بررسی ولوو S60 Polestar مدل ۲۰۱۷

بررسی ولوو S60 Polestar مدل ۲۰۱۷
  • 1395/8/18
  • زهرا معبودی
  • 0

درخششی نو بر روی عملکرد!

موتوری جدید برای خودروی خیابانی

 S60 Polestar در سال سوم عرضه اش، قلب تپنده ای کاملا جدید به خود دیده است. امسال این خودرو به موتورDrive-E چهار سیلندر ساخت ولوو مجهز شده است و مدل شش سیلندر خطی ۳ لیتری پیشین را کنار گذاشته است  و جعبه دنده آن ها به جای شش سرعته بودن اینک یک مدل ۸ سرعته اتوماتیک شده است. در حالی که موتور ۶ سیلندر قدیمی که توربو شارژ هم بوده ۳۴۵ اسب بخار را در گشتاور ۵۲۵۰ دور بر دقیقه داشته است، موتور چهار سیلندر جدید  که هم توربو شارژ و هم سوپرشارژ شده است با تنها ۲ لیتر ظرفیت ۳۶۲ اسب بخار توان دارد.

 S60 Polestar

این موتور در مدل معمولی S60 دارای ۳۰۲ اسب بخار و در XC90 316 اسب بخار توان از خود خارج می گند. موتور تعبیه شده در Polestar به توربوشارژری بزرگتر مجهز شده است، زمان بندی سوپاپ هایش تهاجمی تر است، میل لنگ هایش قوی تر است و هم چنین پمپ بنزین آن دارای ظرفیت بیشتر و همچنین سیستم ورود بنزین بزرگتر و آزاد تری که با فیلتری با اصطحکاک کمتر همراه شده است را داراست. سیستم اگزوز ۳ اینچی آن که بزرگتر از مدل پیشین است به دو خروجی اگزوز منتهی می شود و در آن یک دریچه وجود دارد که با استفاده از سیستم الکترونیکی و یا هنگامی که راننده حالت Sport را انتخاب می کند باز می شود.

در مقایسه با مدل پیشین یعنی Polestar 2016 اسب بخار بیشتر دارای گشتاوری بیشتر (۶۰۰۰ rpm) است و و گشتاور اوج از ۳۶۹ پوند بر فیت در دور ۳۰۰۰ به ۳۴۷ در ۳۱۰۰ rpm کاهش پیدا کرده است. ولوو مدعی است که خودرو در ۴٫۴ ثانیه از سکون به صد کیلومتر بر ساعت می رسد. برای نسخه ی پیشین شرکت سازنده رقم ۴٫۷ ثانیه ای را داده بود است در حالی که بررسی S60 Polestar 2015 0 تا ۱۰۰ آن را ۴٫۵ ثانیه نشان داد. هم چنین گفته می شود که مصرف سوخت آن هم بهینه تر شده است اما آمار و ارقام هنوز فاش نشده اند.

 S60 Polestar

هنگام رانندگی در پیست رانندگی با خودرو با اینکه تا کنون نیز عالی بوده، اما عالی تر شده است. Polestar جعبه دنده ۸ سرعته را برای تعویض دنده سریع تر برنامه ریزی می کند و آن را با نیروی بیشتر موتور بهینه می کند. یکی از نکات جالب این است : اگر می خواهید به حالت Sport+ بروید، دسته دنده را به سمت چپ یعنی Sport ببرید و سپس آن را به سمت بالا یعنی + هول دهید و در همان حالت نگه دارید و در همین حین دنده – در سمت چپ فرمان را دو بار به عقب بکشید. یک چراغ سبز رنگ S در صفحه کیلومتر دو بار چشمک خواهد زد که نشان دهنده فعال سازی حالت Sport+ است.  این حالت برای استفاده در پیست مسابقه است اما کاملا اتوماتیک است و دور موتور را در ۴۰۰۰ و یا بالاتر نگه می دارد. در این میزان دور موتور است که کلاج سوپرشارژ غیر فعال می شود و توربوشارژ برای قدرت دهی بیشتر وارد عمل می شود. این حالت برای استفاده در جاده معمولی زیاد از حد قوی است! اگر یکی از دنده های پشت فرمان را بکشید و یا خودتان دنده انتخاب کنید حالت Sport+ غیر فعال می شود.

پیشرانه جدید ۲۰ کیلوگرم از وزن کلی خودرو کاسته است. ولوو مدعی است که اختلاف وزن به عقب فرستاده شده است تا اکسل های جلو  ۲۵ کیلو وزن کمتری را متحل شوند. میزان جهش سیستم تعلیق جلو نیز مقداری کمتر شده است که کمی رانندگی را نرم تر از قبل کرده است. اما هنوز هم مدل Polestar نسبت به مدل معمولی S60 سواری سخت تری دارد.

 S60 Polestar

چه چیز هایی یک Polestar را می سازند؟

چیز های زیادی تغییر نکرده است. رینگ های جدید ۲۰ اینچی که طراحی شان مشابه مدل معمولی است و فرمان برقی نیز منطبق با نیاز های Polestar تنظیم شده است اما هنوز هم بر اساس سه تنظیم وزن مختلف از طریق صفحه نمایش کنسول وسط قابل تنظیم است. فرمان نرم تر و پاسخگو تر شده است البته نمی توان گفت که آیا این موضوع به دلیل تنظیمات جدید فرمان است یا کاهش کلی وزن بر روی چرخ ها. ارتقا های صورت گرفته بر روی Polestar بسیار زیاد هستند  ، آستر بندی  محکم تر سیستم تعلیق که خود شامل ۵۰ تغییر بزرگ هستند و خود ۲۶۰ جز جدید لازم دارند.

به صورت کلی خودرو حس ترو تازه و قدرتمند تری از خود نشان می دهد و سیستم چهار چرخ متحرک BorgWarner ( که در گذشته با نام Haldex V قبل از اینکه BW بخش traction شرکت HALDEX را خرید، شناخته می شد) به گونه ای برنامه ریزی شده است که همیشه گشتاور بیشتری به چرخ های عقب برساند. صرف نظر از صدای خشن تر اگزوز، این Polestar  خودرو ی همه جانبه کاملا بهتری است که هیچ یک از مشکلات رانندگی خشن و پر ضربه و صدای ناخاسته را در خود ندارد.

 S60 Polestar

در حالی که تنها ۷۵۰ تعداد از مدل های پیشین وجود داشتند و در برخی بازار ها به فروش می رسیدند، در مدل ۲۰۱۷ قرار است بیش از ۱۵۰۰ دستگاه از این خودرو در ۴۷ کشور به فروش برسند. مدیر بخش تولید Polestar آقای Niels Möller  می گوید بخش خودرو های Performance نسبت به دیگر بخش های این شرکت رشد چهار برابری دارد و او همچنین انتظار دارد که آن را در دهه ی آینده بیش از پیش گسترش دهد.

در حالی که هنوز هم می توان مدل ۶ سیلندر Polestar را در برخی از بازار های آمریکا خرید، پیش خرید مدل ۲۰۱۷ هم اینک آغاز شده است و عرضه جهانی آن از آگوست شروع خواهد شد. در حالی که قیمت آن هنوز اعلام نشده است اما ولوو گفته است که تغییرات اندکی نسبت به مدل پیشین خواهد داشت. مدل ۲۰۱۶ در آمریکا با قیمت پایه ۶۰,۲۶۰  هزار دلار و آپشن های بسیار اندک و انتخاب رنگ بین Rebel Blue و یا یکی از سه رنگOnyx Black ، Ice White و نقره ای روشن  موجود می باشد.

منبع: caranddriver

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *