عملکرد تراشه‌ اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام برای اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی، چندان مناسب نیست!

عملکرد تراشه‌ اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام برای اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی، چندان مناسب نیست!
  • 1395/9/22
  • مقدم
  • 0

مدتی پیش، شرکت مایکروسافت با همکاری کوالکام از اجرای نسخه کامل ویندوز ۱۰ بر روی یک دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ خبر داده بود. با این‌حال، مدتی بعد مشخص شد که محصولات مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام، تنها می‌توانند برنامه‌های ۳۲ بیتی را اجرا نمایند و این قابلیت برای گوشی‌های فعلی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰، ارائه نمی‌شود. اکنون، به‌نظر می‌رسد که علت عدم عرضه نسخه کامل ویندوز ۱۰ برای محصولات مجهز به تراشه پرچم‌دار ۲۰۱۶ کوالکام مشخص شده است و این تراشه، آن‌طور که ادعا می‌شود، در اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی، عمکلرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

مایکروسافت در طی رویداد WinHEC، نسخه کامل ویندوز ۱۰ را بر روی یک دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام و چهار گیگابایت حافظه رم اجرا نمود و برای اثبات صحت ادعای خود، مبنی بر عملکرد مناسب تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام، ویدیویی از اجرای بدون مشکل برنامه فتوشاپ و چند برنامه اصلی ویندوز مانند مرورگر مایکروسافت اج بر روی این دستگاه، منتشر شد.

با این‌حال، گزارش‌های تازه منتشرشده نشان می‌دهد که تراشه چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام، عملکرد چندان مناسبی در اجرای تمامی برنامه‌های ۳۲ بیتی ندارد و این موضوع، باعث شده تا مایکروسافت، عرضه قابلیت “اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی” را برای گوشی‌های هوشمند ویندوزی، تنها به محصولات آینده با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام محدود نماید.

اجرای ویندوز 10 بر روی محصول مجهز به تراشه اسنپدراگون 820 کوالکام

یکی از محصولاتی که گفته می‌شود در ابتدا به این قابلیت مجهز خواهد بود، سرفیس فون مایکروسافت است و احتمال می‌دهیم که این محصول به همراه سومین به‌روزرسانی عمده سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، معرفی شود. در رابطه با این محصول، اعلام شد که نسخه رده‌بالای سرفیس فون با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی و شش گیگابایت حافظه رم، می‌تواند برنامه‌های ۳۲ بیتی را اجرا نماید. البته در حال‌حاضر، مشخص نیست که این قابلیت برای مدل پایه سرفیس فون با چهار گیگابایت حافظه رم و تراشه جدید اسنپدراگون کوالکام، ارائه خواهد شد یا خیر.

اینکه اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی (آن‌طور که مایکروسافت و کوالکام ادعا می‌کنند) بر روی محصولات مجهز به تراشه‌ اسنپدراگون ۸۲۰، چندان موفق نبوده است؛ برای سازندگانی که در آینده، گوشی‌های ویندوزی جدیدی را با این تراشه به بازار عرضه خواهند کرد، چندان خبر خوشایندی به حساب نمی‌آید.

البته، برای اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی، باید از قابلیت “کانتینیوم” استفاده نمایید و گمان می‌رود این ویژگی در سرفیس فون مایکروسافت، دستخوش تغییر شده باشد. صفحه‌نمایش‌ گوشی‌های هوشمند (حتی فبلت‌ها) برای اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ چندان مناسب نخواهد بود و به همین جهت، باید گوشی‌هوشمند ویندوزی خود را با یک داک به یک نمایشگر ثانویه متصل نمایید.

به هرحال، اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی بر روی گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در آینده، یکی از آخرین تلاش‌هایی است که مایکروسافت برای باقی‌ماندن در بازار گوشی‌های هوشمند می‌تواند انجام دهد. از سوی دیگر، این موضوع باعث خواهد شد تا در آینده، رایانه‌های شخصی مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام به بازار عرضه شود که قیمت بسیار مناسب‌تری در مقایسه با لپ‌تاپ‌های امروزی با تراشه‌های اینتل خواهد داشت.

به‌نظر شما، آیا عرضه چنین قابلیت‌هایی برای گوشی‌های ویندوزی، می‌تواند پاسخ مناسبی به کمبود برنامه برای آن‌ها باشد؟ واکنش گوگل و اپل را به معرفی سرفیس فون با قابلیت اجرای برنامه‌های ۳۲ بیتی، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

منبع: Gizmochina

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *