تولید بهترین باتری با طول عمر بالا برای خودروهای الکتریکی توسط تویوتا

تولید بهترین باتری با طول عمر بالا برای خودروهای الکتریکی توسط تویوتا
  • 1395/9/9
  • زهرا معبودی
  • 0

خودروی الکتریکی با تمام مزایایی که دارد به شدت به باتری وابسته است. حالا باید دنیای تکنولوژی به جای بهینه سازی مصرف سوخت برای خودرو ها به همین تناسب به فکر باتری های بهینه شده برای خودرو های الکتریکی باشد. اما به تازگی به گوشمان رسیده که تنها خودروی الکتریکی دنیا که به شدت به باتری وابسته است، باید باتری های تویوتا را تست کند چرا که این شرکت مدعی است بهینه ترین باتری های خودروی الکتریکی را تهیه و طراحی و تولید کرده است.

تویوتا مدعی است که توانسته به راه بهتر و موثرتری در ساخت باتری خودرو های الکتریکی دست پیدا کند.

باتری با طول عمر بالا برای خودروهای الکتریکی

تویوتا این روش ساخت را که در آن یون های لیتیوم به صورت آزادانه از کاتد به سمت آند شارش پیدا می کنند “اولین روش مشاهده ی رفتاری  برای یون های لیتیوم در یک الکترولیت در جهان”  می نامد.

شارژ و تخلیه شارژ باتری ها می تواند منجر به انحراف یون های لیتیوم شود. برخی از این یون ها در کنار هم انباشته می شوند که در طولانی مدت بر عملکرد باتری تاثیر سوء خواهد گذاشت. برای جلوگیری از انباشته شدن یون ها دانشمندان می بایست ببینند که هنگام شارش یون ها در الکترولیت باتری چه اتفاقی می افتد. این مشاهده تا به کنون ممکن نبوده است.

تویوتا فسفر را در باتری های لیتیوم یونی با عناصری سنگین تر جایگزین کرده است. این عناصر سنگین تر که مسئول حمل یون ها در طی الکترولیت هستند سپس توسط اشعات ایکس بسیار قدرتمند بمباران می شوند که این موضوع به دانشمندان امکان مشاهده نحوه شارش آن ها را می دهد.

باتری با طول عمر بالا برای خودروهای الکتریکی

حال معنی این حرف ها چیست؟ با مشاهده یون های لیتیوم در الکترولیت می توان هزینه های تحقیق و توسعه را صرف پیشگیری از انباشته شدن یون ها و در نهایت کاهش عملکرد باتری کرد. تویوتا عقیده دارد که این دستاورد می تواند زمان حرکت و شارژدهی خودرو های الکتریکی را تا ۱۵ درصد بهبود بخشد و همچنین عمر کلی باتری را نیز ارتقا دهد.

در حال حاضر تویوتا باتری الکتریکی ای برای اعمال این دانش نو در اختیار ندارد. شرکت تنها اخیرا استفاده از باتری های لیتیوم-یون به جای باتری های سنتی تر و قدیمی تر هیدرید نیکل فلز آغاز کرده است. گزارشات حاکی از این دارد که تویوتا توسعه خودرو های هیدروژنی را کنار زده و در حال تمرکز هرچه بیشتر بر روی خودروی های الکتریکی است.

مباحث علمی در خصوص باتری آنقدر طولانی و کسل کننده هستند که با گوش دادن به آن قطعا خوابتان خواهد برد اما این علم و دانش جزئی اصلی برای رسیدن به باتری هاییست که عمر و شارژ دهی بالایی دارند و به مزاج بسیاری از خریداران در سراسر دنیا خودش خواهند آمد.

منبع: cnet.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *