چگونه یک فایل را قبل از دانلود با VirusTotal اسکن کنیم؟

چگونه یک فایل را قبل از دانلود با VirusTotal اسکن کنیم؟
  • 1395/8/29
  • زهرا معبودی
  • 0

 VirusTotal برنامه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا قبل از این که فایلی را دانلود کنید آن را از نظر آلوده بودن به برنامه‌های مخرب اسکن کنید. ما معمولاً ابتدا فایل را دانلود کرده و سپس آن را از طریق سایت اسکن می‌کنیم. اگرچه که این روش هم دقیق است، اما اگر بتوانیم فایل را قبل از دانلود شدن اسکن کنیم، در زمان و ترافیک ما صرفه جویی می‌شود. Download Virus Checker یک افزونه‌ی فایرفاکس و کروم است که قبل از شروع فرآیند دانلود، فایل را با استفاده از VirusTotal API اسکن می‌کند.

virustotal

افزونه‌ی Download Virus Checker را نصب کرده و یک فایل دانلود کنید. با شروع دانلود فایل یک عدد در کنار آیکن حشره‌ای که به مرورگر شما اضافه شده، ظاهر می‌شود و در واقع تعداد اسکن‌های فعال را نشان می‌دهد.

virustotal

بر روی آیکن کلیک کنید تا ببینید چند اسکن در حال انجام است.

 Download Virus Checker

پس از کامل شدن دانلود اسکن شروع می‌شود. اگر فایلی که دانلود می‌کنید از منبع مطمئنی باشد، مثلاً VLC از وبسایت رسمی آن، عملیات اسکن خیلی سریع‌تر از زمانی که ابتدا فایل را دانلود و سپس آن را برای اسکن آپلود کرده باشید، انجام می‌گردد.

اگر برنامه نتواند از حداقل یک نرم‌افزار آنتی ویروس تاییدیه‌ی سلامت فایل را دریافت کند، به طور پیشفرض اعلام می‌شود که فایل مخرب است. علاوه بر این، فایل‌های ویدیویی، صوتی و متنی توسط این برنامه اسکن نمی‌شود. این تنظیمات را می‌توانید از بخش Options افزونه تغییر دهید.

از بخش تنظیمات Download Virus Checker می‌توانید تعداد گزارش‌های لازم برای اخطار دادن نسبت به فایل‌های مخرب را مشخص کنید. اگر از VirusTotal زیاد استفاده کرده باشید می‌دانید که این برنامه گاهی اوقات اطلاعات اشتباه می‌دهد. گزینه‌ی مذکور برای برطرف کردن همین مشکل طراحی شده است. با استفاده از این گزینه می‌توانید تعداد پاسخ‌های لازم برای خطرناک اعلام کردن یک فایل را مشخص کنید.

 Download Virus Checker

مضاف بر این می‌توانید مشخص کنید که چه نوع فایل‌هایی اصلاً اسکن نشوند. البته بهتر است که اسکن فایل‌های فشرده، مثلاً Zip را غیرفعال نکنید.

اگر افزونه چیز خطرناکی را از درون فایلی که می‌خواهید دانلود کنید پیدا کند، یک گزارش کامل از مشکل ارائه می‌دهد. استفاده از این افزونه برای کاربران کروم یک لایه‌ی امنیتی اضافه است که در کنار قابلیت اسکن پیشفرضی که در این مرورگر قرار داده شده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ البته ویژگی پیشفرض کروم فایل‌ها را پس از دانلود شدن اسکن می‌کند.

دانلود Download Virus Checker برای فایرفاکس

دانلود Download Virus Checker از Chrome Web Store

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ آیا می توان با وجود چنین ابزاری به طور کلی، وجود آنتی ویروس را نادیده گرفت؟ به نظر می رسد که این برنامه یک ابزار کمکی برای کمک به آنتی ویروس ها باشد در حالی که خود آنتی ویروس ها قابلیت های بیشتری دارند و نظارت گسترده تری را بر عهده دارند. هر چند آنتی ویروس ها سرعت عملکرد شما را محدود تر می کنند اما بهتر است علاوه بر نصب این سرویس، یک آنتی ویروس قوی نیز داشته باشید. این مطلب را روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

منبع: addictivetips.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *