراحی پیچیده دارد که آن را در رده بندی Super car ها کمی پایین قرار می دهد اما موتور V10 آن گشتاوری وحشتناک دارد که صدای خروش آن به فضا می رسد.

معایب R8 V10 Plus  مدل ۲۰۱۷

فضای بار ناکافی، نبود کروز کنترل انطباقی، فرمانگیری هم پاسخگویی زیادی ندارد و هم چنین قیمت آن به شدت بالاست.

بررسی خودروی Audi R8 V10 Plus مدل 2017

و اما کمی دقیق تر به R8 V10 Plus  توجه کنیم..

دقیقا هشت سال از معرفی آئودی R8 در نمایشگاه خودرو ی پاریس می گذرد. R8 همیشه و همواره ابر خودرویی بود که استایل یک فراری و یا تکبر مک لارن را نداشت اما موتور ۵٫۲ لیتری آن در حداقل ۵۴۰ و در حداکثر ۶۴۰ اسب بخار توان سرسام آور داشت. این خودرو در واقع برادر دوقلو ی لامبورگینی هوراکان محسوب می شود که طراحی تیز و برش خورده آن را ندارد که خود جای شکر دارد!

نسل دوم سری R8 طراحی جدید آئودی را که در TT شاهد آن بودیم را به همراه دارد. منحنی های جانبی به نرمی تا نوار جلویی خودرو کشیده شده اند. چراغ های LED جلو و عقب جزو استاندارد های پیش فرض همراه خودرو هستند و چراغ های راهنمای عقب  دینامیک که هنگام دیود های LED آن به ترتیب از سمتی به سمت دیگر روشن می شوند توجه هر راننده ای که پشت سر R8 هستند را به خود جلب خواهد کرد.

هنگام استارت خوردن موتور با صدایی لرزه آور روشن شد. صدای استارت آنقدر جذاب است که دوست دارید آن را خاموش و دوباره روشن کنید!

بعد از چند دور دست گرم کنی در پیست R8 برای انجام کاری که برایش مقدر شده بود آماده بود. با قرار با گرداندن غلطک روی فرمان می توان حالات رانندگی را تغییر داد. از آنجایی که هوا آفتابی و خشک بود بعد از رساندن غلطک بر روی Performance، روی Dry  قرار گرفت. از دیگر حالت های رانندگی می توان Snow و Wet  را نام برد.

بررسی خودروی Audi R8 V10 Plus مدل 2017

با گاز دادن خودرو در سر پیچ ها زمانی که انتظار دارید در میان خروش های سنگین سیلندر ها در موتور، سیستم گیربکس دو کلاج دنده را بالا بکشد متوجه خواهید شد که همانطور که پایتان بر روی پدال گاز است خودرو به گشتاور بیشتری می رسد. از ۶,۵۰۰  rpm به ۷,۰۰۰ می رسد و همچنان بالا خواهد رفت. در اینجا برایتان سوال خواهد شد که آیا قرار است موتور از شدت گشتاور منفجر خواهد شد؟!

از آن جایی که موتور ۵٫۲ لیتری آئودی برای گشتاور های اینچنین طراحی شده است جای نگرانی وجود ندارد. در واقع موتور در ۸,۲۵۰ rpm به اوج قدرت اش خواهد رسید و خط قرمز دور موتور از ۸,۷۰۰  آغاز می شود. اینجاست که باید پایتان را روی پدال گاز بفشارید و به خودرو اعتماد کنید تا کارش را به درستی انجام دهد.

در پیچ ها چرخ های خودرو همچون مادری که فرزندش را بعد چند سال دیده است جاده را در آغوش می کشند. بدین معناست که اتصال با جاده دائم و بی وقفه است. در واقع با وجود سیستم دو محور Quattro امکان دریفت کشیدن و جدایی تایر ها از جاده را تقریبا غیر ممکن می کنند. البته با خاموش کردن ترکشن کنترل قضیه کاملا عوض می شود، با اینکه دریفت کشیدن در پیچ ها لذت خودش را دارد اما سریع ترین راه برای پیمودن مسیر نیست.

بررسی خودروی Audi R8 V10 Plus مدل 2017

R8 V10 Plus در ۳٫۲ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می رسد و می تواند تا ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. این مدل نیز مانند مدل پیشین از دو دسته دنده در پشت فرمان بهره می برد که دنده عوض کردن به صورت دستی با آن ها لذت زیادی دارد اما در واقع سیستم تعویض دنده خودکار آنقدر خوب عمل می کند که شما به آن ها نیازی نخواهید داشت. با اینکه داشتن دسته دنده ی دستی با سری فلزی همچون مدل های قدیمی آرزو همگان در این مدل است اما آئودی قصدی برای اضافه کردن دنده دستی وسط ندارد.

با گذاشتن حالت رانندگی بر روی Comfort از غرش خودرو بسیار کاسته می شود و تعویض دنده و شتاب گیری بسیار پایین آمده و سیستم تعلیق نیز نرم تر خواهد شد تا از رانندگی آرام لذت ببرید. در واقع این یک خودرو ی مسابقه ای است که با فشار یک کلید به یک خودرو ی شهری آرام تبدیل می شود.

در این خودرو برخی از سیستم های اتوماتیک که امروزه در خودرو ها موجود اند به چشم نمی خورد. از جمله کروز کنترل انطباقی، اخطار پیش از برخورد، پارک خودکار، ترمز گیری خودکار و سیستم نمایش نقاط کور در این خودرو موجود نیستند.

تکنولوژی کابین مجازی آئودی همانطور که انتظار می رفت در R8 وجود دارد. تمام ابزار ها ی ناوبری و کامپیوتری در یک LCD 12.3 اینچی پشت فرمان تعبیه شده اند و راننده ها می توانند از بین گزارش عملکرد، صفحه بزرگ ناوبری و یا سرعت سنج و شتاب سنج معمولی هر کدام با باب میل خودشان برای نمایش انتخاب کنند.

بررسی خودروی Audi R8 V10 Plus مدل 2017

R8 V10 Plus به ۱۲ اسپیکر ساخت شرکت Bang and Olufsen مجهز شده است که ۵۵۰ وات صدای واضح تولید می کنند. ۵ اسپیکر ۱۴۰ وات که به صورت استاندارد در خودرو تعبیه شده است برای پوشش صدای غرش موتور کافی نیستند! از این رو نیاز به سفارش مدلی با ۱۲ اسپیکر حس می شود.

R8 با وجود تجربه هیجان انگیزی که به همراه دارد علاوه بر فقدان چند سیستم اتوماتیک معیاب دیگری هم دارد. فضای بار آن بسیار کم است و به زور باید یک کیف را در آن قرار دهید  نگه دارنده لیوان که تقریبا وسط و تقریبا در پشت صندلی ها قرار گرفته است، دسترسی به آن بسیار دشوار است که آن را عملا بلا استفاده می کند. مصرف سوخت آن هم چندان کم نیست  پس انتظار خودروی کم مصرفی را نداشته باشید.

و مهم تر از همه باید بگوییم که خودرویی این چنینی قطعا ارزان نخواهد بود. قیمت پایه و ضعیف ترین مدل از ۱۶۲٫۹۰۰ دلار شروع می شود.  برای صندلی های چرمی باید ۳۰۰۰ دلار اضافه، بلندگو های استریو ۱۹۰۰ دلار و رینگ های ۲۰ اینچی ۱۵۰۰  دلار بپردازید. با کمی مالیات و خرج های دیگر قیمت نهایی آن به ۱۹۸٫۸۵۰ دلار خواهد رسید!

امیدواریم که روزی رویای رانندگی R8 V10 Plus  برای شما به واقعیت تبدیل شود و تجربیاتی را که در اختیارتان قرار دادیم یک به یک برایتان جلوه کند. نظر خود را در این باره برای ما بنویسید و با اشتراک گذاری این مطلب روی شبکه های اجتماعی به دیگران بگویید که R8 V10 Plus  چیست و چه قابلیت هایی دارد.

منبع: cnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *