پتنت جدید اپل، به یک صفحه‌نمایش گرد برای ساعت‌مچی اپل واچ اشاره می‌‌کند

پتنت جدید اپل، به یک صفحه‌نمایش گرد برای ساعت‌مچی اپل واچ اشاره می‌‌کند
  • 1395/9/12
  • مقدم
  • 0

یکی از ویژگی‌هایی که ساعت ‌مچی هوشمند اپل واچ را در مقایسه با محصولات دیگر در بازار ابزار پوشیدنی متمایز می‌کند، طراحی چهارگوش صفحه‌نمایش آن است. با این‌حال، اگر به طراحی ساعت ‌مچی هوشمند اپل واچ چندان علاقه ندارید و ساعت‌های مچی هوشمند دیگر را با طراحی گرد، بیشتر می‌پسندید؛ احتمالاً نسل بعدی ساعت‌ مچی هوشمند اپل واچ، شما را به خود جذب می‌کند زیرا پتنت جدید شرکت اپل، از یک طراحی گرد برای یک محصول پوشیدنی حکایت دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

دو مدل عرضه‌شده از ساعت ‌مچی هوشمند اپل، از یک صفحه‌نمایش تقریباً چهارگوش استفاده می‌کنند که شاید در نگاه بسیاری از کاربران، شباهت چندانی به یک ساعت ‌مچی نداشته باشد! این در حالی است که ساعت‌های‌مچی هوشمند مطرح در بازار مانند هوآوی واچ و Gear 3 از یک طراحی گرد استفاده می‌کند و به دلیل شباهت بیشتری که به یک ساعت ‌مچی معمولی دارند، جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد (البته، این موضوع سلیقه‌ای است!).

به‌نظر می‌رسد که این موضوع، باعث شده تا شرکت اپل به یک طراحی جدید برای ساعت‌مچی هوشمند آینده خود، فکر نماید و به همین جهت، یک پتنت را به ثبت رسانده است که در آن، یک وسیله پوشیدنی با صفحه‌نمایش گرد جلب‌توجه می‌کند.

round-apple-watch-patent

البته ثبت یک پتنت توسط اپل، بدین معنی نیست که یک محصول براساس آن، حتماً معرفی خواهد شد. شرکت اپل و سایر سازنده‌ها، تا به‌حال پتنت‌های زیادی را به ثبت رسانده‌اند که تنها بخشی از آن‌ها به واقعیت مبدل شده است. هم‌چنین، هنوز مشخص نیست که اپل واچ ۳ با طراحی گرد ارائه می‌شود یا بنابر شایعات گذشته، طراحی آن مشابه با اپل واچ ۲ است؛ موضوعی که در صورت تکرار، فروش ساعت‌های مچی اپل را به شدت کاهش می‌دهد.

پیش‌تر، اعلام شد که نسل سوم ساعت‌ مچی هوشمند اپل به یک صفحه نمایش میکرو LED مجهز خواهد بود و در سال آینده به بازار عرضه می‌شود. شایعات تازه منتشرشده، حاکی از آن است که شرکت اپل از نسل جدید ساعت‌های مچی هوشمند خود به همراه آیفون ۸ در اواخر تابستان به طور رسمی، رونمایی خواهد کرد.

نسل فعلی ساعت‌ مچی هوشمند این سازنده یعنی اپل واچ با تغییرات بسیار جزئی در مقایسه با نسل اول، عرضه شد و امید است که در نسل سوم، این روند تغییر نماید و اپل واچ ۳، با تغییرات قابل‌توجهی عرضه شود. البته این تغییرات، قیمت اپل واچ ۳ را افزایش می‌دهد و بنابر شایعات، مدل پایه آن با قیمتی نزدیک به ۳۶۹ یورو (حدوداً ۴۶۱ دلار) عرضه خواهد شد. با عرضه نسل جدید ساعت‌ مچی اپل، قیمت نسل دوم نزدیک به ۱۰۰ یورو افت پیدا می‌کند و نسخه اول اپ واچ از تولید، کنار گذاشته خواهد شد.

 هم‌چنین، گمانه‌زنی‌هایی دیگری درباره نسخه جدید ساعت‌ مچی اپل واچ وجود دارد و بنابر آن، اپل واچ ۳ به قابلیت‌هایی نظیر جی‌پی‌اس، طراحی ضدآب و پردازنده دو هسته‌ای مجهز است. احتمال می‌دهیم که اپل واچ ۳ از سیم‌کارت پشتیبانی نماید و با برنامه‌های مستقل به بازار عرضه خواهد شد.

در کنار این شایعات، فاش شده است که شرکت اپل در ماه مارس سال ۲۰۱۷، نسل جدیدی از نسخه دوم ساعت‌ مچی اپل واچ را با نام “اپل واچ ۲ اس” ارائه می‌دهد که به حافظه‌داخلی بیشتری مجهز شده است. شرکت اپل برای معرفی محصولات جدید در بازار ساعت‌های مچی هوشمند به سختی تلاش می‌کند و این، در حالی است که سازندگان دیگر، با فاصله زمانی زیادی، محصولات جدید خود را ارائه می‌دهند.

منبع: cnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *