چگونه پیام ارسال شده در تلگرام را حذف کنیم؟

چگونه پیام ارسال شده در تلگرام را حذف کنیم؟
  • 1395/8/20
  • زهرا معبودی
  • 0

نرم افزار تلگرام با قابلیت ها و امکانات جالب و جذاب خود خیلی زود توانست در بین ایرانی ها جای باز کند. نرم افزار پیام رسانی که این روز ها شاید زمان بسیار زیادی از ما را به سرقت می برد. می توان گفت  راه های ارتباطی ما با دوستان،اعضای خانواده ، قامیل و همکاران به همین تلگرام ختم می شود. با این وجود و در شرایطی که شما نیمی از مراودات اداری و دوستانه خود را به وسیله این پیام رسان انجام می دهید، امکان خطا و اشتباه در آن بیش از پیش افزایش می یابد. قطعا تاکنون با این مشکل مواجه شده اید که پیامی را برای فردی ارسال نمایید و بعد از ارسال آن پشیمان شوید، یا قصد ارسال پیام به شخصص دیگری را داشته باشید اما به اشتباهی آن را برای فرد دیگری بفرستید!

در برخی مواقع چنین اتفاقی ممکن است ضررات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. اما په باید کرد؟ حتما می دانید که امکان حذف پیام در برنامه تلگرام به هیچ عنوان وجود ندارد و حتی در صورتی که شما آن پیام را حذف کنیئ در واقع تنها از گوشی موبایل خودتان حذف شده اما یک نسخه از آن در سرور تلگرام منتظر آنلاین شدن فرد مورد نظر است که به محض باز کردن صفحه تلگرام با آن مواجه خواهد شد.

امروز قصد داریم با آموزشی کاربردی و جذاب به شما روشی ساده را بیاموزیم که به کمک آن بتوانید به سادگی از این مشکلی رهایی یابید. پس با گویا آی تی و مثال مطرح شده همراه باشید.

در مثال زیر یک دانش آموز قصد ارسال پیام به دوست همکلاسی اش را داشته است اما پیام را اشتباها برای معلم خود ارسال نموده است! در چنین شرایطی فرد باید چه کند؟

send mestake massage in telegram

پاسخ بسیار ساده است. کافی است مشابه تصویر زیر بر روی پیام ارسالی خود کلیک نموده و با انتخاب گزینه Edit (ویرایش)، متن ارسال شده خود را ویرایش کند و متن دلخواهی را جایگزین آن نموده و ذخیره نماید (مانند تصاویر زیر).

edit mestake massage in telegram

در چنین شرایطی هر پیامی را می توانید جایگزین پیام قبلی خود نمایید اما به این نکته توجه کنید که سرعت عمل شما اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا هر لحظه ممکن است فرد مورد نظر پیام شما را دیده و آن را باز نماید. بننابر این در ابتدا برای افزایش سرعت متن اشتباهی خود را با یک نقطه جایگزین نمایید و تغییرات را ذخیره نمایید.

change mestake massage in telegram

سپس در صورت تمایل می توانید نقطه را با پیامی دیگر جایگزین کنید اما می توانید آن را به همام حال هم رها کنید.

new massage in telegram

پس از انجام این فرآیند فرد مورد نظر زیر پیام شما کلمه Edited را مشاهده می کند و می تواند تشخیص دهد که شما پیام را ویرایش نموده اید اما مسئله ای که اهمیت دارد این است که هیچ کس جز شما نمی داند این تغییر چه بوده و چه میزان به شما کمک نموده است!

see massage

امیدواریم این ترفند ساده اما کاربردی بتواند در برخی مواقع خطا های شما را جبران نماید. نظرات و دیدگاه های خود را با دیگر کاربران گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *