چگونه در ویندوز از اشتراک گذاری فایل ها جلوگیری کنیم؟

چگونه در ویندوز از اشتراک گذاری فایل ها جلوگیری کنیم؟
  • 1395/9/4
  • زهرا معبودی
  • 0

از زمان بروز رسانی ویندوز ۱۰ تا کنون کمپانی مایکروسافت بیش از پیش به آپدیت های اخیر خود اهمیت نشان داده و دائما به روش های مختلف در تلاش است تا کاربران را نسبت به آپدیت ویندوز خود متقاعد نماید. موضوعی که به شدت باعث عصبانیت برخی از کاربران شده است. این در حالی است که به تازگی این کمپانی با استفاده از قابلیتی تحت عنوان اشتراک گذاری کانکشن ارتباطی کاربران با یکدیگر (ارتباط نقطه به نقطه – P2P) در تلاش است تا عملیات بروز رسانی را ساده تر نماید. این موضوع شاید برای بسیاری از کاربران مشکلی ایجاد نکند اما برای کاربرانی که از اینترنت های حجمی و محدود استفاده می کنند می تواند آسیب آفرین باشد. خوشبختانه این قابلیت را می توان غیر فعال نمود. اگر قصد دارید به غیر فعال سازی این گزینه بپردازید در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا این کار را به شما آموزش دهیم.

settings

برای غیر فعال سازی گزینه مذکور بایستی مراحل زیر را دنبال نمایید:

وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید و سپس به قسمت Update & Security مراجعه کنید.  از این صفحه به بخش Windows Update وارد شوید که در بخش سمت چپ پنجره قابل مشاهده است. در صفحه باز شده بر روی گزینه   Advanced Options  کلیک نمایید.

همانطور که در تصویر قابل مشاهده می باشد بایستی گزینه Updates from more than one place را در این پنجره غیر فعال نمایید. با بهره گیری از این گزینه سیستم شما دیگر برای انجام عملیات بروز رسانی قادر به برقراری ارتباط با دیگ کاربران نخواهد بود.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این آموزش کاربردی با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی به دیگران نیز در حذف این ویژگی مزاحم و آسیب رسان کمک نمایید.

منبع: MAKEUSEOF

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *