کدام‌یک از محصولات هوآوی به اندروید نوقا ۷٫۰ به‌روزرسانی خواهد شد؟

کدام‌یک از محصولات هوآوی به اندروید نوقا ۷٫۰ به‌روزرسانی خواهد شد؟
  • 1395/9/10
  • مقدم
  • 0

فبلت پرچم‌دار هوآوی میت ۹ با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ و رابط‌کاربری EMUI 5.0 که جدیدترین نسخه از رابط‌کاربری این سازنده است، معرفی شد. با این‌حال، تا به‌حال مشخص نشده است که جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید گوگل، چه زمانی برای سایر گوشی‌های هوشمند شرکت هوآوی ارائه می‌شود. اطلاعات تازه منتشر شده توسط این سازنده، لیست محصولاتی را که به‌روزرسانی اندروید نوقا در ابتدا دریافت خواهند کرد، مشخص کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

پس از انتشار نسخه‌های آزمایشی از سیستم‌عامل اندروید نوقا با رابط‌کاربری EMUI 5.0 برای گوشی پرچم‌دار هوآوی پی ۹ و فبلت رده‌بالای هوآوی میت ۸، شرکت سازنده، به‌تازگی اعلام کرده است که جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید در سه‌ماهه اول در سال آینده برای این دو مدل منتشر می‌شود.

چندین مدل دیگر از گوشی‌های هوشمند هوآوی نیز، این به‌روزرسانی را با تاخیری نزدیک به چند هفته پس از هوآوی پی ۹ و هوآوی میت ۸ دریافت خواهند کرد. لیست محصولاتی که در ابتدا به سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ و رابط‌کاربری EMUI 5.0 به‌روزرسانی خواهند شد، در ادامه آمده است:

  • هوآوی پی ۹
  • هوآوی پی ۹ پلاس
  • هوآوی پی ۹ لایت
  • هوآوی میت ۸
  • هوآوی نوا (Huawei Nova)
  • هوآوی نوا پلاس (Huawei Nova Plus)

البته در این لیست، تنها تعدادی از گوشی‌های هوشمند هوآوی که در ابتدا، به‌روزرسانی اندروید نوقا ۷٫۰ را دریافت خواهند کرد؛ آمده است. علاوه‌براین، در لیست ارائه‌شده توسط هوآوی، جای محصولات برند فرعی “آنر” که محصولات این برند توسط هوآوی به تولید می‌رسد، خالی است.

huawei-p9-lite-review-11

گمان می‌رود که به‌زودی، هوآوی، برنامه زمان‌بندی خود را برای عرضه اندروید نوقا ۷٫۰ برای گوشی‌های دیگر، مشخص خواهد کرد و گوشی پرچم‌دار آنر ۸، آنر وی ۸ و آنر ۸ نوت، به مرور تا پیش از نیمه دوم سال ۲۰۱۷، جدیدتری نسخه از رابط‌کاربری EMUI را دریافت خواهند کرد زیرا شرکت هوآوی به طور رسمی، وعده داده است که از آنر ۸ به عنوان یک محصول پرچم‌دار از نظر نرم‌افزاری، پشتیبانی می‌کند.

در کنار این سه مدل و با درنظر گرفتن مشخصات دیگر محصولات ساب‌برند “آنر” و هم‌چنین سابقه هوآوی در انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید برای آن‌ها، به‌نظر می‌رسد که آنر ۵ سی نیز به اندروید نوقا ۷٫۰ به‎روزرسانی خواهد شد. علاوه‌براین، آنر ۶ ایکس، از جمله محصولاتی است که هوآوی، به‌طور رسمی آن‌ها را به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید به‌روزرسانی خواهد کرد.

علاوه‌بر محصولات بالا، انتظار می‎رود که اندروید نوقا ۷٫۰ برای سایر محصولات هوآوی مانند هوآوی جی ۸، جی ۹ پلاس و پرچم‌دار سال گذشته هوآوی یعنی هوآوی پی ۸، منتشر شود.

یکی از ایراداتی که به محصولات هوآوی وارد می‌شود، پشتیبانی ضعیف نرم‌افزاری شرکت سازنده از محصولات خود است و با توجه به گسترش روزافزون کسب‌وکار موبایل هوآوی در بازارهای جهانی و حضور این سازنده در بازار ایالات‌متحده، این سازنده، باید از محصولات پیشین خود، از نظر نرم‌افزاری پشتیبانی نماید؛ در غیر اینصورت، خرید محصولات هوآوی (حتی اگر سیانوژن مود، به‌روزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل اندروید را برای آن‌ها عرضه نماید) چندان در بازارهای جهانی توجیه‌پذیر نخواهد بود.

در نهایت و در رابطه با رابط‌کاربری اموشن ۵٫۰ هوآوی، باید گفت که شرکت سازنده در طراحی و توسعه این نسخه از رابط‌کاربری خود از رقبای‌اش در چین فاصله گرفته است و رابط‌کاربری را خود را به نسخه خام اندروید، نزدیک‌تر نموده. این موضوع، اگرچه به‌نوعی رابط‌کاربری اموشن ۵٫۰ را از نظر طراحی، ناموزون کرده است اما با نیازهای کاربران در بازارهای خارج از چین، هم‌خوانی بیشتری دارد. در طراحی نسخه‌های پیشین این رابط‌کاربری، به نوعی از طراحی سیستم‌عامل آی‌او‌اس مانند رابط‌کاربری MIUI شیائومی و Flyme میزو در آن، استفاده شده بود که به عنوان یک نقطه ضعف برای محصولات پیشین هوآوی مانند هوآوی پی ۹ و میت ۸، یاد می‌شد.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *