چگونه از آخرین قدرت و سرعت فایرفاکس بهره مند شویم؟

چگونه از آخرین قدرت و سرعت فایرفاکس بهره مند شویم؟
  • 1395/8/25
  • زهرا معبودی
  • 0

فایرفاکس یکی از بهترین و قدیمی ترین مرورگر های اینترنت بود، البته پیش از اینکه گوگل کروم وارد رقابت شود. فایرفاکس یکی از سریع ترین مرورگر ها است اما همانند بعضی از نرم افزار ها گاهی سرعت خود را از دست می دهد و کندتر کارمی کند.

در این مطلب بهترین روش ها را برای شما اماده کرده ایم. تا بتوانید مرورگر خود را به سرعت اولیه خود باز گردانید.

  • رفرش کردن فایرفاکس

فایرفاکس حاوی قسمتی است که می تواند بدون وارد نمودن صدمه به اطلاعات شما تنظیمات را مجددا انجام دهد. به این قابلیت Refresh می گویند. در زمان هایی که مرورگر با سرعت پایین کار می کند استفاده از این قابلیت می تواند سرعت را به شما بازگرداند.

Refresh Firefox

برای استفاده از این قابلیت در مرورگر خود  در سمت آدرس عبارت “about:support” را تایپ کنید و گزینه ی Refresh Firefox را انتخاب کنید . تا مرورگر رفرش شود. با انجام این کار برخی تنظیمات جزئی در مرورگر انجام می شود که منجر به افزایش سرعت مرورگر خواهد شد.

  •  از بین بردن بدافزارها

Eliminate malware

نرم افزار هایی در سیستم ما وجود دارد که به طور ناخواسته نصب شده و از منابع سیستم استفاده می نمایند، به این برنامه ها اصطلاحا بد افزار می گویند. از بین بردن این پلاگین ها و بد افزار ها علاوه بر اینکه باعث افزایش سرعت می شود به بهتر شدن امنیت آن نیز کمک می کند. چون هکرها برای نفوذ به سیستم از این بدافزار ها استفاده می کنند. برای نمایش و حذف پلاگین هایی که مرورگر اضافه کرده است. در تنظیمات برنامه روی Add-ons  کلیک کرده و در صورت تمایل آنها را حذف کنید.

  •  مدیریت کش مرورگر

مرورگر شما برای ایجاد دسترسی های سریعتر به سایت هایی که بیشتر از آنها استفاده می نمایید از یک حافظه پنهان با نام کش استفاده می کند. با این عمل علاوه بر صرفه جویی در مصرف اینترنت باعث سریع لوود شدن صفحه نیز می شود. اگر حافظه ی پنهان پر شود باعث کند شدن سرعت مرورگر خواهد شد. برای جلوگیری از بروز این مشکل می توانید از قابلیتی که فایرفاکس د راختیارتان قرار داده استفاده کنید و حافظه پنهان را مدیریت یا حذف نمایید. برای افزایش سرعت مرورگر حافظه ی اختصاص داده شده برای حافظه ی پنهان را افزایش دهید.

Cache

برای انجام این کار کافی است با ورود به بخش Options، بر روی قسمت Advanced کلیک کرده و وارد Network شوید و سپس حافظه کش خود را مدیریت نمایید.

  •  این دو افزونه را به مرورگر خود اضافه کنید

برخی از افزونه ها باعث کند شدن مرورگر و کاهش امنیت می شود. اما تعدادی از این افزون ها کاربردی و  در بعضی مواقع ضروری هستند. برای مثال افزونه ی Auto Unload Tab صفحاتی که از خیلی وقت پیش از ان استفاده نمی کنید و به ان نیازی ندارید را حذف می کند. اما شما در تنظیمات افزونه می توانید سایت هایی که می خواهید هیچ موقع بسته نشوند را انتخاب کنید. با این افزونه نیز می توانید سرعت مرورگر خود را افزایش دهید.

pelagin

افزونه ی دیگری نیز وجود دارد که با ان می توانید میزان مصرف منابع و سرعت مرورگر خود را مدیریت کنید. این افزونه که Speed Tweaks نام داردقادر است دسترسی شما به تنظیمات پیشرفته ی مرورگر را فراهم نماید. این تنظیمات به صورت پیشفرض در اختیار شما قرار نمی گیرید اما می توانید با تایپ about:config در آدرس بار مرورگر لیستی از تنظیمات مرورگر را مشاهده کنید.

 

منبع: GIZMODO

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *