مک‌های جدید شرکت اپل به تراشه گرافیکی AMD مجهز خواهد بود

مک‌های جدید شرکت اپل به تراشه گرافیکی AMD مجهز خواهد بود
  • 1395/9/18
  • مقدم
  • 0

با توجه به این موضوع که شرکت اپل از نسخه‌های جدید مک‌بوک پرو با نوار لمسی اولد رونمایی کرده است، اکنون این سوال مطرح می‌شود که این سازنده، چه زمانی آی‌مک یا مک پرو‌ را به نسخه‌های جدید، به‌روزرسانی می‌کند و آیا اصلاً این سازنده، تصمیمی برای معرفی یک نسخه جدید از آی‌مک‌ دارد؟

ممکن است شرکت اپل، رایانه‌های رومیزی مک خود را برای مدتی نادیده گرفته باشد، اما این، بدین معنی نیست که اپل، برنامه‌ای برنامه معرفی یک نسخه جدید از آن‌ها نداشته باشد. به تازگی، فاش شده است که مک‌های جدید شرکت اپل به تراشه گرافیکی AMD مجهز خواهد بود و شرکت اپل، آن‌ها را به زودی عرضه می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

در آخرین نسخه‌های آزمایشی جدید مک‌او‌اس Sierra، کاربران، دریافته‌اند که در بخش‌هایی از این سیستم‌عامل، به تراشه‌های گرافیکی AMD  اشاره شده است و این موضوع، عرضه مک‌های جدید و مجهز به این تراشه‌ها را به نوعی تایید می‌کند. تراشه‌های گرافیکی که در این سیستم‌عامل به آن‌ها اشاره شده است، از نام Polaris 12 استفاده می‌کنند. برای افرادی که اطلاع ندارند، تراشه‌های گرافیکی Polaris 11 در GPUهای ای‌ام‌دی که به همراه آخرین نسخه از مک‌بوک‌های پرو استفاده شده‌اند، به کار گرفته شده است.

به همین جهت، Polaris 12، احتمالاً به یک جایگزین برای تراشه‌های گرافیکی Polaris 11 اشاره می‌کند و به همین جهت، احتمالاً شرکت اپل، به زودی از یک رایانه جدید رونمایی خواهد کرد. از آنجایی که شرکت اپل، به تازگی مک‌بوک‌های پرو خود را با عرضه مدل‌های جدید به‌روزرسانی نموده است، انتظار داریم که تراشه گرافیکی Polaris 12 در رایانه‌های رومیزی آی‌مک جدید شرکت اپل، مورد استفاده قرار بگیرد.

در رابطه با آی‌مک ۲۰۱۷ شرکت اپل، به‌تازگی اعلام شد که این رایانه رومیزی به یک صفحه‌نمایش با رزولوشن ۵K مجهز خواهد بود و هم‌چنین، تراشه‌های کبی‌لیک اینتل با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری به آن‌ها قدرت می‌دهد. شرکت اینتل در رویداد CES 2017، توانمندی‌های تراشه‌های کبی لیک را به نمایش خواهد گذاشت و شرکت اپل برای هرچه قدرت‌مندتر نمودن AIOهای جدیدش، آن‌ها را با این پردازنده معرفی می‌کند.

براساس اطلاعات منتشرشده، آی‌مک ۲۰۱۷ شرکت اپل، از کارت‌گرافیک‌های بسیار قدرت‌مندی پشتیبانی خواهند کرد که آن‌ها را به یک گزینه بسیار مناسب برای استفاده در زمینه واقعیت مجازی، مبدل می‌کند. از دیگر مشخصات احتمالی که شرکت اپل در آی‌مک ۲۰۱۷ استفاده خواهد کرد، می‌توان به تاچ‌بار، تاچ آی‌دی و پورت‌های یواس‌بی Type-C تاندر بولت ۳ و عرضه با آخرین نسخه از سیستم‌عامل مک اشاره نمود.

به‌نظر می‌رسد که شرکت اپل با توجه به عرضه سرفیس استودیو مایکروسافت، تصمیم گرفته است تا محصول بسیار قدرت‌مندی را عرضه نماید و به همین جهت، آی‌مک ۲۰۱۷ شرکت اپل با استفاده از ۱۶ گیگابایت حافظه رم، به یک استاندارد برای تمامی آی‌مک‌‌ها تبدیل خواهد شد. برای اطلاع، مایکروسافت استودیو به یک صفحه‌نمایش ۲۸ اینچی مجهز شده است و ۳۲ گیگابایت حافظه رم، از دیگر مشخصاتی است که در AIO جدید مایکروسافت، جلب‌توجه می‌کند. در قدرت‌مندترین نسخه از این All-in-One، کارت گرافیک انویدیا Geforce 980M، وظایف پردازش امور گرافیکی را برعهده دارد و برای پردازش برنامه‌ها، سرفیس استودیو به یک پردازنده چهار هسته‌ای Core i7 اینتل، مجهز شده است. شما کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟ آی‌مک یا سرفیس استودیو؟

منبع: Ubergizmo

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *